Hehe, kjipt det der. Satt i juli noen timer på en kafé i Frankfurt og tittet bort på Senator-loungen da to av fire i følget ikke hadde status til å komme inn.
Dette var alt for drastisk. Håper det kommer noen ekte forbedringer asap. Eller er jeg redd dette koster mye for SAS
...Come on da.. må vel ikke glemme hva Gustafson & co sa her om dagen. ''..SAS vil intensivere det pågående spareprogrammet ytterligere..'' ..så dem må jo begynne en plass. Regner med at bordduk, klut og ordentlige glass forsvinner fra Plus snart også..?!
Off-topic, men dette er mulig? Hva koster noe slikt? Ja, det varierer sikkert fra plass til plass men.
Jeg ser at London står på listen. Jeg går utifra at det kun er Plaza loungen som forsvinner men at man fortsatt har tilgang til Lufthansa og United? Eller hva tror dere?
Hvis tilgangen på loungene forsvinner, hva er da vitsen med å beholde EBG? Hvilket annet selskap en SAS ville dere ha anbefalt om jeg skulle bytte lojalitet program?
Virker som SAS famler litt i mørket om dagen. Eurobonus 3.0 skulle lanseres i høst, men blir utsatt pga??? Tok bort familypool av EB-poeng uten videre info, fjerner nå en "bråta" med lounge-tilganger etc. Jeg forstår at de må spare for å kunne konkurrere mot andre selskap, men da må de også begynne å markedsføre seg som ett lavprisselskap. Du kan ikke tro du er "high-end" i 2016 når du ikke har noe å tilby dine trofaste kunder. Problemet er vel at SAS sin ledelse er delt i to. Man har fortsatt de gamle herrer som på 90-tallet gikk med skjerf i halsen og spisse sko med and til lunch annenhver dag på en fjong restaurant i Stockholm, som fortsatt tror at de eier verden. Og de nye realistene som ser at det må endringer til. Gammel og ny kultur i denne bransjen blir det hverken fugl eller fisk av. Så spennende å se hva de skal prøve å "selge" oss Gull+ kunder av goder i 2017 for å prøve å beholde oss. Tror det blir som nå egentlig..."Vi tar bort alt av fordeler og hysj alle sammen, vi sier ingenting og håper at ingen ser oss. Så blir de nok værende, for vi er jo SAS og lever evig på merkevarenavnet"
En meget trist utvikling! Det gjør selvsagt SAS vesentlig mindre interessant som tilbyder og deres samarbeidspartnere i Star rykker fram i køen. Jeg håper @tommy777 og @peterfox kjører en hard runde med SAS på dette!
Kjipt å lese dette for alle oss som har kjøpt plus billetter for våren og sommeren allerede... Det var altså derfor Plus Saver var så billig!
Bare en tanke, kan det tenkes at man vurderer å kutte Plus helt på enkelte ruter? Og la lounge, fast track o.l. kun være for de med status? Vet de har introdusert Plus Saver over hele fjøla nå, men det er jo ikke mye igjen i produktet når man kutter lounge, fast track og mye av fleksibiliteten....
Det som jeg tror kan bli en utfordring her, er at man vil oppleve som vi har sett i andre sammenhenger, at produktet blir uforutsigbart. Til i dag så har jeg visst at der er en lounge og fasttrack (med få unntak) når jeg flyr som EBG. Nå vet jeg ikke det på forhånd med mindre jeg gjør research, det er dumt.
Vel... det skal jeg fortelle deg: Du skal beholde EBG, men ikke fly med SAS. Du skal fly med Lufthansa, Brussels, Swiss, Austrian, United... også videre. Da får du nemlig fortsatt fast track og lounge som EBG/D (Star Gold). Dessuten er: - EBG nokså lett å oppnå i forhold til f.eks Senator i Miles & More. - Eurobonus letter å tjene ekstrapoeng på, i form av Trumf, vistrumf, kredittkort etc - Companion Ticket kjekk å ha Så... tjen poengene og statusen i Eurobonus, mens du flyr med andre. Dette har vært min oppskrift siden business forsvant hos SAS. Eurobonus er nemlig blant de bedre bonusprogrammene der ute.
Tja... rutinert nok til å ha regna ut at hun ikke trengte gull... før nå! Ja, ja... får kline til litt ekstra på plusgrade da.
Så... Det SAS legger opp til her er rett og slett å miste salgsinntekter til *A-partnere mens SAS beholder gleden av å betale alle lounge- og fast track fees? Det er jo null business sense overhodet!
Ville vel ikke holdt pusten. Selv dem med brevkurs i markedsføring og kommunikasjon har vel lært at man begynner med noe positivt før man presenterer det negative.. Med mindre man er Komiske Ali.
Jeg oppfordrer alle til å bli med i et felles korstog mot SAS for å fortelle dem direkte den momentane misnøyen mot denne endringen. Det er bare å sende e-post til: [email protected] eller [email protected] og si i fra. Fortell dem gjerne at det er på tide å legge ned hele SAS Plus. Facebook siden til SAS kan også tåle litt flere innlegg. Det hjelper ingenting å sutre her inne.