Sist jeg reise med SQ C fikk jeg nesten fullstendig klaustrofobisk anfall. Synes det var voldsomt trangt, men tror vel det var fordi jeg rett før hadde 12 timer i SQ F påfulgt av TPR... Uansett, tronesete er betydelig kulere enn standard single-sete til SAS. Dette er fra TAP, men er samme greia. Ellers vil jeg vel si at dobbeltsetene er på mange måter sammenliknbare med f.eks. Turkish eller Ethiopian. Helt strålende å sitte i, hvordan det er å sove der kan jeg ikke si noe om, da vår tur var for kort til det.. Jeg booker meget gjerne en SAS tur til YYZ med denne saken. Riktignok da fordi jeg kan bruke Fly Premium. Vil ellers stort sett unngå SAS på langdistanse om jeg kan etter siste tur HKG-ARN som var rimelig laber...
SAS fikk levert sin tredje og foreløpig siste A321LR-maskin i forrige uke... SE-DMS, også kjent som Finn Viking. Foreløpig er SAS sin plan at en maskin skal fly CPH-BOS når denne åpner i april. En maskin skal fly CPH/ARN-YYZ når denne åpener til sommeren, og de siste maskinen vil foreløpig brukes litt innimellom på OSL-EWR/ARN-EWR og CPH-EWR. Frem til Toronto starter vil maskinen også en maskin brukes litt på CPH-IAD
Har en kommende tur til IAD fra CHP til påsken. Her har Sas endret fram og tilbake mellom A350 og A321 2-3 ganger. Det gjør at vi 4pax i biz kabinen blir endret setevalg mellom hver gang de bytter maskin. Blir spennende se hvilken maskin det blir til slutt men A321 er satt opp på nåværende tidspunkt. Har hele rad 5 nå men kanskje det er bedre velge 2 seter på rad 5 og 2 på rad 6, selv om vi er 2 voksne og 2 barn?
Har det kommet noen flere nyheter angående Torontoruten? Har ikke funnet noen billetter ditt med SAS enda.
Video fra første (tror jeg) rutelanding fra junaiten på OSL i morges: https://www.facebook.com/groups/320133251348041/permalink/5786378451390133/ FB-gruppen OSL Gardermoen Fly & Spottermiljø er forøvrig stedet for mange flotte bilder og videoer fra OSL.
Du kan være rimelig sikker på at den dagen disse rutene er bookbare kommer det flere poster på forumet her om både hva som er tilgjengelig av bonusbilletter og hvem som har booket hvilket sete til første flyvning
Jøss, det har jeg ikke lagt merke til tidligere, men det ser ut til at A321LR av utseende er mer lik A320 enn A321neo. Det går spesielt på plassering av nødutgangene som har vært den sikreste måten å skille airbus maskinene på, fram til nå.
Alle nye Airbus A321neo (inkludert LR og XLR) leveres med "Airbus Cabin Flex" hvor kundene kan fjerne dør 2, og heller ha flere nødutganger over vingene. Dør 3 er også flyttet bakover, og kan deaktiveres. https://aircraft.airbus.com/en/services/enhance/cabin-and-connectivity-upgrades ACF gjør at en vanlig A321neo kan øke maks passasjerer fra 220 til 240.
Hvordan ser man at man har fått fly premium? så det bare en gang jeg booket.. men får ikke noe varsel på det? Det er ikke mulig å kombinere det med CT-billetter?
Du ser ditt fly premium-nivå hvis du trykker på Eurobonus-knappen i SAS Eurobonus mastercard appen og scroller ned. Du kan ikke kombinere med CT.
Stemmer. Og kun hvis det er ledige bonusseter i den klassen du ønsker å bestille for SAS Go sin poengpris. Du får ikke "gjort om" go-seter til Plus eller business.
Et spørsmål litt på siden. Jeg lurer på om man vil merke turbulens vesentlig mer i dette flyet enn i de større som går over dammen?
Nå har jeg vært over dammen. Noen ting jeg stusser litt på - flytid til NY med denne var 8t40min fra OSL Retur med A350 til ARN var 6t 40min. Syns det var i overkant stor diff, men usikker på om hastigheten er mye mindre på A321LR. Turbulens, merker nok turbulens mere her ja. Setene er fine og gode, men dersom du ikke har tronsete så oppleves A321LR mye trangere enn A350. Generelt trangt fly inn og ut, og toalettet var meget trangt. Så hadde mere rutefly følelsen enn langdistansefølelsen. Men absolutt fint interiør, gode seter og beste narrow body jeg har fløyet i.
Noen må se til å få fotografert rad 1 skikkelig! Er fotbrønnen betydelig større enn andre rader slik som a330/a350? Er det generelt et luftigere sete?
Jeg fant dette bildet under min research, men jeg tror vi kan klare bedre enn dette. Utfordringen står.