SAS leaser tre Airbus A321LR

Tråd i 'Nyheter' startet av Upsaker, 23. jan 2019.

  1. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Sist jeg reise med SQ C fikk jeg nesten fullstendig klaustrofobisk anfall.
    Synes det var voldsomt trangt, men tror vel det var fordi jeg rett før hadde 12 timer i SQ F påfulgt av TPR... :)

    Uansett, tronesete er betydelig kulere enn standard single-sete til SAS.

    upload_2022-2-21_10-58-43.png

    Dette er fra TAP, men er samme greia.

    Ellers vil jeg vel si at dobbeltsetene er på mange måter sammenliknbare med f.eks. Turkish eller Ethiopian. Helt strålende å sitte i, hvordan det er å sove der kan jeg ikke si noe om, da vår tur var for kort til det..

    Jeg booker meget gjerne en SAS tur til YYZ med denne saken. Riktignok da fordi jeg kan bruke Fly Premium. Vil ellers stort sett unngå SAS på langdistanse om jeg kan etter siste tur HKG-ARN som var rimelig laber...
     
  2. a3t

    a3t Medlem

    Innlegg:
    180
    Likes mottatt:
    207
    Bonuspoeng:
    43
    Ja misforstå meg rett, det gjør jo jeg også.

     
  3. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,325
    Likes mottatt:
    10,154
    Bonuspoeng:
    183
    SAS fikk levert sin tredje og foreløpig siste A321LR-maskin i forrige uke...
    SE-DMS, også kjent som Finn Viking.

    Foreløpig er SAS sin plan at en maskin skal fly CPH-BOS når denne åpner i april. En maskin skal fly CPH/ARN-YYZ når denne åpener til sommeren, og de siste maskinen vil foreløpig brukes litt innimellom på OSL-EWR/ARN-EWR og CPH-EWR.

    Frem til Toronto starter vil maskinen også en maskin brukes litt på CPH-IAD
     
  4. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,256
    Likes mottatt:
    21,995
    Bonuspoeng:
    183

    Har en kommende tur til IAD fra CHP til påsken. Her har Sas endret fram og tilbake mellom A350 og A321 2-3 ganger. Det gjør at vi 4pax i biz kabinen blir endret setevalg mellom hver gang de bytter maskin.
    Blir spennende se hvilken maskin det blir til slutt men A321 er satt opp på nåværende tidspunkt.

    Har hele rad 5 nå men kanskje det er bedre velge 2 seter på rad 5 og 2 på rad 6, selv om vi er 2 voksne og 2 barn?

    upload_2022-3-4_12-6-10.png
     
  5. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,401
    Likes mottatt:
    21,153
    Bonuspoeng:
    183
    Har det kommet noen flere nyheter angående Torontoruten? Har ikke funnet noen billetter ditt med SAS enda.
     
  6. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,325
    Likes mottatt:
    10,154
    Bonuspoeng:
    183
    Nei, ikke annet enn at de ønsker å starte ruten i juni, og håper å starte salget av billetter snart.
     
    obay and Flyingdutchman like this.
  7. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,318
    Likes mottatt:
    12,285
    Bonuspoeng:
    183
  8. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Du kan være rimelig sikker på at den dagen disse rutene er bookbare kommer det flere poster på forumet her om både hva som er tilgjengelig av bonusbilletter og hvem som har booket hvilket sete til første flyvning :D
     
    indahla, Flymunda, Xflipper and 4 others like this.
  9. Arvid1410

    Arvid1410 Veteran

    Innlegg:
    1,531
    Likes mottatt:
    6,716
    Bonuspoeng:
    183
    Jøss, det har jeg ikke lagt merke til tidligere, men det ser ut til at A321LR av utseende er mer lik A320 enn A321neo. Det går spesielt på plassering av nødutgangene som har vært den sikreste måten å skille airbus maskinene på, fram til nå.
     
  10. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,325
    Likes mottatt:
    10,154
    Bonuspoeng:
    183
    Alle nye Airbus A321neo (inkludert LR og XLR) leveres med "Airbus Cabin Flex" hvor kundene kan fjerne dør 2, og heller ha flere nødutganger over vingene. Dør 3 er også flyttet bakover, og kan deaktiveres.

    https://aircraft.airbus.com/en/services/enhance/cabin-and-connectivity-upgrades

    ACF gjør at en vanlig A321neo kan øke maks passasjerer fra 220 til 240.
     
  11. mariusberg89

    mariusberg89 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    464
    Likes mottatt:
    156
    Bonuspoeng:
    43
    Hvordan ser man at man har fått fly premium? så det bare en gang jeg booket.. men får ikke noe varsel på det? Det er ikke mulig å kombinere det med CT-billetter?
     
  12. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,639
    Likes mottatt:
    6,634
    Bonuspoeng:
    183
    Du ser ditt fly premium-nivå hvis du trykker på Eurobonus-knappen i SAS Eurobonus mastercard appen og scroller ned. Du kan ikke kombinere med CT.
     
    mariusberg89 liker dette
  13. mariusberg89

    mariusberg89 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    464
    Likes mottatt:
    156
    Bonuspoeng:
    43
    OG det gjelder kun med poeng og kun på sas bonus reiser?
     
  14. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,639
    Likes mottatt:
    6,634
    Bonuspoeng:
    183
    Stemmer. Og kun hvis det er ledige bonusseter i den klassen du ønsker å bestille for SAS Go sin poengpris. Du får ikke "gjort om" go-seter til Plus eller business.
     
  15. Anita

    Anita Aktivt Medlem

    Innlegg:
    417
    Likes mottatt:
    965
    Bonuspoeng:
    93
    Et spørsmål litt på siden. Jeg lurer på om man vil merke turbulens vesentlig mer i dette flyet enn i de større som går over dammen?
     
  16. a3t

    a3t Medlem

    Innlegg:
    180
    Likes mottatt:
    207
    Bonuspoeng:
    43
    Nå har jeg vært over dammen.

    Noen ting jeg stusser litt på - flytid til NY med denne var 8t40min fra OSL
    Retur med A350 til ARN var 6t 40min. Syns det var i overkant stor diff, men usikker på om hastigheten er mye mindre på A321LR.

    Turbulens, merker nok turbulens mere her ja.

    Setene er fine og gode, men dersom du ikke har tronsete så oppleves A321LR mye trangere enn A350.

    Generelt trangt fly inn og ut, og toalettet var meget trangt.

    Så hadde mere rutefly følelsen enn langdistansefølelsen.
    Men absolutt fint interiør, gode seter og beste narrow body jeg har fløyet i.
     
  17. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,119
    Likes mottatt:
    1,846
    Bonuspoeng:
    113
    Går alltid mye raskere østover pga medvind. Forskjellen er ca en halvtime

    D19FA39C-749F-48BB-8BCA-608E5965741F.jpeg

    Kveldsflyet er med A321.
     
  18. snik

    snik Aktivt Medlem

    Innlegg:
    403
    Likes mottatt:
    556
    Bonuspoeng:
    93
    Noen må se til å få fotografert rad 1 skikkelig! Er fotbrønnen betydelig større enn andre rader slik som a330/a350? Er det generelt et luftigere sete?
     
    Xflipper and Spielhaug like this.
  19. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,111
    Likes mottatt:
    114,460
    Bonuspoeng:
    350
    Zoom inn her, så ser du
    14E5C202-7C5D-4FCA-867F-944C7CA93803.jpeg
     
    Eddie47, Xflipper and trygveat like this.
  20. snik

    snik Aktivt Medlem

    Innlegg:
    403
    Likes mottatt:
    556
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg fant dette bildet under min research, men jeg tror vi kan klare bedre enn dette. Utfordringen står.
     

Del denne siden