SAS leverer, noe så sinnsykt

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av tobeornot999, 21. aug 2022.

1. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,145
    Bonuspoeng:
    183
    OK, det var en click-bait tråd-tittel... :p

Alle som har lest hva jeg skriver på IF vet at jeg synes SAS er et bakgårds-firma når det gjelder service og servering i C klasse.

Punktlighet er omtrent det eneste de leverer, men der er de til gjengjeld rimelig bra. Utenom streikene som skjer jevnlig. Og punktlighet er viktig, selvsagt. Men kundeservice er viktig også.

Særlig sammenlignet med British Airways er bakgården i SAS plus åpenbar. Siden jeg er veldig ofte i London (som regel hver uke). Med utreise fra OSL. Og BA har ekte business class.

Men noen ganger passer flytider bedre hos SAS. Og diamant kortet er ikke vanskelig eller dumt å holde ved like. De blokkerer nesten alltid nabosetet mitt, men hos BA er det garantert tomt og blokkert fysisk. Hos SAS er det litt sånn: du er heldig, du! Men setet er som sagt oftest tomt. Idag også. I stappfull plus idag har jeg eneste ledige nabosete.

Og siden jeg ofte er litt kritisk til bolaget er det ekstra hyggelig å skryte av SAS når det er veldig fortjent.

Som idag, på SK805 mellom OSL og LHR operert av SAS Connect. Hva er tingen her? Fantastisk crew, mer om det under.

Sikkert noen som mener det er slemt å si det, men en av tingene som gjorde denne flighten så bra var at crew ikke bestod av norske eller svenske damer helt oppunder pensjonsalder. Som bolaget pleier å ha. De som drar igjen gardinen og gjemmer seg så fort man har tatt av. Og helst ikke vil ha kunder ombord. På innenriks er de alltid der.

Til sammenligning: jeg har skrytt masse her på IF av Flyr fordi de har entusiastisk, happy crew som skjønner at de er i service-bransjen. Og idag skjedde det samme hos SAS. For første gang ever. Selv for Connect, som flyr denne ruten og pleier å være bedre enn "vanlig SAS" uansett. Det har jeg sett mange ganger.

De to (en mannlig, og en kvinnelig) i crewet sa veldig hyggelig velkommen fra boarding. Men jeg hadde virkelig ikke forventet fortsettelsen likevel: De var kjempe hyggelig mot en gutt på 5-6 år (har sett det samme før hos Flyr) og lot han dele ut sjokoladeboksene i Plus. Med SAS forkle på :) Han var stolt som en hane. Og hadde selvsagt tett følge av det ekte crewet. Og det var bare "the twist". Først og fremst hadde de en serviceholdning i alt fra mat og drikke levering til å være hyggelige mot passasjerene, som bolaget burde overføre til alle. Ala Janne Carlzon.

Pizza-boks var bra, mer om det i catering tråden. Og det sier veldig mye om særlig han mannlige i crewet at svaret var "of course we can" til nesten alt folk spurte han om. Og for min del var spørsmålet om jeg kunne droppe den kylling-boksen jeg har fått 50 ganger før. Og svaret hans, ja, nettopp, var: of course you can have pizza instead.

Overraskelsen var jevnt over enorm. Og jeg ga kudos til crewet på vei ut av flyet. Jeg flyr til London og tilbake langt over 100 ganger i året. Og den vanlige bussturen i luften ble veldig bra denne gangen, også sammenlignet med andre flyselskap.

BA har ba.com/welldone og det burde SAS hatt også. For å gi positiv feedback.

Noen som vet hvor man skal fortelle SAS at de var supre på denne flighten?

Ps: hvis noen av dere skal reise i plus med SK806 eller 807 idag, så møter dere de samme folkene. Og har masse å se frem til :D

Ps2: SAS er nesten litt søte. På feil måte. De har et eget kort hvis du vil klage. Men jeg ville jo skryte. Og skal gjøre akkurat det, av Stephen og Savanna.

20220821_145244.jpg

Maten var også veldig innafor:

20220821_135558.jpg

Last edited: 22. aug 2022
    CKe, AirMags, watchaddicted and 47 others like this.
  2. Trent600

Trent600 Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    651
    Bonuspoeng:
    93
    Går du til flysas.com/feedback kan du jo alltids legge igjen skryt her:

upload_2022-8-21_18-1-11.png

3. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,145
    Bonuspoeng:
    183
    Takk for det!

Man kommer samme sted ved å gå til https://flysas.com/feedback som du sa.

Samtidig synes jeg fortsatt det er litt trist, og sier mye om selskapet, lenge før Anko det kortet jeg tok bilde av tidigere i tråden her

De tar liksom utgangspunkt i at opplevelsen ombord var dårlig. Og det er dessverre ofte riktig.

Last edited: 21. aug 2022
  4. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,887
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg pleier å få spørsmål fra appen når jeg har landet, hvordan var servicen ombord. Får ikke du det?

tobeornot999 liker dette
  5. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,145
    Bonuspoeng:
    183
    Joda, fikk det også. Men det er bare en stjerne greie og mulighet for veldig kort kommentar.

Ga full score, men skal sende en melding og skryte av de 2 i crewet også.

Emma, Jeanette, paron and 3 others like this.
  6. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,339
    Bonuspoeng:
    183
    Sånt synes jeg er veldig hyggelig :) Er så lett å klage, men føles jo mye bedre å skryte :D

Kalsnes, RoadKing, Emma and 1 other person like this.
  7. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,977
    Bonuspoeng:
    293
    SAS er tydeligvis ikke så interessert i skryt lengre. Samme lenke 1,5 måned senere..
    Screenshot 2022-10-03 at 15.31.31.png
    Så jeg sendte skrytet mitt til diamant-mailen og håper det kommer frem.

Da vi landet på Island her om dagen hadde pappa glemt lommeboka i setelommen. Etter å ha gått gjennom tollen og hentet leiebil ringer et ukjent nummer meg og sier de har levert lommebok til gateagenten som skulle komme ut med den. Finner etter hvert ut at det er en av flyvertene som har ordnet dette og kort tid senere er vi gjenforent med lommeboka. Helt fantastisk service, og dette er en av som har jobbet i SAS siden Braathens.

Flyrlavt, CKe, RoadKing and 13 others like this.
  8. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,145
    Bonuspoeng:
    183
    Det ville jeg ikke akkurat antatt.

Diamant mailen til SAS har knapt tid til å svare selskapets beste kunder en gang. Og når de svarer, så er det med et spørsmål, eller enda oftere med en tydelig beskjed om at de ikke kan gjøre noe. Maken til søplete service for de kundene de visstnok skal behandle best, er vanskelig å finne.

IHG hotellene til sammenligning, innførte ved siste justering av programmet en egen gruppe av kundebehandlere for diamantene. De svarer på 1 døgn eller 2, og ordner faktisk opp på skikkelig.

Are liker dette

Del denne siden