Hei folkens, lurte på om noen har reist med SAS Link sin nye Embraer 195? Jeg reiser til Chicago på tirsdag og i dag kom det plutselig endring i appen, fra A319 til E195 mellom stavanger og København.
Nettopp. Småslitne, trange og ganske gamle fly dette. Ikke noe jeg spesielt gleder meg til å prøve. Men mer behagelig enn feks WF sine Dash, på en kort strekning, det er de absolutt.
Trange? Fløy Austrian sin E195 fra VIE til OSL i høst. Synes de var luftige og fine. Mulig SAS har et annet seteoppsett, da. Det utgjør jo «litt»
Aldri flydd Embraer (tror jeg), men de er vel litt luftigere enn CRJene som de erstatter på en del ruter?
Jeg har flydd Embraer 195 til Austrian et par ganger, og opplevde dem som forholdsvis romslige og behagelige, sammenliknet med Bombardier CRJ900.
Ja, bedre enn CRJ og også Dash'ene som jeg nevnte opprinnelig. Men luftig og fint, som andre nevnte over, er jeg nok ikke helt enig i
Ingen avreise med SAS Link på tirsdag likevel . Avreise til Chicago starter i morgen. Trip report kommer.
Kommer inn på innenriks fra slutten av juni på alle flyplasser som SAS flyr til. Se innlegg på flyprat: https://forum.flyprat.no/showpost.php?p=1251286&postcount=137
Med en av basene for SAS Link på BGO er det godt nok …, tenker planen er å bruke flere direkteruter «ut i verden» fra BGO ..