SAS Lounge Domestic Gardermoen - observasjoner

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Hamsterburger, 31. jan 2022.

  1. Hamsterburger

    Hamsterburger Nytt Medlem

    Innlegg:
    3
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Heisann. Dette er første gang jeg bidrar her på forumet etter å ha snoket en stund. Jeg har relativt nylig oppnådd gull-status og tenkte bare jeg skulle dele litt erfaringer. Jeg sitter på Gardermoens SAS Lounge Domestic klokken halv åtte på kvelden og det er nesten helt fullt (dvs korona-fullt, så et sete mellom hver gjest)

    Det er verdt å nevne at det er mandag 31. januar, altså siste dag av 4xkampanjen til SAS, som har vart siden 1. oktober, og jeg får nesten følelsen av at det er mange som benytter muligheten av en siste dags reise for å samle poeng/flyvninger.

    Hva er andres erfaringer? Kanskje noen som har lengre fartstid i loungen har noen meninger om det har blitt fullere nå som folk har hatt tid til å samle opp til gull- og platinum-kort?
     
    chrt liker dette
  2. Adrian E

    Adrian E Turbulensjeger

    Innlegg:
    1,348
    Likes mottatt:
    3,446
    Bonuspoeng:
    113
    Fullere? Før korona var loungen stappfull i tide og utide. Et sete mellom hver gjest var en fjern drøm for et par år siden.
     
  3. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,702
    Likes mottatt:
    31,730
    Bonuspoeng:
    183
    Ståplass-loungen
     
  4. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,907
    Likes mottatt:
    2,022
    Bonuspoeng:
    113
    Mandager og torsdager har tradisjonelt vært de "verste" dagene, spesielt torsdag ettermiddag og kveld typisk ståplass rundt kaffebaren spesielt under pølsefesten.
     
  5. RescueMe

    RescueMe Kortreist bonusjeger

    Innlegg:
    766
    Likes mottatt:
    1,433
    Bonuspoeng:
    93
    Største problemet med innenlandsloungen er at det er vanskelig å få oversikt over hvor det er ledige plasser. Man ender fort opp med å måtte ta en full runde i lokalet for å kikke. Men siste tiden har det vanligvis vært greit med plass innerst inne der det var trening før, her får man også litt usikt til gamle innsjekkingsområdet.
     
  6. Flyrlavt

    Flyrlavt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,460
    Likes mottatt:
    3,871
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg lurer på om veldig mange rett og slett ikke er klar over at det er sitteplasser der inne? Har vert ledig plass der hver gang jeg har vert innom etter ombyggingen.
     
  7. flyhigh

    flyhigh Aktivt Medlem

    Innlegg:
    407
    Likes mottatt:
    296
    Bonuspoeng:
    63
    Er det selvbetjening igjen på alkoholholdige drikkevarer eller praktiseres det fortsatt "bestill og få servert ved bordet"?
     
  8. Dassin

    Dassin EBD

    Innlegg:
    28
    Likes mottatt:
    31
    Bonuspoeng:
    13
    Betjeningen serverte når jeg var der forrige uke
     
  9. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    4,140
    Likes mottatt:
    8,423
    Bonuspoeng:
    183
    Selvbetjening fra i dag.

    Alkolholreeglene om servering "ved bordene" nasjonalt ble opphevet med virkning fra kl 23 i går.
     
    Rscott, Dassin and flyhigh like this.
  10. kaijoar

    kaijoar Bonusnisse

    Innlegg:
    517
    Likes mottatt:
    631
    Bonuspoeng:
    93
    Her skjemmes jeg over å ikke være klar over dette selv. Når skjedde det?
     
  11. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    4,140
    Likes mottatt:
    8,423
    Bonuspoeng:
    183
    Helt innafor å ikke vite om. SAS la vel bare ned "jogge-sonen" på slutten av 2021 og åpnet den for vanlige besøkende istedet nå tidlig i 2022.
     
    Adrian E liker dette
  12. Flyrlavt

    Flyrlavt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,460
    Likes mottatt:
    3,871
    Bonuspoeng:
    113
    Hadde vel ikke vert klar over det selv hadde jeg ikke fulgt litt med her inne.
    Og da hadde det fort blitt den fordømte trebenken igjen, totalt uvitende om at det muligens er ledig plass lengre inne :rolleyes:
     
  13. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,987
    Likes mottatt:
    33,144
    Bonuspoeng:
    293
    Innom på innlandsstua en tur i dag, og jeg syns serveringen har tatt seg opp. Bedre brød og også noe for oss som ikke er drøvtyggere :)
     
    paron, melkoo, markus and 2 others like this.

Del denne siden