Spør for en venn i dag! Har SAS MC Premium, nylig anskaffet som skulle gå til å betale semesteravgift. Har satt inn 100k da kredittgrensen bare er 10000. Er det slik at jeg må ha matchende kredittgrense for å få betalt det jeg ønsker? Betaler med MC på nett, direkte til skolen, men MC kundeservice sier at jeg må ha høyere kredittgrense for å få utført betalingen. Er ikke det litt ulogisk når jeg har satt inn penger på kortet?
Det skal ikke være noe problem å betale høyere regninger enn kredittgrensen hvis pengene er på kortet. Har gjort dette selv flere ganger.
Sitat svar kundeservice: Hei Grunnen til at ditt kjøp ikke går igjennom er fordi det stopper på våre sikkerhetssperrer som ligger i kortet. Vi har snakket med kredittavdelingen, og de kan ikke slippe igjennom transaksjonen da du har en kredittgrense på bare 10 000,- Til en senere anledning ber vi deg om å øke kredittgrensen på forhånd om du ønsker å utføre en slik betaling. ??? Er det ikke mulig å betale når du har satt inn penger på kortet?
Been there, suffered that. Kjøpsgrense følger kredittgrense i følge support, dette virker SEB rimelig firkanta på. Dette rotet jeg meg inn i når jeg gikk fra studier til jobb og skulle på tur til Tyskland, øking av kredittgrensen var de heller ikke villig til siden de hadde for lite data på meg. Det endte med at jeg gjorde enorme kjøp på et debetkort, en kardinalsynd her inne.
Rart. Kundeservice sa i går jeg kunne gjøre større kjøp ved å sette inn penger på forhånd. 75k maks kreditt er alllt for lavt
Hm. Så dette betyr med andre ord at jeg ikke kan betale ett innskudd på 150 000,- på ny bil i neste uke selv om jeg overfører pengene til kortet først og snakker med SEB i forkant av betalingen?
Man kan avklare dette med kredittavdelingen for et engangskjøp. Beløp må da settes inn på forhånd om dette går utover kredittgrensen.
Jeg betalte 200K i Leasing innskudd til bil med MC Premium, hadde 100K i kredittgrense. Ringte kundeservice og forklarte seansen, de la inn godkjenning på kjøpet og alle var glade. (Utførte dette september 2017)
Kan du ikke evt bare overføre et beløp under kredittgrensen flere ganger? Feks 10Kx 10 for å betale 100K om du har grense på 10K og har betalt inn 90K?
Beklager å gjenopplive gammel tråd. Jeg skal kjøpe bil for ca 4x kredittgrensen. Jeg har hatt kortet kortere enn 6 måneder, Er denne transaksjonen mulig å gjennomføre? Har pengene på bok. Vil gjøre det sånn pga bonusopptjening
Du må kontakte sas mc og spørre. Hvis de ikke vil øke kreditten din kan du spørre om du kan betale inn på forskudd.
Samme her også. Ikke noe problem. Har gjort det flere ganger, opp til max på kortet. Men har hatt det samme kortet en god stund, og de vet jeg betaler. Kanskje det gjøre en forskjell i forhold til om man er en ny kunde.
Man må ha hatt SAS MCP kortet minimum 3 mnd før man kan søke om høyere kreditt. Går heller ikke å betale inn mer enn kreditten din er på. Skal sies at jeg har hatt kortet i over 3 mnd nå, og får bare en feilmelding når jeg søker om økt kreditt. Utrolig frustrerende.. Har sendt dem en mail om dette.