Oslo/ København – Miami. Her vil ruten veksle på å fly fra Oslo og København. Stockholm – Los Angeles, daglig fra mars 2016 Les mer her. Hva tenker dere om dette?
Veldig fornøyd med destinasjonene. Får bare håpe det er marked for både LA og SF. Hadde håpet på en ny destinasjon østover. Men får håpe den kommer ved en sener anledning.
Nei, det gjorde det ikke. Til Asia har man konkurranse med alle sandkasseselskapene, til USA har man ikke det. LAX er konge, alle selskaper gjør det veldig bra på både SFO og LAX. Det hadde dog vært mer optimalt med CPH
Det er jo fint for de i Stockholm og flott at SAS satser. Men jeg forstår ikke helt hvorfor "vi" er fornøyd? Prøver ikke være party-stopper, og jeg er ikke negativ. Jeg er bare indifferent. Jeg mener - det er jo ikke verdens første one-stop rute fra Oslo til LA? Igjen - kjempegøy for SAS ansatte og dem i Stockholm altså. Wooohooo.
MIA er jeg skeptisk til av to grunner: 1. DU er allerede godt etablert på FLL 3. BA har vært ekstreme på MIA den siste måneden, og en har funnet priser til godt under 3k t/r for vintersesongen. Iallfall fra BGO. På en annen side, hvis SK ikke priser seg helt ut har jo man gjerne et mer fleksibelt alternativ til DU hvis uhellet skulle være ute. Og med BA, hvis jeg kan unngå LHR så gjør jeg det. ARN-LAX har jeg ingen formening om, men DU har 3x ukentlig og de går klokken 10.00. Blir spennende å se hvilken pris SAS legger seg på. Men la gå, ønsker SK alt vel og hvis de får det til er det bare å ta av seg hatten og spise den som tilbehør til fredagstacoen. Dette er bedre enn ingenting, det er vi vel alle enig om
Kanskje litt ulogisk med reise austover for å fly vestover (til LA), men det er vel eit I-landsproblem Med avreise frå Arlanda til LA kl. 09:50 må ein opp i otta ved avreise frå "grisgrendte strøk" her til lands, ev. overnatte på Arlanda. Verken Flesland, Sola eller Værnes tilbyr (per no) tidlegfly som kan rekke LA-avgangen. Frå Gardermoen og Kastrup går det jo greitt, da, så kundegrunnlaget er jo til stades (i teorien)
VG melder om følgende; På ruten skal SAS bruke sine oppgraderte Airbus A300-fly http://www.vg.no/forbruker/reise/sas-flyr-til-miami-fra-oslo/a/23508307/ Hadde vært gøy
Som sagt, jeg synes København burde fått LAX, det er bedre for kunder som starter på kontinentet og er også en mye bedre flyplass å ha transfer på en Stockholm. Jeg tror at de klarer å få suksess på dette, men det viser seg at København gjør det bedre, spesielt til businessdestinasjoner. Det sies i gangene hos SAS at man ønsker at Hong Kong ble startet fra København Jeg er litt bekymret for de tidsendringene man nå ser. Chicago går nå samtidig til København og Stockholm, Hong Kong tidene er helt høl i huet. Håper de får maskinkabalen til å se bedre ut når de mottar mer materiell
Tror du har rett her. Dessuten har CPH mange flere direkte forbindelser til København enn det Stockholm har, hvor mange av oss må ha 2 flighter for å komme til Stockholm mens bare en til CPH. Det teller også med!