SAS.no i snart et døgn...

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Jørgen, 09. sept 2014.

  1. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg er rett og slett helt målløs når det gjelder dette.. Først var det "morsomt" at nettsidene var såpass lenge nede og man kastet litt skjit på SAS IT (som vanlig)..

    Nå er det ikke morsomt lengre. Dette er bare helt skremmende dårlig. Er det virkelig mulig at SAS lar nettsiden sin være nede i langt over 2 døgn uten noen form for offentlig info/splash, eller enda bedre, en FIX for å få nettsiden opp igjen?
     
    LCH, tommy777 and AndersB like this.
  2. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Kan virke som det var det siste, og at evt feilretting ikke lå innenfor avtalen...
     
  3. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    He he.. Takk for alt, lykke til. Her er en liten parting gift ;)
     
    LCH, AndersB and LN-MOW like this.
  4. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    SAS har valgt hvordan de skal drifte. Har de valgt outsourcing er det sånn det er. Hjelper ikke at de to ansatte på SAS IT ikke har skyld i dette.
     
  5. LN-MOW

    LN-MOW Chattahoochee - eller 'Han Som Klapper Fly'

    Innlegg:
    1,457
    Likes mottatt:
    1,547
    Bonuspoeng:
    113
    Man kan lure ... :(
     
  6. Martin F

    Martin F Senior Medlem

    Innlegg:
    627
    Likes mottatt:
    562
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg er fullstendig klar over at det ikke er de samme som reparerer fly, som lager nettsiden. Uansett hvem som gjør hva, så har ledelsen i SAS nå vært klar over (håper jeg, hvertfall) at nettsiden deres har vært nede/ustabil i omtrent tre døgn, og det er de som til slutt er ansvarlig for både nettsider og vedlikehold (og alt mulig annet) uansett hvem det evt. er outsourcet til.
     
  7. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg vet at IT og operasjonell drift er to forskjellige ting, men uansett samme firma og samme pengene. IT er en kritisk funksjon for SAS så jeg hadde forventet at de stablet på beina en kriseløsning når ting ikke ble løst med en gang.

    SAS er tross alt en organisasjon som burde kunne håndtere både kriser og improvisere når det oppstår uventede ting, dvs. det er hvertfall min forventning. Jeg har selv vært i bedrifter hvor alt går med med dunder og brak, og ser man at det kan være mulighet for at det tar tid å få ting opp så fyrer man opp reserveløsningen (om den ikke kommer opp automatisk), eller så setter man et par personer på jobben med å få opp en reserveløsning som kan henvise kunder til innsjekk, link til chaten, billettkjøp hos WIAS m.fl. osv. osv. En slik kriseløsning ville kostet SAS en 10-er i måneden å ha liggende klar så det kan ikke være penger det står på, men vilje og evne.

    Krisehåndteringen her her jo vært helt fraværende, men det du skriver vitner kanskje om at SAS ikke ser på kunder og billettsalg som viktig.
     
    Fnate liker dette
  8. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Er vi sikker på at noen faktisk vet dette i ledelsen? Kanskje det kun er kundeservice på Facebook som har plukket det opp og ledelsen sitter helt uvitende? Jeg ser ikke NOEN annen grunn til at ting ikke har skjedd her?! ;)

    Selv jeg som kun driver små forum og nettsider med noen få brukere har da for f*** liggende informasjon om tjenesten er nede eller utilgjengelig..
     
    AndersB liker dette
  9. Martin F

    Martin F Senior Medlem

    Innlegg:
    627
    Likes mottatt:
    562
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg er sannelig ikke sikker på hva som evt. er verst. En ledelse som ikke vet noe, eller en ledelse som ikke klarer å fikse det i løpet av tre dager..
     
    Fnate, pgaa, AndersB and 1 other person like this.
  10. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Tips til SAS.. Tok meg i underkant av 4 minutter å lage.. Trenger 1-2 minutter til for å legge til litt bilder og en logo feks..

    "Vi beklager!


    Vi opplever dessverre store problemer med våre nettsider og de er derfor utilgjengelig for deg som kunde!

    Vi jobber kontinuerlig med å rette feilen så raskt som overhodet mulig, men kan dessverre ikke si når tjenesten er helt tilgjengelig igjen. Dette beklager vi på det sterkeste!

    Alle kunder som trenger assistanse til booking av reiser eller har andre spørsmål kan kontakte oss på telefon: ***** eller pr. chat/epost på følgende lenke: ****. Alle disse tjenestene er kraftig oppbemannet og døgnåpne så lenge nettsidene ikke fungerer.

    NB! Husk at de fleste reiser med SAS også kan bestilles via wideroe.no eller på andre reisebyråsider på internett mens våre nettsider ikke fungerer.

    Mvh,
    SAS"
     
    AndersB liker dette
  11. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Omfanget er ALDRI så stort som man tror, for da hadde det jo ikke skjedd. God ledelse her ville vært å sette i verk kriseløsning i parallell, ikke tro at ting skulle løse seg "snart".

    Kritikken hagler over SAS generelt så vidt jeg kan se, og ikke en eller annen stakkar helt nede på gulvet. Dette er et SAS-problem og da er det SAS ved ledelsen på forskjellige nivåer som må ta støyten og ansvar. Det er også ledelsen som må ta grep når ting skjærer seg og ikke lene seg tilbake og vente på leverandøren. Krisehåndtering handler om styring og ledelse mer enn å løse det tekniske problemet.
     
    Ruby and Jørgen like this.
  12. PettR

    PettR パイロット

    Innlegg:
    278
    Likes mottatt:
    395
    Bonuspoeng:
    63
    It works! For now...
     
  13. TOS_EBG

    TOS_EBG Lost in Space (and currently EBD)

    Innlegg:
    455
    Likes mottatt:
    492
    Bonuspoeng:
    63
    Da kom denne på epost fra SAS:
     
  14. pgaa

    pgaa Bygdetulling

    Innlegg:
    403
    Likes mottatt:
    969
    Bonuspoeng:
    93
    Greit å få den mailen først etter at siden har fungert helt optimalt ca en time nå.. :confused:
    Hva med om en fikk den mailen før 2-3 dager siden, eller hvor lenge man har hatt problemer nå.. :eek:
     
    Jørgen liker dette

Del denne siden