Er det bare meg som synes det er ulogisk at billetter hos Wideroe.no i "Flex" selges til samme pris som "Plus Saver" hos SAS.no? I følge vilkårene er flexbillettene hos W refunderbare og kostnadsfrie å endre, mens samme billett hos SAS er i Plus Saver-kategorien, der man må betale 600 for å endre/avbestille. Merkelig. Chattet med en kar fra Wideroe, og han sier følgende: Hva kan jeg hjelpe deg med? Hei. Ser på billetter med SK innenlands og ser at dere har fire kategorier, blant annet flex. I denne kategorien står det at billettene er 100 refunderbare, mens i samme prisklasse på sas.no er dette \"Plus Saver\", og disse billettene er ikke refunderbare. Hva er forklaringen? Der må man betale 600NOK for å gjøre endringer. da er det er det mulig at vi selger flex billetter som vi ikke får tilgang til hos sas og at de selger en rabatert plus saver Ok. Men eksemplet mitt er OSL-BOO 3/11. Der er avgangen med SK362 15.40 og SK4572 fra TRD 17.05 samme priset både hos dere og hos SAS. Men vilkårene er forskjellige. Ble ikke helt klok på dette. 1118NOK Det kan være mulig at sas har en kampanje på pluss saver som vi ikke har tilgang til å selge på våre nettsider, det er det eneste jeg kommer på kan være grunnen, det eneste jeg kan sjekke det mot er å sjekke en bestilling om du har det ja, det stemmer at SASPlus saver er billigere i dag. Vet ikke om det er en kampanje. Men i går var samme avgang priset til 1518NOK hos dere begge. Poenget mitt er uansett at siden det i utgangspunktet er ulike vilkår som gjelder, ser det jo ut til det er mye bedre å kjøpe billetten gjennom dere, ikke på SAS.no Man vil jo selvfølgelig ha inkludert fri avbestililng og refusjon Så for meg ser det ut til at deres nettside følger SAS sine priser kontinuerlig Er det Amadeus dere begge bruker? ja ser den. men det du kan gjøre er å bestille en billett på widerøe.no så kan vi gå inn å sjekke hvilke regler som gjelder for akkurat den billett klassen. Og om du ikke skal ha billetten så kan den kanselleres og refunderes innenfor 24 timers angrefrist etter kjøp det er amadeus ja Ok. Men er ikke vilkårene like på alle billetter i \"Flex\"? Holder jeg musen over Flex-feltet, står det følgende:Ubenyttede billetter refunderes 100%. Skulle jo tro at dette gjaldt alle billetter i den kategorien. Hvis ikke er det jo litt villedende at man som kunde tror at dette er vilkårene, men er tvunget til å ta en ekstra sjekk pr telefon med dere slik jeg har forstått det så skal vi kunne selge alle sas sine billetter, men uten at jeg vet om dette har skjedd her, så kan det hende at de selger en kampanje på plus saver som vi ikke får tilgang til, men det er som sagt bare spekulasjoner. om det står at den er refunderbar så skal den være det for den følger sentralbooking systemet, så det skal ikke være noen tvil Så dette skulle vel bety at man i framtiden bør unngå all bestilling av en del billetter på SAS.no (som for øvrig suger i brukervennlighet). Eller???
Eg slutta å kjøpe billettar på wideroe.no den dagen dei innførte kredittkortgebyr. Vil helst ikkje plage nokon, så om Widerøe slit med at passasjerane bookar gjennom dei så skal eg sjølvsagt gjere det eg kan for å hjelpe (unngå) dei.
Berre kredittkort.. Eg nytta ofte Widerøe tidlegare, men har no gått vekk ifrå dette.. Lite interessant å booke flybillettar med debetkort.
Har funnet ut at nye sas.no ikke klarer å gi naturlige reiseruter i Nord-Norge når man skal reise videre med Widerøe så der har jeg måtte bestille på wideroe.no selv om det byr meg i mot å betale ekstra pga. bruk av kredittkort... men all den tid sas.no kun gir reiseruter via Tromsø som er MANGE 1000 dyrere enn via Kirkenes så står jeg over en 50 lapp i krdittkortgebyr når det gir meg bedre reiserute og jeg sparer flere 1000 på det...
Veldig fint om du kan slette tråden og la hemmeligheten rundt refunderbar "Plus Saver" via Widerøes Flex leve en stund til Har vurdert selv å skrive det på forumet i kanskje 2 mnd, men har latt være for at det ikke skal forsvinne.
Nesten utrolig at Widerøe ikke har endret dette, til tross for at flere har benyttet seg av smutthullet.
Kan virke som det er litt random hvilken side som er billigste å bestille fra. Men liker veldig godt at man får opp utrolig mange flere valg når man søker hos W! Så faktisk også at dem reklamerer for vi svarer deg vanligvis innen 30 sek på chatten