SAS Oppgradering vs Kjøp av SAS Plus

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av gardamix, 15. april 2024.

  1. gardamix

    gardamix Aktivt Medlem

    Innlegg:
    276
    Likes mottatt:
    90
    Bonuspoeng:
    28
    Heisann!

    Trenger litt råd. Driver og titter på følgende tur for 4 PAX:

    16. juli:
    OSL-CPH
    CPH-PVG

    02. august:
    PVG-CPH
    CPH-OSL

    Ser på alternativene å bestille hele reisen i SAS Plus, eller i SAS GO og deretter oppgradere til SAS Plus på CPH-PVG og PVG-CPH. Hva lønner seg mest egentlig?

    Her er prisene på billettene betalt i NOK:
    SAS GO
    [​IMG]

    SAS Plus
    [​IMG]

    Takk for all hjelp! :)
     
  2. Mavo

    Mavo Senior Medlem

    Innlegg:
    548
    Likes mottatt:
    525
    Bonuspoeng:
    93
    Hva som lønner seg avhenger litt av om du har poeng å oppgradere med, om du har behov for mer statuspoeng som plus gir eller om det kun er kontaktmellomlegget du er ute etter. Vet ikke hva historikken er på oppgradering for cash på PVG-ruten, men det fins en tråd her som gir oversikt over vellykkete bookinger - som igjen kan gi deg en indikasjon.

    Det jeg imidlertid vil si er at hvis dere har lyst til å reise i plus så ville jeg sterkt vurdert å bare booke det, ettersom en oppgradering avhenger av tilgjengelighet og at dere raskt kan havne spredt over pluskabinen pga. manglende seter ved siden av hverandre.
     
  3. Sykkelthor

    Sykkelthor Aktivt Medlem

    Innlegg:
    320
    Likes mottatt:
    580
    Bonuspoeng:
    93
    Et gammelt visdomsord er: hvis du vil reise i Plus så kjøper du Plus. Det er godt mulig man kan få til ting billigere ved å kjøpe Go og oppgradere, men hvis budet ikke går gjennom er du stuck i Go.
     
  4. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,730
    Likes mottatt:
    32,742
    Bonuspoeng:
    293
    SAS Plus IC er verdt pengene.
     
    Eddie47 and tstone like this.
  5. gardamix

    gardamix Aktivt Medlem

    Innlegg:
    276
    Likes mottatt:
    90
    Bonuspoeng:
    28
    Takk for alle rådene! :)
     
  6. The_Dude

    The_Dude EBG

    Innlegg:
    1,069
    Likes mottatt:
    1,756
    Bonuspoeng:
    113
    Når Go er 4500 og Plus er 6500, så er jeg helt enig. Når Plus er rundt 10k - ikke like enig.
     
  7. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,782
    Likes mottatt:
    7,752
    Bonuspoeng:
    183
    Helt enig!

    Og når SAS plus èn vei til London legger 950 kr på billetten ved et fint nødutgang sete uten nabo (EBD) er det ikke verdt det.

    Men 5000 EBP (minimums-bud) og EBD bonus-bud er kanskje OK for å bytte til plus, med mindre man blir stuck i midt-sete. Som jeg har blitt noen ganger på denne ganske travle ruten. Da er minus klasse v nødutgang isle langt bedre value.
     
    The_Dude liker dette
  8. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,730
    Likes mottatt:
    32,742
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg sa SAS Plus IC (InterContinental)…
    Enig i at Euro / Domestic er en vits
     
    Last edited: 17. april 2024
    Preference and The_Dude like this.
  9. heleriks

    heleriks Nytt Medlem

    Innlegg:
    10
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Usikker på om innlegget mitt skal plasseres her, men jeg har en CT og har funnet billett som bare er en vei, SAS GO. Jeg ønsker å oppgradere denne til buisness med poeng.. Vet noen hva jeg burde by for å være ''garantert'' buisness? Eller er det vanskelig å forutse? Hjemreisen blir vanlig poeng, da det ikke var noe bonusreise ledig.. Setter pris på svar :)
     
  10. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,650
    Likes mottatt:
    7,684
    Bonuspoeng:
    183
    Det er mange parametere som spiller inn.

    Garantert kan du aldri være uansett hva du byr, i noen tilfeller er Business kabinen allerede utsolgt, eller det er så få seter ledig at de ikke oppgraderer noen i budrunden.

    Har du Sølv, Gull eller Diamankort vil det også påvirke verdien av budet da disse vektes mer enn bud fra de uten status.

    Minstebud for å oppgradere fra Go til Business på forhånd mener jeg er 35 000 poeng, og så koster det 50 000 poeng og oppgradere fra Go til Business i gate

    Så jeg ville lagt inn ett bud mellom 35 000 og 50 000, og ved avslag gjort ett nytt forsøk i gate.




    Anbefaler deg å se i denne tråden for litt eksempler på hva andre har bydd

    https://insideflyer.no/forums/threads/oppgraderinger-på-auksjon.5354
     
    heleriks liker dette

Del denne siden