SAS PLUS SERVERING

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av FlyingMoney, 27. nov 2019.

  1. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
  2. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Blir interessant å se om Wizz Airs inntreden i det norske markedet fremskynder relanseringen av service innenriks. Wizz Air tilbyr riktignok niks og nada, men SAS må på en eller annen differensiere seg om de ønsker å unngå en 3-veis konkurranse som utelukkende baserer seg på pris.
     
    furlong, Gribb, RoadKing and 3 others like this.
  3. EndreD

    EndreD Veteran

    Innlegg:
    1,990
    Likes mottatt:
    10,908
    Bonuspoeng:
    183
    Få i det minste på fast track, tenker jeg.
     
  4. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,171
    Likes mottatt:
    3,216
    Bonuspoeng:
    113
    Nå kommer neste steg på vei til normalen. Fra 1. november blir det drikke og polarrull på alle europeiske flygninger over 80 minutter:

    "Effective from November 1 2020, on all European flights to/from Scandinavia over 80 min, passengers in SAS Plus will be offered a complimentary breakfast bag on flights until 9.00am. The rest of the day, a polar roll and one soft drink of choice from cart will be offered. For passengers in SAS Go, soft drinks and Wasa crisp bread is available for purchase throughout the day. On flights exceeding 2.5 hours, there will also be a small bottle of water in your seat upon boarding."
     
    Kristian, Earl, trygveat and 2 others like this.
  5. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,674
    Likes mottatt:
    4,996
    Bonuspoeng:
    113
    Hjelper jo ikke så veldig mye for tiden når de fleste Europeiske land er røde og alle andre land utenfor Europa er røde også. De kunne heller åpnet opp innenlands da jeg for tiden bruker en del poeng på innenlands reiser med FlyPremium. Må benytte anledningen til å oppleve Nord Norge:) I høstferien fikk vi opplevd Alta, Karasjok, Honningsvåg, Nordkapp, Hammerfest og Kautokeino i løpet av 5 dager. Vi var faktisk helt aleine på Nordkapp med solskinn og nesten vindstille. Tror ikke det er normalt å være aleine der:D
     
  6. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,171
    Likes mottatt:
    3,216
    Bonuspoeng:
    113
    Fra 1. desember blir det endelig litt servering igjen! Jeg er spent på hva dem mener med "a limited café assortment". Betyr "within Scandinavia" også innlandsflygninger eller bare mellom nordiske land?

    "Effective from December 1st, on all flights to/from and within Scandinavia from 50 min flight time, passengers in SAS Plus will be offered a complimentary breakfast box on flights until 9.00am. The rest of the day, a polar roll (only on EU flights over 80 min) or a limited café assortment, with one soft drink of choice from cart will be offered, available on flights from 50min. For passengers in SAS Go, a Breakfast box can be preordered on flights over 60 min and until 9.00 am. After breakfast, and on flights over 50 min, soft drinks and limited snack assortment is available for purchase throughout the day."
     
    EndreD liker dette
  7. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,151
    Likes mottatt:
    7,891
    Bonuspoeng:
    183
    Yeay! Da er kanskje Godt&blandet-posen til ungene reddet på turen hjem til jul! #håpefull
     
    MrBister and themichael like this.
  8. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,827
    Likes mottatt:
    2,065
    Bonuspoeng:
    113
    Frykter nok at det ikke gjelder innenriks men mellom de skandinaviske landene. Fint om jeg tar feil - om noen reiser innenlands når dette skal skje kan vi kanskje få en rapport?
     
  9. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,659
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg ser for meg om noen år, så sitter jeg der på toget med mitt oldebarn, så sier hen:
    "Oldefar, du har reist mye du"
    Jajamen sier jeg.
    "Har du vært i Australia?"
    Jajamen sier jeg.
    "Det må ha tatt lang tid å reise dit"
    Neida, den gangen fantes det fly som vi reiste med.
    "Hva er et fly?"
    Det var maskiner som gikk så fort at de lettet fra bakken.
    "Du ble ikke redd da?"
    Neida, ombord så ble vi passet godt på.
    "Men det tok vel lang tid likevel?"
    Nja, det tok noen timer.
    "Ble det ikke kjedelig?"
    Neida, vi fikk god mat servert opptil tre ganger i løpet av turen, og vi fikk god drikke. Den fineste champagne. I riktig gamle dager kunne man til og med nyte en cigar etter maten.
    "Cigar?"
    Det var tørkede blader fra en spesiell plante som man tente på, og så trakk man inn røyken fra den.
    "Hvorfor det?"
    Nja... Det var litt fint da vet du, i gamle dager så var vi opptatt av å leve godt.
    "Tror du vi få gulerøtter til kvelds?"
    Tja, si det, hvis ikke SAS jernbane har forbedret det vekk så.
    :rolleyes:
     
    Liza, OyvindN, Berlioz and 16 others like this.
  10. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,216
    Likes mottatt:
    17,278
    Bonuspoeng:
    293
    Tung dag? ;)
     
  11. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,659
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Jepp, trenger litt fly nå :(
     
  12. Bolle

    Bolle Senior Advisor

    Innlegg:
    193
    Likes mottatt:
    188
    Bonuspoeng:
    43
    Selv for noe så basic som om det skal tilbys servering eller ikke lages det et så komplisert regelverk at det må tolkes...
     
    tobeornot999, MarkSS, NoLimit and 4 others like this.
  13. mariusea

    mariusea Medlem

    Innlegg:
    65
    Likes mottatt:
    136
    Bonuspoeng:
    33
    Ja dette virker som et gjennomgående "knep" mange flyselskaper bruker for tiden. Er flere andre Corona-relaterte endringer som bør være enkle å formidle men annonseres såpass tvetydig at man ikke vet hva man får før man sitter i det.
     
    Bolle liker dette
  14. kjeeli

    kjeeli Veteran

    Innlegg:
    2,191
    Likes mottatt:
    22,475
    Bonuspoeng:
    183
    Det er ingen grunn til å slippe jubelen løs ennå, servering i Plus på innlandsflyvninger er ikke med i denne runden, Dette gjelder bare OSL-ARN/CPH og ARN-CPH og selvfølgelig andre veien også.
    Kilde: Purser i SAS.
     
    Kristian, kaiarne and Eddie47 like this.
  15. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,151
    Likes mottatt:
    7,891
    Bonuspoeng:
    183
    Goddamnmåddaføkkamåddakakksakkasjittsakkaføkkkakkamåddafakka.... kakk... mådda....umphf! :mad:
     
  16. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,325
    Likes mottatt:
    35,284
    Bonuspoeng:
    293
    Eg stilte det spørsmålet til SAS og fekk svar frå vår alles kjære Vibeke:
    Ja, hvis du rejser indenfor Norge og der er mere end 50 min i luften vil der på Plus blive serveret morgenmad til kl 9 og derefter vil det være en polarrulle med 1 stk drikkevare til. Eller du kan vælge fra kortet + 1 stk drikkevare. Hvis du flyver inden for Europa så skal flyvetiden være mere end 80 min.

    Med andre ord: Vi er ikkje heilt på gåselever og Krug, men betre enn frykta!
     
    Earl, Upsaker, themichael and 5 others like this.
  17. OyvindN

    OyvindN Skydiver

    Innlegg:
    442
    Likes mottatt:
    3,049
    Bonuspoeng:
    93
    Urk - har nettopp avbestilt første corona-flyvning som jeg var sikker på skulle gå greit slik at jeg kunne oppleve slike kulinariske mesterstykker. Det er nesten så kuben kunne fristet nå for tiden!

    Jeg har abstinens...
     
    EndreD liker dette
  18. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,737
    Likes mottatt:
    21,935
    Bonuspoeng:
    293
    Utrolig hvor raskt SAS klarer å bygge opp Polarbrødfabrikken når det brenner på dass.
     
  19. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,752
    Likes mottatt:
    7,690
    Bonuspoeng:
    183
    Herlig! Digger kommentaren, @Upsaker :)
     
    Upsaker liker dette
  20. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,659
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Du tenker de gjør dette pga Wizz?
     

Del denne siden