Har opplevd at sidemannen fikk servert og deretter dunka nedpå hele 3 flasker vin etter hverandre OSL-KRS, som jeg synes var et imponerende tempo. Skal sies at CC var helt prima koselige folk, så jeg tillot meg å spørre om en ekstra mikeller, som også gled gjennom med de største selvfølgeligheter. Hvordan herren ved siden av maktet sine tre vinflasker før landing aner jeg ikke, for jeg ble sittende og gulpe nedpå til rett før dørene ble åpnet...
Var nok helst en sørlending som måtte nyte siste minutter fri fra dommedagsprofetier og mørkemenn på det mørke fastland
Pendler du daglig den strekningen så får du god trening på å få i deg flere flasker Min erfaring på strekningene FBU-KRS, var at det var mer enn nok med en boks øl, tidsmessig (Var helt ok å fly FBU-KRS, når man skulle til Grimstad)
Standardbestilling her er Mikkeller, Cola Zero, nøttemiks og kvikk lunsj. Har vel aldri prøvd meg på to alkoenheter på innenriks. Oftest så flyr jeg MOL - OSL - MOL, så er begrenset med tid
Har hatt en del turer til Svalbard, og kan ikke huske en eneste gang de har "gitt" meg 2 flasker vin. De vil alltid ha betaling for flaske nr. 2...
Hehe! Flyr alltid med stopp i Tromsø for å doble poengene og legs. Hjelper dessverre ikke på serveringen mellom fastlandet og Svalbard, nen det blir et par kanelsnurrer på Langes!
Har opplevd 2 serveringsregimer på SAS Plus: - Polarrull + plukke fra vogna - Kube + sjokolade, uten å se snurten av noen vogn Hva er det som avgjør hva som gjelder på den aktuelle turen?
Har aldri opplevd å få kube uten at drikkevognen (som også inneholder snacks) kommer rett etter. Fikk du ikke drikke til maten?
Føler det er stor forskjell på SAS Irland og SAS Norge ang servering i pluss. Fløy til Malaga fra OSL med SAS Irland tidligere i høst, og umiddelbart etter take off kom crew rundt med drikkevogn og nøtter til hver passasjer i pluss. Så gikk det vel tre kvarter før de kom rundt med kube+drikkevogn og til slutt ble det ny runde med drikkevogn etter maten. Må være rekord i antall ganger de gikk rundt med drikkevogna i forhold til andre flighter i Europa.
Jo, ble spurt om hva jeg hadde lyst på av drikke, damen forsvant bak gardinen og dukket snart frem igjen med det jeg hadde lyst på. Ingen vogn kunne observeres. Mulig denne startet bakerst og returnerte igjen uten å ta turen innom oss foran. Dette var en nylig tur CPH-WAW og WAW-CPH, opplevde nøyaktig det samme begge gangene.
Polarrull er innanriks mellom Sør- og Nord-Noreg (mogleg mellom Sør- og Nord-Sverige?) samt mellom dei nordiske landa (er Baltikum med på dette regimet?). Kuben får du i Europa samt Færøyane og Island (og mogleg på direkteruta mellom Gardermoen og Longyearbyen?). Kva som avgjer trallebruken er for meg eit mysterium. Andre? *** Eit tankeeksperiment: IF sender ut éin representant med ei sjekkliste som viser kva for sørvis representanten skal få ifølgje SAS-sidene på den aktuelle flyginga. Eg tør våge den påstanden at alle IF-representantane vil kome tilbake med heilt ulike svar på kva for sørvis som faktisk vart gitt – sjølv frå flygingar som i utgangspunktet skal gi nøyaktig same tilbod. Om ikkje anna blir det hakket meir spennande å fly
Har også opplevde en betydelig bedre service hos SAS Ireland enn hos SAS ellers. De var på hele tiden og løftet hele flyturen.
Selvfølgelig så vil du få like mange forskjellige svar som representanter du sender du. Hadde du forventet noe annet? Service og tilbud er ikke det samme.
Ja, jo, men her tenkte eg på å utstyre alle med eit likt avkryssingsskjema (tilpassa om dei flyg i Sør-Noreg, mellom sør og nord, intraskandinavia eller ut i Europa osv.). Når det er sagt, det er sikkert ikkje lett for SAS-personalet å vere konsekvente når dei i Frösundavik stadig vekk får nye, fikse idéar om dette og hint (mitt inntrykk, ikkje ein faktabasert påstand).