Laks > Kjøtt Det er jo noe med å vise hvor man kommer fra også. Jeg setter i det minste pris på flyselskap som tør å ‘eie’ sin egen nasjons stil både i mat og drikke. Er for øvrig enig i at det å kunne velge måltid i Plus bør være en smal sak for SAS. Det vil potensielt også redusere svinn, som de burde være opptatt av.
Uten å legge seg opp i laks eller annet - så er det mulig å ringe inn ca 24 timer før avreise og til en viss grad velge rett, ved å oppgi allergier. Ikke akkurat lettvint, men en mulighet om man ikke liker laks. Men skulle også gjerne sett at man kunne valgt selv, online.
Det vanlige har vel blitt å produsere kun en type spesialmåltid som er vegansk, laktosefritt, glutenfritt, kosher, nøttefritt osv., osv. Ikke umulig at selv den mest innbitte laksehater heller hadde satt pris på gravlaks.
Kan godt forstå att de drar alle allergier over en kam om det lar sig gjøres! Alt for mange ulike matavvik som er ute å går som gjør att man ikke alltid kan levere og servere forskjellige ting på en sikker måte (å ikke minst spare in på produksjon og lagerkostnader ved o kjøre 1 type o ikke 30 type allergimat.) Mengden jobb det går i att få til en sikker produksjon og servering av allergi mat er rett og slett stor! men det tenker kanskje ikke den ene med litt laber laktoseintoleranse som har løyet på sig skikkelig allergi mat.
Har en sak som er mildt relatert til servering i Plus. Var på vei hjem fra København for noen uker siden og så ble det annonsert ombord i flyet at det ikke ble noe servering på grunn av at crewet ikke hadde fått pausen sin tidligere på dagen. Forsåvidt en grei sak, men jeg sendte inn krav om kompensasjon som ble slått ned med "that compensation is only for delayed and cancelled flight." Jeg mener at jeg har kjøpt et produkt jeg ikke har fått. Har SAS misforstått saken min eller er det ingen grunn til at jeg skal få noe tilbake for manglende servering? Jeg har fått kompensasjon tidligere for samme manglende servering mellom CPH og GDN, dog ikke pga manglende pause.
Eg hadde en runddans på manglende servering på CPH-GDN med påfølgende retur om fikk berre samme svadasvaret fra kundetrenering avdeling India. En kan eventuelt vise til hva en faktisk har betalt for med en screenshot av bestillingssiden, kanskje de mjukner opp da
Jeg synes dette er en prinsipielt interessant sak. Jeg mener absolutt at man burde kunne be om kompensasjon for måltidet man har betalt for men ikke fått, og da mener jeg et rimelig beløp er det man ville betalt for tilsvarende om man fløy Go, pluss kanskje en liten sum ekstra for ubehaget med å sitte sulten helt til landing i Oslo. Kanskje 250kr totalt? Evt 2500 eurobonuspoeng?
Hei. Flyr OSL-ALC i SAS plus til uken. Hva kan jeg forvente meg av servering på en litt over tre timer lang tur?
Jeg fikk i desember forholdsvis uproblematisk 1 000 poeng per pax etter at jeg klaged på at dem ikke hadde lastet brennevin (en av disse tre var en 14-åring ) på ruten MUC-CPH. Første svar jeg fikk var typisk svada. Men jeg sendte en kort tilbakemelding og ba dem om dem kunne vurdere en kompensasjon i form av EuroBonus. Noe minutter senere kom det et tilbud om 3 x 1 000 poeng som jeg aksepterte (poengene var på kontoen samme dag). Jeg tror dem har mer takhøyde for å gi poeng enn å gi penger. Det er selvsagt bare aktuelt hvis du foretrekker poeng fremfor penger .