SAS PLUS SERVERING

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av FlyingMoney, 27. nov 2019.

  1. SVG_flyer

    SVG_flyer Veteran

    Innlegg:
    2,075
    Likes mottatt:
    3,272
    Bonuspoeng:
    113
    Du for gå å finne en 80år gammel pensjonist som skal til LPA og be han kjøpe seg en sas plus billett da, så sier du til han at mat og drikke er inkludert i denne billetten prisen. Så kan du se om denne mannen da går dypt inn i detaljene ang akkurat det med 3 alkohol drikker under reisen, og om han tar seg tid til å studere reglementet. Det du fant der, kunne heller SAS spart seg med tid å heller la være å skrive noe som helst. Eller om ikke dette øverste er godt nok, ta da 10 helt random personer ut på gata som sjeldent reiser og be de bestille billett til LPA (siden LPA er temaet nå) så kan vi se om de legger merke til denne regelen. Jeg veder 1000 lapp at 9/10 aldri ville sett den.
     
    RoadKing, SAJblue and furlong like this.
  2. FlyingMoney

    FlyingMoney Nytt Medlem

    Innlegg:
    33
    Likes mottatt:
    64
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg er rent faktisk 110% enig med deg, og gjør det samme selv, om flere fly Go og færre Plus så må SAS forberede Plus, med for eksempel bedre meny tilbud, strengere prio boarding osv.
     
  3. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,960
    Likes mottatt:
    5,769
    Bonuspoeng:
    183
    Om du forteller noen at det er fri flyt så vil de nok anta at det er slik :) Samtidig som teksten er godt gjemt må man også lete veldig godt på sas.no for å finne noe sted hvor det står oppgitt at alkoholholdig drikke er inkludert i Plus-billetten uten at unntaket blir nevnt samme sted.

    Når det er sagt syntes jeg at det er helt bak mål at SAS forvirrer både kunder og egne ansatte ved å kjøre ulike regler på ulike ruter. Dette resulterer ofte i at crew blander sammen og dikter opp egne retningslinjer. Har selv opplevd å få beskjed om at det er maks én gratis alkoholenhet per passasjer som EBD i Go på flyvning i Europa, med henvisning til norsk skjenkelov.
     
    RoadKing, Wiolenze, Eddie47 and 4 others like this.
  4. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,327
    Likes mottatt:
    35,302
    Bonuspoeng:
    293
    Eventuelt at SAS får det for seg at ingen er interessert i det Frösundavik tror er businessklasse og forbedrer bort hele greia...:rolleyes:
     
    Last edited: 17. des 2019
    RoadKing, EndreD, FlyingMoney and 4 others like this.
  5. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,112
    Likes mottatt:
    114,461
    Bonuspoeng:
    350
    Siden LPA er temaet. Jeg frekventerer den destinasjonen noen ganger i året. Nedover og hjem nå i oktober var det 12 rader plus. Jeg oppdaget ikke en sur mine når crew sa ifra at det var tre alkoholenheter pr prs. (Jeg er diamond og fikk så mange jeg ville).

    Snakket mye med purser begge veier og de fortalte at det var en ny verden for crew ombord etter at restriksjonene kom. Så mye hyggeligere ombord og mye mindre støy.
    Det er dessverre de (få?) som heller i seg uante mengder pga det er gratis som har «ødelagt» dette for de som kanskje vil ha et par vin, en øl og en drink på en 6 timers tur.

    At det ikke står med store bokstaver øverst i bookingen og med dymotape på seteryggen er kanskje litt klønete, men det står tydelig på nett og i menyen.
     
    Berlioz, cooolcatz, Peregrin and 10 others like this.
  6. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Det er nokon som trur at fri bar betyr at den bør drikkes tom. Dette er ein uting, bortsett frå når ein er på MR:)
     
    EndreD, Misterix, drsyk and 1 other person like this.
  7. SVG_flyer

    SVG_flyer Veteran

    Innlegg:
    2,075
    Likes mottatt:
    3,272
    Bonuspoeng:
    113
    Kjekt å høre at du er fornøyd med SAS og deres regler :). Hvis du ikke har fått med deg hele seansen som ble diskutert her i dag så vet jeg dessverre ikke hva som må til for at en person skal skjønne hva som er det faktiske problemet her.

    Det er ganske så klart at du og jeg er uenige i hvordan SAS markedsfører produktet sitt, i dette tilfellet SAS Plus.

    Du mener at de (i SAS) har gjort det klart over hva som gjelder i SAS Plus under bestilling av flybillett, noe du og jeg vet hva vil si. Men hva med folk flest da? Folk flest er mye større enn det vi på forumet er. De uten status, de som reiser 1-2 ganger i året, eldre folk, hvordan tror du de tolker det?

    Hva er neste problem hos SAS med denne regelen? Jo, på utvalgte ruter kan du bare drikke 3 øl, mens på kortere ruter i Europa kan du drikke 6 om du måtte ønske? De lager en regel inni en annen regel og ingen av de 2 reglene gir mening.

    Hvordan skiller f.eks Lufthansa sin business med SAS Plus sin klasse hvis man reiser til akkurat disse byene: Alicante, Las Palmas, Palma de Mallorca og Malaga i Spania.Antalya og Gazipasa i Tyrkia, og til Faro i Portugal.?

    Betaler du business billett hos Lufthansa så spiser du hva du vil, og drikker det du måtte ønske ubegrenset uansett lengden på fly turen.

    Betaler du SAS Plus billett hos SAS så spiser du også det du får, men du drikker begrenset på 6 timers tur, men ubegrenset på en 2 timers tur, gir dette mening?

    Åpenbart ikke, for ifølge informasjonssjef Knut Morten Johansen i SAS så må SAS følge et lovverk som tilsier at selskapet ikke har anledning til å servere passasjerer som er beruset. Bare en god uttalelse for å tjene ekstra penger, men ta seg godt betalt i SAS plus klassen :). Lurer bare på hvem som blir berusa etter 3x0,33 på flyet og det han sitere til. Og for det andre når SAS flyet krysser dansk, tysk, fransk, spansk luftrom osv... så gjelder EU/EØS regler og IKKE norsk lov. Det har du vel lest litt om NAV skandalen i det siste? Jeg kan skjønne at SAS blir fristet av måten NAV vil ha det til, men det finnes høyere makter i verden.

    I 2020 kommer nok SAS til å lage et lovverk som tilsier om hvor mange ganger en person kan gå på do, og nederst med små skrift: er du på doen mer enn 3 ganger i løpet av turen så for du karantene på 6mnd før du for fly med oss igjen tenker jeg.

    Godt vi to ikke holder på med politikk i dagens samfunn i hvert vår parti :).
     
    SAJblue and drsyk like this.
  8. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,186
    Likes mottatt:
    869,728
    Bonuspoeng:
    293
    Synes etterhvert at dette er blitt en litt underlig diskusjon.

    SAS har definert sin høyeste klasse i Europa som SAS Plus og da ikke som SAS Business. I denne klassen definerer de selv sitt produkt med service og priser tilpasset sitt primærmarked hvor den største konkurrenten er Norwegian.
    At andre selskaper som flyr fra Norge har andre produkter og priser gjør bare mangfoldet og mulighetene større.

    SAS har dermed lagt seg mellom Norwegian og de store Europeiske selskapene og det ser klart ut som de har godt nok med passasjerer.

    At mange av oss vil reise med SAS gjør ofte sitt til at vi vil ha mest mulig ut av flygningen både av mat og drikke.
    Men de fleste som er ute og flyr kjøper gjerne den billigste billetten de får tak i og er svært fornøyd med det de får.

    De som er mer opptatt av mat og drikke enn de får hos SAS bør jo selvsagt velge andre operatører.
     
    petrate, Bolle, RoadKing and 7 others like this.
  9. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,220
    Likes mottatt:
    17,304
    Bonuspoeng:
    293
    Det må være vondt å være så sint på SAS. Anbefaler Lufthansa Group.
     
  10. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,850
    Likes mottatt:
    1,926
    Bonuspoeng:
    113
    Det at disse "charter" destinasjonene har max 3 enheter er faktisk bare økt trivsel for min del. Jeg har med barn når jeg skal disse stedene og mindre alkohol og bråk er helt fint. Skjønner at det ikke faller i smak for alle og de som ikke liker dette konseptet har heldigvis valgmuligheter.
     
    thrain, mmd, cooolcatz and 7 others like this.
  11. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Å være sint på LH G eller å fly LH G;)
     
    dahlmath liker dette
  12. dahlmath

    dahlmath Aktivt Medlem

    Innlegg:
    429
    Likes mottatt:
    637
    Bonuspoeng:
    93
    [​IMG]

    keep it coming !!
     
    SAJblue, veeegard, Xflipper and 3 others like this.
  13. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Er det feil å seie at om du velger eit flyselskap utifrå kor mykje gratis alkohol du får, tilseier at du har eit problem? Og at løysinga til SAS, er på bakgrunn av at det er ein del som har eit problem med å forstå at det at det ikkje er nokon begrensing ,ikkje betyr at du ikkje har nokon begrensing?

    Eg har vore på ganske mangefestivaler og -smakinger, i det store utland, og der er det sjelden noko begrensing på kva du kan drikke. Men det er sjelden eg ser nokon drikke ubegrensa. Når eg var student og hadde norsk studentfest, så hadde me 4 timers drikkepakke. Då var det mange som trudde dei ikkje hadde begrensinger. Det vart ekstra vaskerekning for arrangørene for å seie det slik.

    Med LH så får du ikkje det du vil å ete i EU, men det er servert på porselen. Du får drikke frå store flasker(tenker brus og juice), sett bort frå øl, og setene er heilt like som i Eco, sett bort frå Seat-Block.
     
    petrate, veeegard, drsyk and 3 others like this.
  14. veeegard

    veeegard Veteran

    Innlegg:
    1,725
    Likes mottatt:
    9,287
    Bonuspoeng:
    183
    ...og skal man driste seg helt utpå kan man til og med hevde at SAS har bedre drikkevarer.

    Så for de som foretrekker kvalitet foran kvantitet, kan jo faktisk dette være helt uproblematisk.
     
    sutenai, OttoL, drsyk and 1 other person like this.
  15. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,319
    Likes mottatt:
    12,286
    Bonuspoeng:
    183
    Haha!
     
  16. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Er det slik at SAS fyller tralla i bussen(mat/drikke) etter hvor mange PAX de har i Plus på short haul? Tar de da hensyn til antall EBD/P ombord og klinker vel til med å doble antatt servering, enheter og antall? Eller er alt dette ren ønske tenking? Gledes til MR den 9.mai, for da skal jeg og @Misterix tømme alt som er mulig å få i seg, så det er bare sagt;)
     
    SVG_flyer liker dette
  17. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Har ikkje opplevd at det har gått tomt endå, men så har eg ikkje vore med IF på tur:)

    Trur dei fleste EBD/Per ikkje er ombord for å drikke øl og vin, eg flyg faktisk oftere uten å drikke alkohol en eg gjer når eg drikk, men det kan vera eg ikkje er vanleg.
    Men er veldig glad i Ringi samt moglegheita for å få ei heil flaske med vatn(og det har eg alltid fått!) Også synes eg mikkeller lager godt øl, når dei ikkje fyller heile blomsterenga i boksen.

    Og @veeegard eg vil også påstå at SAS har minst like gode drikkevarer som LH!
     
  18. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Vel, nå er jo hele IF et stort unntak, og på MR er det ekstra spennende hva de har i tralla.

    Har du forresten kjøpt din GO billett enda? Du har lovet meg et pizza stykke.
     
  19. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    MR er MR:)

    Her ikkje bestilt Go eller Plus endå, eg har store ynskjer om å reise, men eg har eit par ting som må avklarast.
    Eg har heller ikkje lovd deg noko pizzastykke, men eg har sagt eg eventuelt kan gjera ein byttehandel:)
     
  20. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    En resept pr pizza stykke, er en meget god deal;)
     

Del denne siden