SAS PLUS SERVERING

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av FlyingMoney, 27. nov 2019.

  1. McBuljo

    McBuljo Bygdetulling

    Innlegg:
    274
    Likes mottatt:
    1,159
    Bonuspoeng:
    93
    Hvordan er serveringen i Plus på den 6 timer lange turen OSL-LPA, evt LPA-ARN? Er det servering av fast føde mer enn én gang? @Tore?? du som nærmest bor der :D
     
  2. Staralliance

    Staralliance Medlem

    Innlegg:
    214
    Likes mottatt:
    426
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg reiste denne strekningen for et år siden, og da var det kun servering en gang, noe flere av passasjerene i Plus syntes var merkelig. Jeg ble etterhvert sulten etter å ha småspist kuben for 3-4 t siden og gikk fram til galley for å høre om de hadde noe spisende. Jeg fikk da en sandwich uten å betale for den.
    Det var flere som gikk fram og fikk mer og spise/drikke, og kabinbesetningen ble etterhvert litt irritert. Tror de hadde tjent på å ta en runde til med drikke/snacks en time før landing.
    Skal reise OSL-LPA i Plus om en ukes tid, så da får vi se hva SAS byr på i Plus.
     
    Xflipper liker dette
  3. Schlandy

    Schlandy Veteran

    Innlegg:
    1,558
    Likes mottatt:
    4,282
    Bonuspoeng:
    113
    Servering av mat én gang, og det ganske så kjapt etter take off. Vi fløy nå i julen, og på den 5 timer og 50 min lange tur ned måtte crewet også melde, at det etter maten ville bli opphold i serveringen på 1 time, da de skulle ha seg en pause.
     
  4. spacecosmos

    spacecosmos EBD

    Innlegg:
    584
    Likes mottatt:
    2,986
    Bonuspoeng:
    93
    Vi er her nede nå. Ankom 26. desember og med retur til Oslo i dag faktisk. De serverte måltid relativt raskt etter takeoff. Så gikk de gjennom en gang til ca en times tid før landing med kioskvarer og mer drikke.

    Egentlig ikke så mye å skryte av, dessverre. Heldigvis hadde vi spist litt i Gullstua i forkant. Nå som vi skal tilbake, finnes det ingen *A lounge på LPA. Så blir en litt middels kraftig brunch før avreise på hotellet nå.
     
    McBuljo and Xflipper like this.
  5. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,111
    Likes mottatt:
    114,460
    Bonuspoeng:
    350
    Blir noen turer ja;) Som de andre har skrevet. Kube serveres rett etter avgang og ellers er det bare å basere seg på chips og snop. Sjelden det er igjen noe mat etter første runden, så ikke regn med sandwich eller pizza. Anbefaler å spise på flyplassen gitt...
     
    McBuljo liker dette
  6. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    På tur ned, ta med papirpose fra bakeren og smør matpakke i loungen.
     
    McBuljo liker dette
  7. BKuvaas

    BKuvaas Nytt Medlem

    Innlegg:
    2
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Hadde ikke hørt om dette med tre alkoholenheter til LPA. Ikke noe problem på vei til, men på ettermiddagsflighten hjem på nesten 6 timer i julen var det kjipt å bli informert om dette. Skjønner ikke at de ikke kan håndtere dette individuelt dersom noen står i fare for å skulle få i seg for mye. Neste gang blir det charter eller et annet selskap og ikke SK plus (selv om jeg er EBD)
     
  8. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Den regelen skal vel kun gjelde for Plus uten EBD...?
     
  9. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,111
    Likes mottatt:
    114,460
    Bonuspoeng:
    350
    EBD har ikke restriksjoner på antall enheter. Men noen crew tror det. Be de sjekke. Jeg har spurt alle pursere jeg har flydd med og de er samstemte i at Diamond har fri flyt.
     
    Eddie47, RoadKing and trygveat like this.
  10. BKuvaas

    BKuvaas Nytt Medlem

    Innlegg:
    2
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Typisk SK med andre ord.
     
    Eddie47 liker dette
  11. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,176
    Likes mottatt:
    869,687
    Bonuspoeng:
    293
    Finnes dette i de allment kjente betingelser?
     
  12. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,111
    Likes mottatt:
    114,460
    Bonuspoeng:
    350
    Angivelig ikke, men det skal i følge pursere jeg har snakket med være svært tydelig bekjentgjort
     
  13. Staralliance

    Staralliance Medlem

    Innlegg:
    214
    Likes mottatt:
    426
    Bonuspoeng:
    63
    Da har jeg reist med SAS og i Plus fra Oslo til Gran Canaria SK4695.

    Grundig informasjon av purser om servicetilbudet på turen. Det ble presisert at det var maksimalt 3 alkoholenheter per passasjer. Serveringen bestod først av en runde med drikke/drinker og nøtter. Så serverte de kuben med laks og varme rundstykker. Det var samtidig mulighet for mer drikke. Etter rydding kom de rundt med kaffe og sjokoladepraliner. Alt i alt helt OK. Skal ikke se bort fra at det hjalp på bekvemmeligheten at det var ledig midtsete. Dagen før avreise var midtsetet tatt, men ble frigjort to timer før avgang. Det virket som det hadde blitt gjort en omrokkering i Plus-kabinen da det var flere ledige midtseter. Jeg er diamant og reisefølget er gull, så mulig det var årsaken til ledig midtsete.


    Mye køståing i midtgangen da det virker som halve GO velger toalettet foran i kabinen.


    Mitt forslag til SAS er å innføre gardinskille og ledig midtsete! Kuben skal jeg overleve.
     
  14. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,176
    Likes mottatt:
    869,687
    Bonuspoeng:
    293
    Det betyr jo at når en drage (enten de sitter eller står når de pisser) har bestemt seg for maks tre, så kan man ikke dokumentere at det er andre regler for EBD ...
     
  15. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Du får sende en mail til Diamant mailen, få det bekreftet å printe ut så du kan ta med på tur :cool:
     
    RoadKing, Eddie47 and Xflipper like this.
  16. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,750
    Likes mottatt:
    21,956
    Bonuspoeng:
    293
    Husk å få det laminert så det ikke kommer noe væske på det. Oh, wait.
     
    drsyk, Eddie47 and Misterix like this.
  17. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,111
    Likes mottatt:
    114,460
    Bonuspoeng:
    350
    Nei, og det er det som er så synd når det kun publiseres i interne dokumenter. Da kan dragene lage sine egne regler vi ikke får overprøvd. Men jeg ville da heller betalt og forsøkt på en refund etterpå. Måtte det på ARN-LPA en gang når purser slo seg vrang og låste inn trallene foran etter to timer og påstod det var tomt. Gikl bak i go å kjøpte jeg, og fikk alt refundert etter en klage til diamantmailen.
     
    tobeornot999, drsyk, McBuljo and 7 others like this.
  18. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Den skjønte jeg ikke. Hvis du viste Diamantkortet så skulle du ikke trengt å betale i utgangspunktet der bak heller...
    Det er jo det SAS (kabinpersonalet) selv oppfordrer til på longhaul Plus kabin, at du ikke skal plinge på dem, men gå bak og vise kortet.
     
  19. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,111
    Likes mottatt:
    114,460
    Bonuspoeng:
    350
    Vi var totalt 9 som reiste sammen og jeg den eneste med status. (TTT Tores TrygdeTurer). Så i stedet for å lage en masse styr pga en skikkelig muggen purser og blide nydelige ansatte bak i fikk jeg et serveringsbrett, bærte g/t og gjorde det enkelt for dem og betalte. Visste jo uansett jeg skulle få tilbake pengene
     
    McBuljo, RoadKing, drsyk and 2 others like this.
  20. tom_gunnar

    tom_gunnar Medlem

    Innlegg:
    124
    Likes mottatt:
    100
    Bonuspoeng:
    43
    Men på OSL- LYR kan man vel bare spise på gullstuen før avreise?
     
    stekus and OyvindN like this.

Del denne siden