SAS Plus - UA upgrade til class D - problem med billett

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av S2nes, 11. febr 2020.

  1. S2nes

    S2nes Nytt Medlem

    Innlegg:
    46
    Likes mottatt:
    23
    Bonuspoeng:
    8
    Hei
    Jeg har booket en Plus-billett (cash), på SAS sine sider for flere mnd siden: OSL-MIA-EWR-OSL.
    MIA-EWR er med UA. Jeg fikk tilbud om oppgradering hos UA og gjorde dette - til klasse D og betalte USD 460 for to billetter.

    Jeg var inne på bookingen (sas.no) i går og så et varsel om at "Vi har ikke gjort ferdig billettene for alle flygningene i denne bestillingen. Vennligst fullfør betalingen eller kontakt SAS for hjelp".

    Jeg er EBD og sendte mail til sas-diamond. Jeg fikk tilbakemelding om at det ikke var laget billett for strekningen MIA-EWR og at jeg måtte ha billett dersom jeg skulle foreta den flygningen.
    Deretter fikk jeg raskt en mail hvor det fremgikk at det var gjort endring i bookingen. Jeg sjekket UA sine sider og ser at jeg nå har class V og seter 36E og 36F.

    SAS-Diamond foreslår at jeg tar kontakt med enten UA eller "mitt reisebyrå".

    Noen som kan gi råd om hvordan jeg kan fikse dette, sånn at jeg får tilbake D på UA-flighten?
     
  2. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,365
    Likes mottatt:
    28,896
    Bonuspoeng:
    183
    Klassehjelp fra SAS der altså. Måtte du virkelig ha billett?
     
    Kristian and McBuljo like this.
  3. S2nes

    S2nes Nytt Medlem

    Innlegg:
    46
    Likes mottatt:
    23
    Bonuspoeng:
    8
    Vel, jeg vet ikke annet en det som ble sagt fra SAS
     
  4. SVG_flyer

    SVG_flyer Veteran

    Innlegg:
    2,063
    Likes mottatt:
    3,260
    Bonuspoeng:
    113
    Ring direkte til United og si at du bestilte upgrade og at du ikke fikk den billetten du skulle ha. Hadde en lignende problem med en kompis som skulle reise fra Newark til Zurich i C, han ble nedgradert også. Men etter litt fram og tilbake kom jeg til en kjekk Amerikaner som jobbet seg gjennom systemet og booket han om via Brussel i en helt ny dreamliner 787-10 da han skulle fly hjem til Norge. Så bare ring til dem og forklar dem situasjonen din :). Ikke glem å si at du har betalt og fikk bekreftet denne. Hvis ikke han/hun får deg gjennom den ruta du skulle fly, be de gi deg neste fly eventuelt? Så lenge du har betalt så skal de fikse problemet. Og får du ikke den hjelpen du skal, prøv om igjen noen vil nok hjelpe deg ut :). God tur
     
    S2nes liker dette
  5. S2nes

    S2nes Nytt Medlem

    Innlegg:
    46
    Likes mottatt:
    23
    Bonuspoeng:
    8
    Takk for tips. Da prøver jeg det
     
    SVG_flyer liker dette
  6. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,311
    Likes mottatt:
    10,116
    Bonuspoeng:
    183
    Problemet her er at billetten din ikke har blitt re-issued (skrevet ut på nytt). Når det blir gjort en større endring så kreves det at billettnummeret oppdateres.

    Tipper billetten din (hadde/har) et billettnummer som begynner på 117, det vil si at den er "skrevet ut" av SAS. en billett skrevet ut av United skal billettnummer som begynner på 016.

    Egentlig er det bare ved IROPS at et annet flyselskap for lov til å "ta over" en billett, så defor er ofte slike endringer vanskelige hvis det kreves at billetten blir skrevet ut på nytt.

    Synes egentlig at det høres merkelig ut at bookingklassen din endres, vanligvis hos United får du poeng etter "opprinnelig" klasse, og ikke klassen du oppgraderer til. Uansett så er det United du må ta kontakt med, det er de som har rotet til bookingen din, det er dessverre ingenting SAS kan gjøre her.
     
    S2nes and furlong like this.
  7. S2nes

    S2nes Nytt Medlem

    Innlegg:
    46
    Likes mottatt:
    23
    Bonuspoeng:
    8
    Takk for info. Veldig greit å få litt innsikt i hvordan dette henger sammen. Ja, det var/er bill 117xxx. Ingen tvil om at klassen er endret hos UA i dette tilfellet. Først til D så til V. Og setevalg endret fra rad 2 til 36. Jeg ringer UA senere i dag, så får jeg se hvordan det går
     
  8. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,311
    Likes mottatt:
    10,116
    Bonuspoeng:
    183
    Blir spennende å høre hvordan det går... United sin kundesupport er i likhet med SAS sin ikke kjent for å være den mest oppegående... ;)
     
    S2nes liker dette
  9. democomputer

    democomputer Senior Medlem

    Innlegg:
    1,204
    Likes mottatt:
    5,293
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg hadde god erfaring med dem en runde i fjor. Hadde booket EWR - SFO med UA, de flyttet den nye dreamlineren til en annen tid og dermed et fly uten eco+ seter som jeg hadde booket.

    Kundeservice ordnet opp uten gebyr og booket oss på ny tid på 787.

    K
     
    S2nes liker dette
  10. Elo

    Elo Snuteflyger

    Innlegg:
    524
    Likes mottatt:
    465
    Bonuspoeng:
    63
    Dette krever definitivt SUPERVISOR. (Som alle saker i USA)
     
    S2nes liker dette
  11. S2nes

    S2nes Nytt Medlem

    Innlegg:
    46
    Likes mottatt:
    23
    Bonuspoeng:
    8
    Jeg snakket nettopp med en hyggelig amerikansk dame hos UA tlf 81003630. Hun brukte ikke lang tid på å endre dette tilbake til slik som det var. Klasse D og seter på rad 2. Jeg får imidlertid samme feilmelding som jeg hadde, før SAS gjorde noe med dette i går. Meldingen er RØD og ser slik ut:
    • Vi har ikke gjort ferdig billettene for alle flygningene i denne bestillingen. Vennligst fullfør betalingen eller kontakt SAS Customer Service for hjelp.
    Jeg er usikker på hva jeg bør gjøre nå. Damen hos UA sa at alt var greit, men jeg ser at alle billettene fremdeles er 117(SAS).
     
  12. SVG_flyer

    SVG_flyer Veteran

    Innlegg:
    2,063
    Likes mottatt:
    3,260
    Bonuspoeng:
    113
    Fikk du tilsendt billettene fra UA damen? Hvis JA, bare forhold deg til de. Hadde jeg vært deg så hadde jeg ringt til SAS i morgen og forlanget at de fikser billettene med en gang og at du også for bekreftelse for dem.
     
  13. S2nes

    S2nes Nytt Medlem

    Innlegg:
    46
    Likes mottatt:
    23
    Bonuspoeng:
    8
    Hei. Jeg fikk ikke nye billetter. Det er de samme numrene som jeg hadde. Jeg har nå sendt en ny mail til sas-diamond og spurt om de har en annen løsning på dette, enn den som ble prøvd sist.


    Edit:
    Her er svaret fra Vibeke (sas.diamond.dk):
    Hei,
    Du skal bede UA om at omskrive billetten, det er dem der har ændret den - prøv lige at gå ind UA hjemmeside og se om det står korrekt der.
     
    Last edited: 26. febr 2020
  14. S2nes

    S2nes Nytt Medlem

    Innlegg:
    46
    Likes mottatt:
    23
    Bonuspoeng:
    8
    Nå fikk jeg endelig snakket med United igjen. Hyggelig dame (Michelle) som sjekket lenge og vel, før hun kom tilbake og sa at jeg ikke skulle bry meg om varselet som kommer vedrørende billetten. De kunne uansett ikke lage ny billett. Hun sendte meg en bekreftelse som viser at jeg har klasse D (first) hos dem. Så da får jeg slappe av og overse meldingen hos SAS. Igjen takk til dere for god hjelp og info
     

Del denne siden