SAS Priority boarding

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Logiflyer, 14. nov 2016.

1. stakar

stakar Frequent Traveler - EBP

Likes mottatt:
    807
    Bonuspoeng:
    93
    Hvorfor stresse med Priority Boarding? Jeg sitter og venter til alle har gått ombord og gate broen er tom for folk. Da står sete 1D i 90% av tilfellene ledig og venter på meg. Last in - First Out prinsippet fungerer godt :)
    I den varmen som er nå, er det jo nesten idiotisk å boarde først. Så min Zone A er vel en Zone Å ;-)

Eddie47 liker dette
  2. ArthurDent

ArthurDent Veteran

Likes mottatt:
    5,931
    Bonuspoeng:
    183
    Det er for så vidt en grei strategi hvis en har minimal kabinbagasje. Men siden det stadig er mange som tøyer grensene for hva de kan drasse med seg inn, og dessuten stuer ganske så kreativt i forhold til eget sete, kan det være en risikosport. Jeg har nesten alltid en pc-ryggsekk, og på de fremre setene hvor den må opp, kan det bli litt kinkig.

Fly med oss and Mbj like this.
  3. ArthurDent

ArthurDent Veteran

Likes mottatt:
    5,931
    Bonuspoeng:
    183
    Sant nok. Når jeg får bussgate pleier jeg å la bussen fylles godt opp før jeg stiller meg opp ved de fremre utgangsdør. Det pleier funke.

4. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Enig. Eneste risikoen man løper ved å drøye litt er at man kommer i buss to.. Og da kommer man jo aaaaldri frem..

En interessant sak er at jeg en gang på CPH fikk bussen helt alene :)
    Lønner seg nok å være EBD noen ganger...

ArthurDent liker dette
  5. DanH

DanH Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,993
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg foretrekker å boarde tidlig hvis jeg er trøtt. Det er så mye mer behagelig å sette seg ned i setet og lukke øynene vs. å sitte ved gate og vente..

6. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Du sitter alltid ved vindu da ?
    Det er ikke behagelig å komme tidlig på flyet, lukke øynene og så sitte ved midtgangen. Med mindre du da synes det er behagelig å bli dunket i skuldra med sekker, bagger, hofter og kofferter..

DanH and holmen like this.
  7. DanH

DanH Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,993
    Bonuspoeng:
    113
    Det stemmer på en såkalt prikk.

8. Anton80

Anton80 Senior Medlem

Likes mottatt:
    514
    Bonuspoeng:
    93
    Ja vindu er best (99% av tilfellene) - Mener jeg :)

DanH liker dette
  9. Bjoern In America

Bjoern In America Digger USA og Japan!

Likes mottatt:
    1,009
    Bonuspoeng:
    93
    Dette er altså en 20 sider lang tråd om NÅR man skal gå gjennom registrerings slusa ved boarding av et SAS fly....

Ikke rart staten selger seg ut når et selskap bruker penger på noe som skulle være så enkelt, men likevel blir gjort så vanskelig....(for de som ikke flyr så ofte)

Hvorfor kalle de sone A, B osv det er jo ikke logiske. Hos OneWorld alliansen heter det Boardig Group 1, 2 osv.??
    Det står det med STOOOORE BOKSTAVER midt på boardingkortet.

Og så snakkes det om business class kan gå ombord, når SAS ikke har business class, men sas pluss......??

Men jeg forstår.... det er ikke lett å takle å bli avvist ved gaten, særlig for sosialister som ønsker et klasseløst samfunn, her tenker jeg mange ultrarøde føler seg kraftig krenket. ( Når jeg kjenner litt etter... er jeg kanskje litt krenket på deres vegne....)
    TULLA!
    :D

holmen liker dette
  10. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,802
    Bonuspoeng:
    293
    Det er nok ikke lett å bli avvist ved gaten når man tror at man har forrang bare fordi man går i dress og har en "viktig" jobb heller..

11. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,386
    Bonuspoeng:
    113
    "Velkommen ombord til flight SK3621 til Frankfurt. Vi ber de av våre passasjerer som er Eurobonus Diamant, Eurobonus gull, Star Alliance gold eller tilsvarende å vente slik at vi kan boarde medlemmer fra insideflyer først. Øvrige passasjerer må vente helt til slutt"

Samboeren (som er tysk) drømmer om mer orden i boardingen. Først vindusseter, så midtsete, så midtgang, gjerne også inndelt i rader. Og bakre og fremre boarding.

Mythbusters testet vel ut litt forskjellig og fant ut at det var rom for forbedring, men utfordringen ligger i å få mennesker til å gjøre som de får beskjed om.

Kanskje man skulle hatt et oppmerket område ved gate, som gjenspeiler flyet? Hvor man da stiller seg opp på den plassen man har i flyet og så boarder i tog, fra bakerst til foran, i flyet. Tenk så effektivt det ville ha vært!

FlyerOslo, Ombo, Kristian and 4 others like this.
  12. holmen

Likes mottatt:
    64,802
    Bonuspoeng:
    293
    Det er vel (minst) ett amerikansk billigselskap som gjør dette. Folk må stå på sin plass i køen, og så boarder man I kø.

13. jvsandem

jvsandem Veteran

Likes mottatt:
    7,426
    Bonuspoeng:
    183
    Det har du helt rett i. Jeg har noen torsdager i det siste reist SVG-OSL helt uten håndbagasje, og har da blitt sittende når boarding starter bare for å observere hva som skjer, og det er omtrent like mange eller sågar flere dresskledde menn og pent kledde kvinner som blir avvist av slusene, og det er som regel disse som hisser seg opp, ikke "vanlige" passasjerer. :)

14. holmen

Likes mottatt:
    64,802
    Bonuspoeng:
    293
    Nettopp. De som synes de burde få gå foran de andre..

Olelink, Scandipendler and Petter B-C like this.
  15. Ombo

Ombo Medlem

Likes mottatt:
    935
    Bonuspoeng:
    93
    I forhold til priority boarding er Gold status mer verdt hos United enn hos SAS. På SAS fly får ikke vår 13-åring lov til å boarde sammen med faren og meg når vi flyr Economy men på United er han i boarding group 2 sammen med oss så lenge han er på samme bookingnummer. Ellers funket alle Star Alliance gold fordelene også helt fint på United: ekstra bagasje; premier access til innsjekk og gjennom sikkerhetskontroll; tilgang til Lounge osv.

Petter B-C and Eddie47 like this.
  16. Edvard

Edvard 一期一会

Likes mottatt:
    11,214
    Bonuspoeng:
    183
    Meanwhile in Shanghai (PVG)

Kilde: businessclass.se/forum

Olelink, anders82, sutenai and 6 others like this.
  17. PENSIONISTEN

PENSIONISTEN Pensionisten SK LTG * LH Senator

Likes mottatt:
    167
    Bonuspoeng:
    33
    SAS priority boarding bør være :
    1) BIZ - EBP - EBD
    2) EBG - STAR GOLD

18. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,890
    Bonuspoeng:
    293
    Vår erfaring med SK907 i dag er at selv om SAS legger opp til pri boarding, så er det utrolig klønete gjennomført.
    Biz check in var rimelig anonymt merket. Personalet var uerfarent og hadde null peiling på oppgradering.
    Ved gate så er det en slags forkontroll før den virkelige boardinpass kontrollen. Hvilken hensikt har det? Aldri opplevd dette før, utrolig klønete og ingen prioritet på forkontrollen. Ettersom den tok mye tid var det meningsløst med splitt i prio/nonprio etterpå.
    Av og til så lurer jeg på om de som bestemmer rutinene selv prøver de prosessene de bestemmer.

19. Maverick23

Maverick23 Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    780
    Bonuspoeng:
    93
    Akkurat slik var det da jeg reiste dit i april også. Den forkontrollen skapte mer usikkerhet og frustrasjon enn noe annet. Toppet seg når kontrolløren som sto der ikke visste hvor han skulle sende meg, og når en kom inn i selve venteområdet, så var det jo full blanding uansett. Utrolig forvirrende.

RoadKing liker dette
  20. Scandipendler

Scandipendler Veteran

Likes mottatt:
    2,240
    Bonuspoeng:
    113
    Har de ikke pleid å ha én forkontroll for Biz/Plus/Status (til venstre) og en for resten (til høyre) da? Og separate venteområder for biz/resten? Har de kuttet ut dette?

Del denne siden