SAS Priority boarding

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Logiflyer, 14. nov 2016.

  1. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,739
    Likes mottatt:
    21,935
    Bonuspoeng:
    293
    Det var ingenting som lignet på priority boarding på SK484 til Stockholm i dag, 183 mennesker inn gjennom to sluser og et lite kaos.
     
  2. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,611
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Har på trass begynnt å gå helt sist ombord, med håndbagasje. Og når det er fullt fly, får rett og slett CC ordne det.. da ender jakken på kleshenger, og koffert i fremste skap.. #winwinloose..

    C
     
  3. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,364
    Bonuspoeng:
    183
    Ikke like lett med ikke-papirbaserte BPs.
     
  4. bor_i_en_koffert

    bor_i_en_koffert Senior Medlem

    Innlegg:
    975
    Likes mottatt:
    1,396
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg bruker også denne metoden, med mindre jeg flyr biz.
     
  5. LaJa

    LaJa Medlem

    Innlegg:
    91
    Likes mottatt:
    53
    Bonuspoeng:
    18
    Med over gjennomsnittet lange ben, så sitter jeg lengst mulig før jeg spasserer rolig gjennom innsjekk, uten kø...

    I selskapslivet snakker en jo gjerne om fashionable late...
     
  6. October

    October Senior Medlem

    Innlegg:
    929
    Likes mottatt:
    2,080
    Bonuspoeng:
    93
    NFC blir et problem, men på smarttelefon kan en kjøre en farge over hele skjermen.
     
  7. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Sitter man ved midtgangen er det jo regelrett idioti og være førstemann inn. Ved vindu er det greit nok..
     
    Beate and bor_i_en_koffert like this.
  8. thecoldfish

    thecoldfish Senior Medlem

    Innlegg:
    532
    Likes mottatt:
    495
    Bonuspoeng:
    63
    Synes priority boarding generelt fungerer så dårlig at jeg stort sett alltid er en av de siste til å gå ombord. Mindre kø, mindre brøyting og mindre venting i tunnelen. Ulempen er om man har vindusplass og om bagasjehyllen er full.

    Kongen ombordstiger alltid sist, uten sammenligning for øvrig.
     
  9. kiev

    kiev Ex Spært

    Innlegg:
    1,203
    Likes mottatt:
    4,233
    Bonuspoeng:
    113
    ... men blir det ikke kø for å få gå sist ombord da? ;)
     
    SilverBird liker dette
  10. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Godt forsøk. Men hadde alle vært like rasjonelle ville jo også priority boarding fungert ;)

    Jeg pleier å posisjonere meg på en stol hvor jeg har gaten i syne og kan således vente helt til køen er borte. Risikerer å stå i stampe på broa, men det er det vanskelig å komme unna.. :/
     
  11. Anton80

    Anton80 Senior Medlem

    Innlegg:
    712
    Likes mottatt:
    514
    Bonuspoeng:
    93
    Snakker du om Magnus Carlsen ? :D
     
    Petter B-C liker dette
  12. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Dette er også min foretrukne taktikk. Skjønt, den er ikke helt uten risiko når jeg drøyer tiden i loungen lengst mulig - hvilket jeg har erfart på CPH ved et par anledninger - men det har gått bra så langt. Til tross for at jeg er svartelistet, pleier CC også som regel å hjelpe til med håndbagasjen i det usannsynlige tilfellet det ikke er rom i bagasjehyllen.
     
  13. Omaniac

    Omaniac Aktivt Medlem

    Innlegg:
    343
    Likes mottatt:
    254
    Bonuspoeng:
    63
    I Malaga i sommer gikk vi bare forbi køen som boardet og gaten tok BP og slapp oss ombord. Vi kom ikke sent, bare 5-6 minutter etter at boardingen startet. Selvfølgelig sjokkerte blikk og kommentarer fra køen.
    Å boarde sist for så å dumpe bagasjen i hendene på crewet som ikke har ansvaret for boardingprosessen... ikke helt enig i den. Upopulært og urettferdig. Ikke alle flyene har skap foran med plass til passasjerbagasje.
     
  14. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    @Omaniac
    Gjør det samme selv hver gang jeg er på AGP (3-4 ganger i året) og det er aldri noe problem.
     
    Omaniac liker dette
  15. kaijoar

    kaijoar Bonusnisse

    Innlegg:
    509
    Likes mottatt:
    618
    Bonuspoeng:
    93
    På ARN-HKG på torsdag 1. desember var de skikkelig strenge på boarding. Først Business, så Plus/EBG/EBD, mens Go ventet til slutt. Aksepterte ingen unntak. Virker for meg som at de er ganske flinke på dette på ARN, men har ikke nok reiser derfra til å ha et skikkelig grunnlag.
     
  16. Olelink

    Olelink EBP

    Innlegg:
    106
    Likes mottatt:
    128
    Bonuspoeng:
    43
    På OSL - SVG nå ikveld fra C6 i den nye terminalen avviste gatene de i GO uten EB status så det ut til, flere som pent måtte gå tilside å vente til pri boarding var ferdig, når pri boarding var ferdig prøvde de samme umiddelbart på nytt og kom gjennom. Synes også en av de som prøvde uten hell mumlet noe om "åja, ikke for oss i sas GO nei".

    Ikke at pri boardingen hadde mye å si for vi måtte først vente like innenfor gatene og så på nytt ved flydøra :p
     
    Last edited: 06. des 2016
    kaijoar liker dette
  17. Icarus

    Icarus Aktivt Medlem

    Innlegg:
    394
    Likes mottatt:
    855
    Bonuspoeng:
    93
    Den går litt to veier da. Som en t-skjorte-og-jeans-jypling fra gata synes jeg det er litt festlig å få blikkene som av og til kommer mot meg fra mannen i dress. ;)

    (Ikke så mye i Norge, men når jeg flyr i USA er det ofte på tidlige fly til eller fra EWR med plenty av dresskledde stresskoffertholdere i gruppe >= 3... Frankfurt er også festlig.)
     
  18. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    På OSL er det dessverre praktisk talt umulig å passere noen kø, eller mølja, som det vel best kan karakteriseres som. Dessverre er gatene i den nye terminalen så godt som identiske med de eksisterende, så noen tilrettelegging for priority boarding kan man se langt etter der.

    Når det gjelder bagasje og crew, så er det vel ikke akkurat slik at jeg dumper bagasjen i hendene deres. Det er de som tilbyr skapet foran dersom det kniper. Men om det oppleves som et problem for crew at EBD/EBG boarder sent med sin bagasje, så står de jo fritt til å kommunisere dette oppover i systemet, slik at håndhevelsen av priority boarding strammes inn.
     
  19. Omaniac

    Omaniac Aktivt Medlem

    Innlegg:
    343
    Likes mottatt:
    254
    Bonuspoeng:
    63
    De tilbyr ikke skapet om ikke overhead er fulle.
    Jeg mistenker at dette har blitt kommunisert oppover flere ganger, men utførelsen er ikke i hendene til besetningen.

    Jeg fikk en god story fra purser på en flyvning. Under boardingen kommer en C kunde nesten sist ombord og forlanger at crewet skal finne plass til de viktige veskene hans.
    Det er fullt overalt, noe flyvertinnen forsøker å kommunisere.
    Opp kommer GULLKORTET. Hun smiler søtt og sier at DET skal vi nok få plass til! :D
    Av og til er det fullt.
     
  20. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Jo, det gjør de. Sitter jeg på rad 12 og alt mellom 1 og 14 er fullt, så pleier jeg å bli tilbudt det, ellers så finner CC på magisk vis ut hvor noen har stappet inn en jakke eller to og fått det til å se ut som det er fullt, og gir plaggene til rette vedkommende og gjør dermed plass til min bag.
     

Del denne siden