Den hadde nok heller endt opp på hengeren på setet foran deg
Tidligere i år var det en eller annen Frogner-frue som hadde sett sitt snitt i å okkupere omtrent en hel bagasjehylle med en slags pels på et fullstendig fullpakket OSL-ARN-morgenfly. Pelshelvetet var dandert på en måte som ikke var til å misforstå: Det skulle se ut som om det var fullt, slik at hun slapp å brette den sammen. Uheldigvis for henne, så var denne bagasjehyllen rett over min rad, og jeg hadde min lille Samsonite med meg, som også bar et visst preg av å ha blitt slept langs vinterskitne danske og norske veier i dagene forut. Praktisk anlagt er jeg også, så jeg bare stappet den inn - og sendte samtidig noen sørgmodige tanker til de pelsdyrene som hadde lidd for at denne vedkommende skulle kunne okkupere bagasjehyllen, i alle fall forsøksvis.
For all del: Folk må gjerne ha jakker, pelser og votter i bagasjehyllene, men vent for Guds skyld med å legge det opp der til større units som kofferter er på plass. Selv har jeg ingen problemer med å ta jakken på seteknaggen, og ryggsekken eller pc-vesken under setet foran meg, hvis det gir plass til en koffert, som tross alt er litt vanskeligere å få under nevnte sete. Og jeg tar aldri ytterplagg i bagasjehyllen før jeg er rimelig sikker på at det meste av større enheter er på plass, med mindre jeg får plass til ytterplaggene oppå min egen bagasje, hvilket jeg normalt gjør.
Last edited: 09. des 2016