SAS Priority boarding

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Logiflyer, 14. nov 2016.

  1. KristianR

    KristianR Incurably jetlagged

    Innlegg:
    1,201
    Likes mottatt:
    996
    Bonuspoeng:
    113
    Ikke rart at priority boarding ikke fungerer. Slik så det ut på Flesland i går, før flyet hadde parkert ved gate. Håpløst.
     

    Attached Files:

    Eddie47 and Olelink like this.
  2. Olelink

    Olelink EBP

    Innlegg:
    106
    Likes mottatt:
    128
    Bonuspoeng:
    43
    Samme kan man se på Værnes nå å da. De bak gate skranken tørr vel ikke annet enn å slippe alle gjennom i redsel for å bli nedtrampet :p

    Men jeg tror ikke dette hadde vært noe problem hvis det bare ble håndhevet, noe det jo ikke blir annet enn en sjeeeelden gang. Håndheves vel med streng hånd i USA, får hente inn ekspertise derifra ;)

    Som sagt tidligere er jeg nokså sikker på at de håndhevet det nå sist Mandag kveld på Gardemoen ved C6 på ruten OSL - SVG. Da blokerte gaten Go passasjerer uten status.
     
  3. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,268
    Likes mottatt:
    1,249
    Bonuspoeng:
    113
    hehe :) Jeg kan love deg at jakken min ikke hadde kommet ned i mitt fang for å gi plass til en bag som "kommer sent" :)
     
  4. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Den hadde nok heller endt opp på hengeren på setet foran deg ;)

    Tidligere i år var det en eller annen Frogner-frue som hadde sett sitt snitt i å okkupere omtrent en hel bagasjehylle med en slags pels på et fullstendig fullpakket OSL-ARN-morgenfly. Pelshelvetet var dandert på en måte som ikke var til å misforstå: Det skulle se ut som om det var fullt, slik at hun slapp å brette den sammen. Uheldigvis for henne, så var denne bagasjehyllen rett over min rad, og jeg hadde min lille Samsonite med meg, som også bar et visst preg av å ha blitt slept langs vinterskitne danske og norske veier i dagene forut. Praktisk anlagt er jeg også, så jeg bare stappet den inn - og sendte samtidig noen sørgmodige tanker til de pelsdyrene som hadde lidd for at denne vedkommende skulle kunne okkupere bagasjehyllen, i alle fall forsøksvis.

    For all del: Folk må gjerne ha jakker, pelser og votter i bagasjehyllene, men vent for Guds skyld med å legge det opp der til større units som kofferter er på plass. Selv har jeg ingen problemer med å ta jakken på seteknaggen, og ryggsekken eller pc-vesken under setet foran meg, hvis det gir plass til en koffert, som tross alt er litt vanskeligere å få under nevnte sete. Og jeg tar aldri ytterplagg i bagasjehyllen før jeg er rimelig sikker på at det meste av større enheter er på plass, med mindre jeg får plass til ytterplaggene oppå min egen bagasje, hvilket jeg normalt gjør.
     
    Last edited: 09. des 2016
    Nanping, TomF66, Petter B-C and 4 others like this.
  5. RescueMe

    RescueMe Kortreist bonusjeger

    Innlegg:
    753
    Likes mottatt:
    1,420
    Bonuspoeng:
    93
    På mange måter enig, men samtidig har jeg mange ganger stått og sett på gatene og tenkt at en med et par sperrebånd og noen lett synlige skilt kunne fikset mye. Lag for eksempel eget område for priority på motsatt side av automatslusene og start manuelt innslipp der noen minutter før en åpner for resten.
     
  6. Icarus

    Icarus Aktivt Medlem

    Innlegg:
    394
    Likes mottatt:
    855
    Bonuspoeng:
    93
    Det er vel noe sånt de prøver på USA-flyene (907 ihvertfall), alle går igjennom gate og venter i to områder avhengig av priority boarding status. Men det hjelper så lite når det virker som om de alltid starter innslipp av begge gruppene samtidig...
     
  7. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,143
    Likes mottatt:
    869,593
    Bonuspoeng:
    293
    Det er nok bare på LH det fungerer slik på ARN. Tror ikke jeg opplevde en eneste gang at Priority Boarding fungerte på ruten ARN - OSL ...
     
  8. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,268
    Likes mottatt:
    1,249
    Bonuspoeng:
    113
    Er ikke lov det - sitter jo alltid på 1 rad eller på nød :) .... men de hyggelige SAS damene hadde nok ordnet det på ett vis.

    Generelt så mener jeg at jeg har rett til "min" plass i hyllen og har liten sympati for de som kommer med maks størrelse trillekoffert + stor bag + 8 handleposer fra taxfree :)
     
    Olelink liker dette
  9. SuperVC10

    SuperVC10 Medlem

    Innlegg:
    182
    Likes mottatt:
    216
    Bonuspoeng:
    43
    Samme erfaring som deg den 9.des. Men rent praktisk fungerte det middels, fordi man må brøyte seg forbi Gud og hvermann for å komme frem...
     
  10. Outback_Oggy

    Outback_Oggy You'll Never Walk (or Fly) Alone

    Innlegg:
    468
    Likes mottatt:
    1,749
    Bonuspoeng:
    93
    Gleder meg til juletrafikken. Ikke en kjeft som forstår begrepet "priority boarding". Da er det bare å putte ørepluggene så langt inn som mulig og skru volumet opp på musikken... :)
     
    Scandipendler liker dette
  11. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Priority boarding knalltøft håndhevet på SK1460 fra CPH til OSL i dag. Jeg ble lettere sjokkert over hvor hardt - og effektivt - det var. En fantastisk gateagent!
     
  12. Sykkelthor

    Sykkelthor Aktivt Medlem

    Innlegg:
    312
    Likes mottatt:
    565
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg, derimot, har begynt å bli mektig lei personalet i CPH. De siste to gangene har de håndhevet priority ene og alene på trynefaktor og jeg synes det er direkte pinlig at jeg som er "privilegert hvit mann" i dress slipper gjennom uten å blunke, mens min samboer til stadighet må vise frem boardingpass for å allernådigst komme forbi. Enten får de sjekke alle, eller så får de la det være. To av to ganger i løpet av høsten har hun blitt tatt til side for ekstra sjekk mens alle andre i køen trasker forbi. Først når de ser SK*G og eller Plus mumles det "Nåh, OK da".

    Ja til priority, nei til trynefaktor!
     
  13. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,877
    Likes mottatt:
    57,457
    Bonuspoeng:
    293
    Enig!
    Det er mange i dress som ikke er priority, og mange uten som er. I dag er det veldig vanlig å være casual kledd også om man flyr Plus eller biz, det må ikke tale negativt..
     
    kaijoar and Petter B-C like this.
  14. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,125
    Likes mottatt:
    7,718
    Bonuspoeng:
    183
    Det handler om hva som er på innsiden.

    [​IMG]
    H/T Casey Neistat
     
    Orjan.eldor, Petter B-C and MadsVaHa like this.
  15. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    For å si det slik: Det er mange dresskledde middelaldrende menn med et skarve gullkort festet til carry-on'en som har forsøkt å albue seg vei forbi meg under boarding, så jeg tror ikke å skue hunden på håret er begrenset til et knippe gateagenter. Man kunne kanskje stoppet flere snikere ved å ta til side noen av de dresskledde middelaldrende for ekstra inspeksjon den gangen i skuddåret pri boarding håndheves.
     
    Olelink, kaijoar and Petter B-C like this.
  16. RescueMe

    RescueMe Kortreist bonusjeger

    Innlegg:
    753
    Likes mottatt:
    1,420
    Bonuspoeng:
    93
    Av erfaring så funker det overraskende ofte å bare opptre som om du hører hjemme et sted. Har ofte tenkt at man kunne rundstjålet mange bedrifter bare man hadde kledd seg pent opp og oppført seg deretter. Tror det sitter langt inne hos mange vakter o.l. å spørre dersom en ikke skiller seg ut på noen måte. Er ganske ubrukelig på dette selv, men har noen venner som er overraskende gode til å komme seg inn steder de absolutt ikke har adgang til (og de er ikke kriminelle, bare så det er sagt...).
     
  17. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Så burde de ha vært 12 måneder i militæret og lært seg å forholde seg til autoriteter. ;)
     
  18. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Merker jo godt hvor mye mindre masete disse amex-folka på OSL er når jeg har hettegenser og ryggsekk vs dress og trillekoffert. Og mer eller mindre motsatt med de andre kredittkort-folka :D
     
  19. Petter B-C

    Petter B-C Senior Medlem

    Innlegg:
    1,274
    Likes mottatt:
    1,579
    Bonuspoeng:
    113
    Haha, know the feeling. Ikke alltid lett å screene folk i farta. Egen veldig casual outfit erfaring fra november i år:

    Amexfyr: Heiiii, har DU hørt om Amex?
    Meg: Eh, ja. Kjenner til det men har ikke. Søker når jeg får arbeid igjen.
    Amexfyr: Okeiii, hva med EuroBonus da, har du det?
    Meg (lettere understated): Joda. Er medlem der.
    Amexfyr: Ja, for du kan jo kanskje søke om classic-kort da uansett, så kan du få 6000 ebp og co-branded eb-kort. Jeg vet ikke om du er basic eller sølv? (etter 2 sek tenking) ...Eeeller kanskje gull?
    Meg (spiller blond): Nå skjønner jeg ikke...
    Amexfyr (lettere forvirra og usikker nå): Altså det er jo forskjellige nivåer...
    Meg: -Jodajoda, hehe slapp av. Bare trekker litt i deg. Det fins flere nivåer over gull vet du. Kan jeg ta en tyggispakke av deg før jeg går videre?
    Amexfyr: Ta så mange du vil!
     
    SilverBird, Robert H, Nanping and 2 others like this.
  20. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,877
    Likes mottatt:
    57,457
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg blir aldri spurt om jeg vil ha Amex (hettegenser og kinnskjegg er ikke det de ser etter..), så jeg jeg gikk bort og spurte hvorfor han ville gi Amex til alle andre som gikk forbi og ikke til meg. Da begynte han å forklare hvordan dette med kredittkort fungerer, at Eurobonus er for folk som reiser mye. Jeg dro frem Amex plat-kortet mitt og spurte "sånne som meg?". Da ble han stum..
     
    drsyk, Good2go, Peter and 14 others like this.

Del denne siden