SAS Priority boarding

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Logiflyer, 14. nov 2016.

1. mhandlykken

mhandlykken Medlem

Likes mottatt:
    607
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg reise BGO-OSL med 09:20-flyet på mandag - i går - og da ble prioritert boarding håndhevet ganske bra. Folk fikk nei i scanneren og måtte tre til siden for de som hadde kort av edlere valør eller reise med dyre billetter. Andre gangen jeg har opplevd dette.

På returen fra OSL var det derimot ikke håndhevet i det hele tatt.

fmel, Olelink and Petter B-C like this.
  2. Jan Fredrik

Jan Fredrik Veteran

Likes mottatt:
    1,723
    Bonuspoeng:
    113
    Fantastisk!

3. magnusant

magnusant LTG

Likes mottatt:
    1,007
    Bonuspoeng:
    93
    Hæ? Har de faktisk klart å implementere den enkleste løsningen (burde være samme som fast track?) i gaten?
    Det er jo rett og slett ikke mindre enn utrolig.
    Kan vi håpe BGO er et prøveprosjekt, og at det kanskje rulles ut andre steder?

Enig i at flyplassene våre mangler et setup som gjør det lett å gjennomføre, for eksempel to innslusede køer som i AMS.

4. infinityandbeyond

infinityandbeyond Nytt Medlem

Likes mottatt:
    25
    Bonuspoeng:
    13
    Opplever "Priority Boarding" som helt vilkårlig med SK innenlands på ruten OSL-BGO. Senest torsdag forrige uke ble det ropt opp "Priority Boarding" m/forklaring av hva det innebar på ruten som dro 17:30, men min flight med SK281 30 min senere var det åpne sluser for alle. Opplevde ikke boardingen min som noe tregere/kaotisk enn den med "Priority Boarding".

5. Thomas123

Thomas123 Senior Medlem

Likes mottatt:
    494
    Bonuspoeng:
    63
    Perfekt gjennomført priority fra KEF til CPH i dag, crew og passasjerer kunne sakene sine!

6. Misterix

Misterix Veteran

Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Hadde en tur fra KEF - OSL i Saga Class med Icelandair og da var det til og med prioritert når man skulle gå ut av flyet. Da sperret crew fysisk for ALLE andre utenom oss som satt foran i bussen.

Thomas123 and lMartin like this.
  7. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Det er vanlig på IC flights:)

8. baard29

baard29 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    IMG_0209.JPG Perfekt priority boarding opprop før SAS 997 fra CPH til Shanghai i dag. Både Gull, Diamond og til og med Pandion ble nevnt.
    Det eneste som var litt dumt var at crewet ved gaten kun gjorde (kunne?) oppropet på engelsk, så de 150 Kineserne i avgangsområdet tok beskjeden som et klart signal om boarding for alle...
    Litt travelt i gaten med andre ord ✈

9. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,555
    Bonuspoeng:
    113
    OSL-KRS fra C-gate igår, greit med de scannerne for pre-boarding. Også på ARN-OSL ble folk manuelt bortvist ved pre-boarding. Så går rette veien.

Men det er en uting å ta pre-boarding for så å la oss vente i gateslusen, føles plutselig ikke så eksklusivt å stå i en kald sluse å vente på at cleaning skal gjøre seg ferdig:rolleyes:

Olelink liker dette
  10. grisefod

grisefod Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    799
    Bonuspoeng:
    93
    De sidste par gange jeg er fløjet fra CPH har de også taget priority boarding ved scanneren ved siden af personalet og resten gennem de andre scannere når der er blevet åbnet der. Har dog ikke set nogen blive afvist (svært når man er den første på flyet :D). Kan sige mere på onsdag når jeg er sidste mand.
    På OSL har jeg ikke set nogen blive afvist.

11. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,555
    Bonuspoeng:
    113
    Ganske fint å "shame" de som prøver å snike. Oppdragende effekt. Drittlei av alle som presser seg frem.

Petter B-C liker dette
  12. DanH

DanH Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,993
    Bonuspoeng:
    113
    Priority boarding på SK336 fra OSL til TRD ble håndhevet i dag. Så to stk. bli nektet boarding fra automatene. Det ble raskt dannet en "baktropp" for oss med EBS/statusløse og alt gikk smertefritt for seg.

RoadKing, miura and Petter B-C like this.
  13. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,790
    Bonuspoeng:
    293
    Misterix and jayeff like this.
  14. DanH

DanH Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,993
    Bonuspoeng:
    113
    EBG kan gjeste inn i lounge og fasttrack, kam de også "gjeste" inn når det er priority boarding (forutsatt at det overholdes)?

15. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,888
    Bonuspoeng:
    293
    Enn så lenge håndheves priority boarding (når den håndheves) manuelt. Jeg vil da tro at personalet i skranken vil godta det.
    Når det en gang blir maskinelt tipper jeg det kommer til å kreve at de er på samme booking.

DanH liker dette
  16. FlyerOslo

FlyerOslo Medlem

Likes mottatt:
    47
    Bonuspoeng:
    18
    På Heathrow står som regel en gate agent og sjekker alle som går inn i Priority boarding køen og bortviser snikerene :) Hadde vært greit om det var printet boarding gruppe på billetten som det er i USA. Da er det mindre sjanse for at folk "misforstår" og går på for tidlig. På OSL stiller som vanlig ALLE seg i kø når det er priority boarding...

17. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Og dette er vel SAS i gang med å teste ut. Så får vi håpe at vi skandinaver klarer å forstå og ikke minst respektere det systemet.

FlyerOslo liker dette
  18. holmen

Likes mottatt:
    64,790
    Bonuspoeng:
    293
    Det tar nok litt tid før folk venner seg til det, men alt går seg til!
    Skandinaver som reiser feks i USA må jo forholde seg til deres måte å gjøre det på, og jeg tror det funker fint.

Det viktigste tror jeg er at det må være konsekvent. Alle flighter må ha denne ordningen, og det må håndheves strengt. Med en gang det viser seg alt det "ordner seg uansett", så mister folk respekten for systemet.

19. Sindre

Sindre Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    262
    Bonuspoeng:
    63
    Nå tror jeg ikke verdensvante skandinavere er hovedproblemet, men heller de som drar til granca to ganger i året.

20. holmen

Likes mottatt:
    64,790
    Bonuspoeng:
    293
    Det er nok sant. Derfor er den andre delen av innlegget mitt det viktigste..

Del denne siden