På CPH nå opplyste damen om A, B og C først men alle med B og C ble nektet. Tydeligvis kunne ikke damen i skranken opplegget... burde vel sagt alle med A først!?!
Boarding på OSL nå nettopp. Portene avviste dem uten status / Plus - og det ble selvsagt et salig kaos med folk som stod forran porten og ikke skjønte hvorfor de ikke fikk komme gjennom.. Det var også smått fornøyelig å se en fisefin bergensfrue forlange å få telefonen til sin man med EBG-tag på vesken sin slik at hun kunne scanne seg gjennom med hans boardingpass - det virket for øvrig, så det er tydelig vis ingen kontroll på om samme person går gjennom to ganger. Mon tro om hun står som no-show selv, når hun ikke scannet inn seg selv..?
.... det var helt sikkert en innflytter som hadde lagt om dialekten ... kanskje en sunnfjording eller stril
Altså.. Jeg er født og oppvokst i Fana, så jeg kjenner igjen en fisefin bergensfrue når jeg ser og hører en.
Neida, i følge forumet med svensker blir kunder med og uten status på samme PNR splittet i ulike boardinggrupper. Praktisk for de som har med seg små barn vil jeg tro...
Det er vel ikke værre enn at man går i den uprioriterte køen selv også.... Jeg maser sjeldent om pri-boarding el.lign når jeg har med kone og tre unger på slep... da kan det faktisk være bedre å gå sist ombord. /koffert.
Jeg foretrekker å kunne VELGE.... Synes det er en dårlig løsning om reisende på samme bookingnr blir splittet.
Et tenkt scenario er altså at jeg (EBG), min kone(EBS), mine barn (EBS, EBS og EBB) reiser på billigste billetter. Du mener altså at fordi jeg (én av fem i mitt følge) er EBG, så er det mer hensiktsmessig at min fem-personers forsamling prioritereres på lik linje med en annen statuskunde som reiser alene, eller en hvilken som helst plus-betalende reisende? Da er vi helt uenige. I min verden har jeg ingen problemer med å akseptere å stå i saueflokken i dette tilfellet. /koffert.
Når vi rejser er det med 3 børn under 3.5år. Her vil jeg sige at det er praktisk for alle at vi er inde og sidder ned før pøblen. Ellers spærre vi gangen for alle de 5-10 min det tager for madammen at få stuvet alt baby happenguttet væk, få børnene placeret etc. Her vil jeg sige status er underordnet.
Med bleieunger under 2 år, pleier man å få klatre ombord først uansett. Og; ja familien min har alltid hatt anledning til å delta i prioritert ombordstigning sammen med meg....uten at jeg helt forstår hensikten.
"Boarding grupper" har jo vært vanlig hos de amerikanske operatørene i lengre tid. Her er det alltid sånn at alle i PNR nyter godt at status. Dvs. alle kommer i den "beste" boardinggruppen ift. statusen til alle i PNR. Det er vel det mest fornuftige også - ser for meg unødvendig mye støy hvis grupper skal splittes. Jeg synes forøvrig slike opplegg er glimrende det funker.....men det krever litt "kø infrastruktur" ved gatene da. Egne rader/køer for hver boardinggruppe må til.
Hm... Hvis man har med seg dama og skal briljere med status, så faller jo dette dårlig ut. Enten, går man alene i prio kø og overlater dama til seg selv, noe som er dårlig deal. Eller, man venter med dama og går i uprio kø, som heller ikke er ideelt hvis man skal demonstrere hvorfor det er lurt å gjøre MR for å få status... Dette er en av de småperksene som jeg setter pris på. Hvis jeg ikke får med madammen som er på samme booking ref, så blir dette smått pinlig...
Burde være med maks en gjest, som må være på samme booking som deg. (Samme burde gjelde for lounge og fast track også)