SAS Priority boarding

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Logiflyer, 14. nov 2016.

1. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,801
    Bonuspoeng:
    293
    En sone per passasjer? :cool:

bor_i_en_koffert liker dette
  2. Misterix

Misterix Veteran

Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Mener det er A, B og C. Uten at jeg kan bekrefte dette 100%!

3. vegardg

vegardg Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,168
    Bonuspoeng:
    163
    Fra en tråd på BC:

RoadKing, Petter B-C and Misterix like this.
  4. Misterix

Misterix Veteran

Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    På CPH nå opplyste damen om A, B og C først men alle med B og C ble nektet. Tydeligvis kunne ikke damen i skranken opplegget... burde vel sagt alle med A først!?!

5. Sykkelthor

Sykkelthor Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    861
    Bonuspoeng:
    93
    Boarding på OSL nå nettopp. Portene avviste dem uten status / Plus - og det ble selvsagt et salig kaos med folk som stod forran porten og ikke skjønte hvorfor de ikke fikk komme gjennom.. Det var også smått fornøyelig å se en fisefin bergensfrue forlange å få telefonen til sin man med EBG-tag på vesken sin slik at hun kunne scanne seg gjennom med hans boardingpass - det virket for øvrig, så det er tydelig vis ingen kontroll på om samme person går gjennom to ganger. Mon tro om hun står som no-show selv, når hun ikke scannet inn seg selv..?

Eddie47, DanH and Petter B-C like this.
  6. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,518
    Bonuspoeng:
    293
    .... det var helt sikkert en innflytter som hadde lagt om dialekten ... kanskje en sunnfjording eller stril

KRS, Sykkelthor, RoadKing and 3 others like this.
  7. Sykkelthor

Sykkelthor Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    861
    Bonuspoeng:
    93
    Altså.. Jeg er født og oppvokst i Fana, så jeg kjenner igjen en fisefin bergensfrue når jeg ser og hører en.

Eddie47, Chrisbgg, jayeff and 2 others like this.
  8. Mbj

Mbj Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    701
    Bonuspoeng:
    93
    Betyr det at det nå er slutt på å få med statusløse medreisende i pri-boarding?

9. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,888
    Bonuspoeng:
    293
    Vil formode at så lenge de er på samme booking ref, så får de bli med.

Mbj liker dette
  10. vegardg

vegardg Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,168
    Bonuspoeng:
    163
    Neida, i følge forumet med svensker blir kunder med og uten status på samme PNR splittet i ulike boardinggrupper. Praktisk for de som har med seg små barn vil jeg tro...

Mbj and RoadKing like this.
  11. bor_i_en_koffert

bor_i_en_koffert Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,396
    Bonuspoeng:
    93
    Det er vel ikke værre enn at man går i den uprioriterte køen selv også.... Jeg maser sjeldent om pri-boarding el.lign når jeg har med kone og tre unger på slep... da kan det faktisk være bedre å gå sist ombord.
    /koffert.

Edin, PVflyer, Scandipendler and 2 others like this.
  12. Anton80

Anton80 Senior Medlem

Likes mottatt:
    514
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg foretrekker å kunne VELGE.... Synes det er en dårlig løsning om reisende på samme bookingnr blir splittet.

13. bor_i_en_koffert

Likes mottatt:
    1,396
    Bonuspoeng:
    93
    Et tenkt scenario er altså at jeg (EBG), min kone(EBS), mine barn (EBS, EBS og EBB) reiser på billigste billetter.

Du mener altså at fordi jeg (én av fem i mitt følge) er EBG, så er det mer hensiktsmessig at min fem-personers forsamling prioritereres på lik linje med en annen statuskunde som reiser alene, eller en hvilken som helst plus-betalende reisende?

Da er vi helt uenige. I min verden har jeg ingen problemer med å akseptere å stå i saueflokken i dette tilfellet.

/koffert.

14. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,992
    Bonuspoeng:
    293
    Har ikke barnefamilier tidligere vært en del av prioritert ombordstigning?

15. grisefod

grisefod Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    799
    Bonuspoeng:
    93
    Når vi rejser er det med 3 børn under 3.5år. Her vil jeg sige at det er praktisk for alle at vi er inde og sidder ned før pøblen. Ellers spærre vi gangen for alle de 5-10 min det tager for madammen at få stuvet alt baby happenguttet væk, få børnene placeret etc.
    Her vil jeg sige status er underordnet.

16. bor_i_en_koffert

Likes mottatt:
    1,396
    Bonuspoeng:
    93
    Med bleieunger under 2 år, pleier man å få klatre ombord først uansett.

Og; ja familien min har alltid hatt anledning til å delta i prioritert ombordstigning sammen med meg....uten at jeg helt forstår hensikten.

17. TomF66

TomF66 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,323
    Bonuspoeng:
    113
    "Boarding grupper" har jo vært vanlig hos de amerikanske operatørene i lengre tid.

Her er det alltid sånn at alle i PNR nyter godt at status. Dvs. alle kommer i den "beste" boardinggruppen ift. statusen til alle i PNR. Det er vel det mest fornuftige også - ser for meg unødvendig mye støy hvis grupper skal splittes.

Jeg synes forøvrig slike opplegg er glimrende :) det funker.....men det krever litt "kø infrastruktur" ved gatene da. Egne rader/køer for hver boardinggruppe må til.

18. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,888
    Bonuspoeng:
    293
    Hm... Hvis man har med seg dama og skal briljere med status, så faller jo dette dårlig ut.
    Enten, går man alene i prio kø og overlater dama til seg selv, noe som er dårlig deal.
    Eller, man venter med dama og går i uprio kø, som heller ikke er ideelt hvis man skal demonstrere hvorfor det er lurt å gjøre MR for å få status...
    Dette er en av de småperksene som jeg setter pris på. Hvis jeg ikke får med madammen som er på samme booking ref, så blir dette smått pinlig...

SilverBird, Mbj, Eddie47 and 3 others like this.
  19. TomF66

TomF66 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,323
    Bonuspoeng:
    113
    Nettopp......så derfor tror vi vel ikke på at det kan være slik det er lagt opp :)

RoadKing liker dette
  20. Sindre

Sindre Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    262
    Bonuspoeng:
    63
    Burde være med maks en gjest, som må være på samme booking som deg. (Samme burde gjelde for lounge og fast track også)

Mbj liker dette

Del denne siden