SAS prisdiskriminering mellom app/web eller EBD/EBG?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av RoadAhead, 07. juli 2024.

  1. RoadAhead

    RoadAhead Aktivt Medlem

    Innlegg:
    293
    Likes mottatt:
    483
    Bonuspoeng:
    63
    Kjøpte en SAS Plus billett til fruen BGO -LHR nå i sted og merket meg en prisdifferanse mellom innlogget som EBD på Appen (kr2399) og EBG på websidene (kr 2595) for nøyaktig det samme på samme tidspunkt.

    Er det aktiv prisdiskriminering og i så fall på grunnlag av hva? Sted eller status? Noen andre som har sett slikt?
     
  2. ccurrahee

    ccurrahee Jobb jobb jobb

    Innlegg:
    10,233
    Likes mottatt:
    36,857
    Bonuspoeng:
    293
    Sas justerer prisene om du bruker tid og søker på web. Om det skjer tilsvarende justering på app vet jeg ikke.
     
  3. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,615
    Likes mottatt:
    6,060
    Bonuspoeng:
    183
    Vet ikke om det kalles «diskriminering» når samme billett selges til ulike priser i ulike kanaler. Kanskje SAS vil at folk skal kjøpe billetter i app istedenfor web og kjører lavere pris på app.
     
  4. The_Dude

    The_Dude EBG / Asante Gold Elite Plus / LH Senator / Pompøs

    Innlegg:
    1,296
    Likes mottatt:
    2,261
    Bonuspoeng:
    113
    Alle, overalt, styres mot app. Mindre flate og dårligere oversikt = mindre kontroll til forbruker.
     
    phileas, themichael and WingmanWizard like this.
  5. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,978
    Likes mottatt:
    2,289
    Bonuspoeng:
    113
    I SAS' tilfelle så er appen bedre enn nettsiden, både ift mye funksjonalitet og ikke minst ift. stabilitet. Og funker også OK på nettbrett som har litt større flate.
     
    The_Dude liker dette
  6. The_Dude

    The_Dude EBG / Asante Gold Elite Plus / LH Senator / Pompøs

    Innlegg:
    1,296
    Likes mottatt:
    2,261
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, men kronglete å sammenligne med alt annet / masse tabs.
     
    Spielhaug liker dette
  7. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,309
    Likes mottatt:
    6,459
    Bonuspoeng:
    183
    Nettsiden er svært ivrig på å bytte fra Go Light til Go Smart og fra Plus Smart til Plus Pro når man velger avgang. Kan det forklare prisforskjellen?

    Min erfaring er at SAS utelukkende tilbyr fares og kapasitet publisert i GDS, og at priser derfor er like i alle kanaler. Variasjoner kan derimot forekomme der hvor OTA subsidierer base fare eller i det bookingklasser er i ferd med å bli utsolgt.
     
  8. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,506
    Likes mottatt:
    4,014
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har heller aldri opplevd prisforskjell i SAS sine egne kanaler.
    @ccurrahee
    Er du sikker på at mange søk øker prisen? Jeg vet at f.eks. LH gruppen er ivrig på det, men hos SAS har jeg ikke opplevd det. Og det skjer ofte at jeg søker etter innenriks forbindelser mange ganger på forskjellige dager før booking (her er det jo salg så å si en til to ganger i måneden).
     
  9. ccurrahee

    ccurrahee Jobb jobb jobb

    Innlegg:
    10,233
    Likes mottatt:
    36,857
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg opplevde det for knappe to måneder siden ved booking av flere billetter i forskjellige klasser/bookinger. Prisene til Dublin steg på de billigste billettene.

    Slettet cookies og logget ut og fant igjen billigere pris dagen etter til de av de reisende som skulle fly på ekstra light.
     
    RoadKing and themichael like this.

Del denne siden