SAS sjåfør service - hvordan blir dette mon mottatt...?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Schlandy, 14. nov 2017.

  1. Schlandy

    Schlandy Veteran

    Innlegg:
    1,556
    Likes mottatt:
    4,267
    Bonuspoeng:
    113
  2. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Blir neppe å vedvare.
     
    vegardg liker dette
  3. vegardg

    vegardg Senior Medlem

    Innlegg:
    913
    Likes mottatt:
    4,668
    Bonuspoeng:
    93
    "Dermed følger SAS i fotsporene til blant annet Emirates, som også samarbeider med et limousinselskap i Oslo."

    Ja. Og Emirates tar regninga om du har en billett i C, mens hos SAS må du betale 990,-
    [​IMG]

    Jeg spår nok en fiasko.
     
    CrotchRocket and MilageRune like this.
  4. Brunello

    Brunello A heart's a heavy burden

    Innlegg:
    733
    Likes mottatt:
    1,331
    Bonuspoeng:
    93
    Lurer av og til på hvilken klode denne Roald egentlig lever. En ting er sikkert, han hadde nok trivdes best på Barock på åttitallet... Kanskje han til og med var der. Jeg synes SAS er et flott selskap, men en del av ledelsens kaving kunne jeg vært foruten. Den skandinaviske "folkesjela" - som riktignok varierer en god del mellom hovedstedene - er ikke oljesjeik-elitistisk. Aner ikke hvor stor del av inntektene som kommer fra folk som kan tenkes å bruke en slik tjeneste (eller som var forventet å bruke den merkelige city-loungen i Stockholm) , men det kan da ikke være all verden?
     
  5. WannaBeFrequentFlyer

    WannaBeFrequentFlyer EBD (Lifetime Gold), Strawberry Platinum Lifetime

    Innlegg:
    1,230
    Likes mottatt:
    1,358
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg er ikke umiddelbart enig med deg.. Dette er jo ikke noe som nødvendigvis koster SAS mye penger å tilby. Det er jo ikke veldig mye dyrere enn taxi, og det er det jo mange som bruker om de skal reise på et litt ugunstig tidspunkt.

    Skal man reise langt med sin bedre halvdel så vil jo det være en kul start på turen? Mange her inne liker jo god standard på reise og hotell, hvorfor ikke den første delen av turen også? :rolleyes:

    I tillegg ser det ut til at man tjener 5000ebp om man får være med på prøveperioden med 15% rabatt på prisen. Den delen hadde jeg slått til på i hvert fall, så lenge man ikke må teste det mer enn en gang! ;)
     
  6. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,773
    Likes mottatt:
    10,104
    Bonuspoeng:
    183
    Enig med @WannaBeFrequentFlyer. Jeg syns dette er et litt kult tiltak, som nok ikke koster SAS så veldig mye, men er en fin liten ting å kunne tilby kundene.

    990kr er jo ikke helt ekstremt fjernt, om alternativet er taxi (men selvfølgelig om alternativet er NSB, så er dette dyrt). Fastpris til/fra OSL ligger ikke så veldig langt unna den prisen der.

    Kanskje vi her inne ikke er rette kundegruppen, men om man er sjef for en mellomstor bedrift som skal på møte på en usentral plass i Oslo, så er nok dette en fin ordning.

    Noen som vet hvor langt unna inngangspartiet kan en slik bil parkere mens han venter på kunden på OSL? Regner med at sjåføren står i ankomsthallen og tar i mot personen som har reservert bilen.

    Har hatt bil ventende på meg ved noen anledninger, men har da opplevd å måtte gå langt faen inn i et parkeringshus hvor bilen sto parkert.
     
    WannaBeFrequentFlyer liker dette
  7. Petter B-C

    Petter B-C Senior Medlem

    Innlegg:
    1,274
    Likes mottatt:
    1,579
    Bonuspoeng:
    113
    Smart. Dette er mye fiffigere enn city lounge. Lave/ingen faste utgifter forbundet med dette vil jeg tro. Koster nok SAS kr 0,- om de klarer å drive et visst volum til Private Driver som muligens tar dette som marketingkostnad.
     
  8. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,847
    Likes mottatt:
    1,926
    Bonuspoeng:
    113
    Smud å sitt i bilkø fra byen morgen/ettermiddag til OSL..
     
    Insomnia4u and NorskHamburger like this.
  9. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Nei nettopp, det koster dem mest sannsynlig null & niks. Iallefall i prøveperioden. Jeg er ikke imponert i hele tatt. Som andre påpeker; for 990,- kr eller mindre vil det store flertall kunne få alminnelig drosje og hvorfor i all verden skal man da gjøre det der, for å prøve Limo?
    Det er slik jeg ser det en part som tjener på det der, og det er limo servicen. De får gratis promotering. Er du raus, kan du si at SAS tjener på det og, men for meg blir SAS å framstå som idiot, slik som med city lounge i Stockholm.

    Jeg kan strekke meg til å se at Herr & Fru Olsen med 2.3 barn, volvo, villa og vovvov som reiser en gang hvert skuddår vil synes dette er rasende festlig. Men for de som reiser mye? De gjennomskuer dette gratispassasjerstunten umiddelbart. Og hvem er det SAS bør gjøre sine hoser grønne hos? Herr & Fru Olsen eller de som virkelig bidrar på bunnlinja?

    Jeg er helt enig med @Brunello , man kan spekulere hvor ledelsen til SAS tilbringer dagene, har de flyttet til Christiania?

    Ja, jeg er helt enig med deg, det kan være en kul start på turen, det er ikke det som er poenget. Poenget er at "tilbudet" fra SAS representerer null, niks, nada merverdig for deg som kunde. Det er ikke noe problem å få en limo transport til Gardermoen til den prisen. Det som setter hele greia i et rimelig patetisk lys er at SAS lanserer det som om de skulle gjøre sine kunder en tjeneste....
    Vis meg merverdien for meg i å ta dette til Gardermoen istedenfor å ringe privatedriver eller et av de andre selskapene på egen hånd?

    Og ja, mange av oss her inne like god standard :), men mange av oss gjennomskuer også når SAS liksom kommer med en forbedring, og så er det keiserens nye klær.

    Granted, i prøveperioden er det både fine poeng å ta med seg og 148,5 kroner er jo alltids noe å ta med seg. Rekker akkurat til en halvliter ordentlig øl på bryggeriet på innlands istedenfor utvannet Carlsberg på loungen. Men jeg vil jo tro at man ønsker at dette skal fungere også etter prøveperioden, men da er det altså etter mitt skjønn null, niks, nada fordel i det.

    For all del, jeg ser at jeg er veldig negativ og grinebiter nå. Tro meg, jeg unner SAS suksess, men det blir altså så meningsløst dill, har de ingen kvalitetssikring på de syke ideene som kommer (fra gud vet hvor)?
     
  10. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,611
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Hvorfor ikke bare bruker Uber Black?

    Edit: Faktisk litt billigere enn Uber Black... Uber Sier 1100-1500kr for Oslo Plaza - Gardermoen...

    Men jeg ser faktisk heller ikke helt poenget med dette...

    Er liksom litt mye fjas, istedenfor å bruke tiden på det som faktisk betyr noe..
    Nemlig, tiden man bruker fra man ankommer avreiseflyplass, til man går ut døren på ankommende flyplass.. Dette burde være SAS sitt fokusområde..

    C
     
    RoadKing liker dette
  11. Robamu

    Robamu EBG, CCC, GHA Platinum, Choice PLA

    Innlegg:
    972
    Likes mottatt:
    923
    Bonuspoeng:
    93
    Legg til bestilling av denne tjenesten gjennom viatrumf og bruk av Amex så skal du se de treffer en god del av kundegruppen på insideflyer :D
     
    Brunello liker dette
  12. Origo

    Origo Senior Medlem

    Innlegg:
    1,247
    Likes mottatt:
    2,712
    Bonuspoeng:
    113
    De har det allerede i HKG...
    61A91536-7948-46F7-9AB2-C4B2353D4F99.jpeg
     
  13. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Private Driver tar AMEX hvert fall. Benyttet dem mye og er veldig fornøyd! Liker også at man kan forhåndsbestille bil noe man ikke kan med Uber.
     
  14. Brunello

    Brunello A heart's a heavy burden

    Innlegg:
    733
    Likes mottatt:
    1,331
    Bonuspoeng:
    93
    Det kan du nok ha rett i, men jeg tror neppe galehuset her inne er tilstrekkelig omfattende til å gjøre noen forskjell. Jeg er mest bekymret for signaleffekten. Norwegian har rendyrket folkeligheten, og vet hva de gjør. De ruller jo over SAS som en dampveivals. Tenk hva Norwegian kunne gjort, med et et bonussystem som EB! Jeg tror definitivt Taco -og Cola Light-dealene ville gå vel så bra hjem hos de som vanligvis flyr Norwegian, enn de som kan tenke seg limo-service til OSL, når de skal en snartur til Zurich for å sjekke saldoen.
     
    Scandipendler and kaijoar like this.
  15. Omaniac

    Omaniac Aktivt Medlem

    Innlegg:
    343
    Likes mottatt:
    254
    Bonuspoeng:
    63
    Er det ikke bare å la være å bruke dette tilbudet om man synes det er dust?
     
  16. Icarus

    Icarus Aktivt Medlem

    Innlegg:
    394
    Likes mottatt:
    855
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg tror frustrasjonen heller ligger i alternativkostnaden. Her bruker SAS ressurser på å drive markedsføring for et annet selskap, og "selge det inn" som en fordel for Frequent Flyers, heller enn å bruke ressursene på noe som faktisk gjør hverdagen lettere for de fleste Frequent Flyers.

    Hilsen en som muligens hadde brukt dette en gang eller to om jeg hadde hatt lyst til å imponere noen, men som i de aller fleste tilfeller uansett ville sverget til 31-bussen og NSB.
     
  17. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Absolutt, men om vi skulle være så heldige at folk fra SAS frekventerer forumet så kan det jo være greit at de får tilbakemelding på sine initiativer...
     
  18. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,119
    Likes mottatt:
    1,846
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis de ligger inn garantier i forhold til forsinkende fly og hvis det er enkelt å bestille (at man ikke må skrive inn navn og flight nr på nytt) er dette et greit tilbud, men ingenting revolusjonerende.
     
  19. Berlioz

    Berlioz Gammel? Jeg??

    Innlegg:
    1,899
    Likes mottatt:
    12,828
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg ønsker meg EB-poeng og lounge på NSB linje 12 :), da ville jeg bli glad da!
    Sorry for å dra diskusjonen her ned i det komiske, men det er vel der flertallet mener dette tilbudet også ligger. Dagens alternative ideer startet av @RoadKing har vel mye mer for seg.
     
  20. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,879
    Likes mottatt:
    57,473
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis bilen hadde tatt meg helt frem til flyet, så hadde dette vært nyttig..

    Men som sies over her, dette er ikke noe man ikke klarer å fikse på egenhånd, og gir ikke noe merverdi for frequent flyers.
     

Del denne siden