Da snakker vi nok om to forskjellige ting. Crew i kabin er jeg akkurat som deg mest fornøyd med Connect og Link. Men når det gjelder de som sitter fremst, så er det større sannsynlighet for at et skandinavisk crew får deg ned, enn de andre. Så hvis det drar seg til med skikkelig ruskevær så vet jeg hva jeg foretrekker
Hvis du mener pilot/copilot fra Skandinavia i cockpiten fra amle-sas er bedre enn connect-crew, så må jeg nok fortsatt være uenig. Men smak og behag. Og uansett helt hypotetisk, siden connect ikke lander andre steder enn på OSL i Norge.
Sorry, da har jeg nok blandet litt. Jeg tenkte jo også CRJ inni dette. De har ihvertfall en rufsete history ifm vær. Connect med sine Airbuser kan jeg nok være enig med deg i, men har ikke de noen slynger innenriks også innimellom?
Skulle gjøre en endring på GDL-ATL-LHR for å legge til LHR-AMS-OTP. Ringte inn på kveldstid og traff på en engelsktalende agent som tok fatt på utfordringen med åpent sinn. Hun hadde ingen problemer med å plukke de to feederflightene hver for seg, men møtte på problemer med AMS-OTP som ga en rar feilmelding. Etter litt frem og tilbake landet vi på LHR-CDG-OTP, men med samme feilmelding. Hen foreslo å legge til i biz og skulle forsøke med EB-teamet/backoffice om de fikk den gjennom. Morgenen etter var CDG-OTP borte og jeg ringte SAS for å høre hva som var status. Agenten prøvde å legge til CDG-OTP men fikk samme feilmedling. Han var dog ikke motivert til å prøve å løse dette. Jeg kjørte HUACA, men uten hell I dag tidlig prøvde jeg igjen, agentene fikk lagt til flighten, men fikk feilmelding da de skulle gå videre 'Not allowed to sell' og en nevnte waitlist. Etter fem forsøk konkluderte jeg med at dette ikke gikk og jeg ba dem la bookingen ligge med GDL-ATL-LHR uten å billettere LHR-CDG som lå igjen, i påvente av en bedre løsning. Fikk som ventet en epost om nye billetter, da jeg ventet på en annen booking, og ble ganske positivt overrasket da jeg så at det var GDL-ATL-LHR-CDG-OTP som var blitt prosessert og med 'confirmed' på alle fire flightene. Her har åpenbart noen i SAS gått et ekstra steg for å få til noe som i utgangspunktet ikke skulle gå (i det minste som ikke var rett frem).