SAS tilbudstråd 2024

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av LN-FHU, 02. jan 2022.

1. Skarven

Skarven Senior Medlem

Likes mottatt:
    680
    Bonuspoeng:
    93
    Muligens en SAS glitch, men dette er jo nesten for dumt til å ikke slå til på ;)

upload_2023-11-14_13-40-26.png

milehigh, Are, Spielhaug and 5 others like this.
  2. LL_Air

LL_Air Medlem

Likes mottatt:
    103
    Bonuspoeng:
    33
    Er vel slik det blir når SAS IT glemmer å ta hensyn til FP-nivå...

Skarven liker dette
  3. Skarven

Skarven Senior Medlem

Likes mottatt:
    680
    Bonuspoeng:
    93
    Det var flere timer mulig å bestille Plus-billetter til 2500 poeng, men jeg benyttet meg faktisk ikke av muligheten. SAS sin IT avdeling fikk dessverre fikset opp..

4. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    806
    Bonuspoeng:
    113
    BLACK FLYDAY
    Finn reiser i vinter og vår til fantastiske priser. Reis til den spanske solkysten når det er mørkest og kaldest her hjemme, eller oppdag et nytt reisemål i Nord-Amerika, Asia og Europa.

Reis: 11. desember 2023 til 9. juni 2024
    Bestill senest: 27. november
    Avbestill kostnadsfritt innen 24 timer etter bestilling.

Velkommen om bord.

5. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,572
    Bonuspoeng:
    183
    Fin tilbudspris på SAS Plus Smart (A) til LAX i påsken:
    upload_2023-11-23_20-30-46.png
    (lavpriskalender fra ITA Matrix med filter på SK og bookingklasse A)

Thomas123, Flymunda, Upsaker and 2 others like this.
  6. Wanderlust

Wanderlust Senior Medlem

Likes mottatt:
    793
    Bonuspoeng:
    93

Noen som har tips til en god interkontinental MR i desember eller januar?

Gjerne en helg / langhelg og gjerne rundt 20.000 poeng eller deromkring (har gull, og får vel litt tillegg da).

Eventuelt Europa, men da bør man vel ha minst et par turer for å sanke samme mengde poeng.

Last edited: 23. nov 2023
  7. steve0

steve0 EBD

Likes mottatt:
    1,948
    Bonuspoeng:
    93
    IC er det vel SFO og LAX (evnt MIA) som gir mest uttelling. Rett under 6900kr for en helgetur til SFO i Plus i januar f.eks., men du må dog regne med en ekstrakostnad på minst en overnatting (går ikke an å snu i USA uten å risikere timer med immigrasjonskø…). Ut lørdag, ankomst hjem på mandag. Si 8000kr totalt for 17.124 statuspoeng inkl gullbonus, dvs 2.14 poeng per krone. Og om du har god med ekstrapoeng på konto kan det hende det lønner seg å se på delbetaling med poeng… Konverteringsraten blir betraktelig bedre enn å kjøpe statuspoeng fra SAS uten å fly.

Om du heller vil se på dagsreturer i Europa, er det god butikk å fly på bio-billett innen utgangen av året pga økt opptjening og 450 ekstra statuspoeng per flyvning, helst med 2 stopp hver vei, men det er blitt vanskelig å finne i SAS sin bookingsflow.

F.eks dagsretur OSL-ARN-HEL-CPH-OSL til 2676kr i Go Bio 12. desember gir 6424 statuspoeng, eller 2.4 poeng per krone. Samme rute fås i Plus Bio til 4696kr, som gir 9674 poeng, eller 2.06 poeng per krone, som da er dårligere uttelling.

Legger du heller til BER pga lounge (ingen lounge i HEL for star alliance), blir prisene 2930kr / 4750kr.

8. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    23,128
    Bonuspoeng:
    183
    I fjor reiste jeg TRD-OSL-CPH-LAX og retur til 7500kr i pluss (året før var det til og med nede på 5500 for t/r) på F&F tilbud. Synes da at en vei til bare noen hundrelapper er et så veldig godt tilbud egentlig.

obay liker dette
  9. Wanderlust

Wanderlust Senior Medlem

Likes mottatt:
    793
    Bonuspoeng:
    93

Takk for gode tips, ser slett ikke bort fra at noe av dette må bookes i løpet av helgen, mest sannsynlig SFO eller LAX; kanskje MIA hvis ikke det er for dyrt.

Et par overnattinger ser jeg for meg uansett hvor jeg drar, blir kjedelig å BARE fly.

Du nevner ellers delbetaling med poeng. Joda, poengbingen er romslig og kunne gjerne reduseres en smule, men mener å huske det her på forumet har vært nevnt at slik bruk av poeng kun gir en verdi på 3 øre eller deromkring(?)

10. steve0

steve0 EBD

Likes mottatt:
    1,948
    Bonuspoeng:
    93
    Verdien ved bruk av 'poeng for penger' er ikke en fast kurs, det varierer veldig etter destinasjon og bookingklasse, samt rabatten en har (10% for gull og 30% for diamond om jeg ikke husker helt feil, gitt at bestillingen gjøres minst 3 uker i forveien). Sist gang jeg booket T/R USA i billig-Plus klasse A, litt over en måned siden, fikk jeg vekslet inn poengene til litt over 10 øre per poeng (56586 poeng ble til 5716kr).

Så for all del, husk å sjekke dette i bestillingsflyten om man ikke har noe 'bedre' (gøyalere eller mer verdifull) bruk for poengene.

Wanderlust and Cumulus like this.
  11. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    1,987
    Bonuspoeng:
    113
    Kan legge til her, jeg pleide å se 6-8 øre per poeng som diamant når jeg sjekket, men da mest innenriks.

Etter min mening er 8 øre en grei cashout rate hvis man er forhindret fra hyppig longhauling. Selvsagt bør kontoen til enhver tid ha nok til korte turer på kort varsel - der kan jo verdien være 25øre+.

Last edited: 25. nov 2023
  12. Wanderlust

Wanderlust Senior Medlem

Likes mottatt:
    793
    Bonuspoeng:
    93
    Tusen takk til @steve0 og @Chrisljo for fantastisk bistand og inspirasjon !

Jeg endte opp med et par dager i en by jeg ikke har besøkt tidligere, med kort mellomlanding i CPH (drøye 2 timer på vei ut, selvfølgelig med besøk i Eventyr Lounge, og en snau time på vei hjem):

upload_2023-11-25_15-35-47.png

17.124 poeng for 6.783,-, altså 2,52 poeng per krone. Jeg vekslet videre inn 64.097 poeng til kr 5.219,-, altså en kurs på drøye 8 øre. Det ville sikkert finnes bedre anvendelse for poengene, men når poengbingen omtrent renner over syntes jeg det var greit å få redusert beholdningen en smule.

Mulig jeg finner noe annet gøy også når jeg først er i siget, tilbudsprisene gjelder så vidt jeg har forstått frem til mandag 27.11.2023.

@steve0 nevnte også bestilling minst 3 uker i forveien. Er det slik at man får betydelig dårligere uttelling for poengene om bestillingen gjøres på kort varsel?

Last edited: 25. nov 2023
    Thomas123 and Upsaker like this.
  13. steve0

steve0 EBD

Likes mottatt:
    1,948
    Bonuspoeng:
    93
    Da får man ikke gull eller diamantbonus (som er kalkulert inn i vekslingskursen man ser). Kan nok forklare hvorfor jeg fikk 10 øre og du endte opp med 8 :)

Wanderlust liker dette
  14. FlyMCO

FlyMCO Senior Medlem

Likes mottatt:
    791
    Bonuspoeng:
    93
    En oppsevasjon jeg har gjort er at en t/r Oslo-Stockholm er billigere når man kjøper 2 enket billetter i stedet for en t/r billett.
    Turen ARN-OSL er ca 15% billigere en samme tur booket som t/r.
    Fant ut dette da jeg har lurt på hvorfor denne turen alltid gir 30ish% avslag booket hos OTA.
    Tror dette bare gjelder til Stockholm og jeg tipper grunnen til dette er at de skal konkurrere med NAS som ganske sikkert priser på samme måte.
    Eks.
    Pris booket som t/r er dette prisen på retur prisen.
    a2.png
    Men booker du en vei ARN til OSL...
    a1en vei.png

15. markus

markus Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,418
    Bonuspoeng:
    113
    Dagens kalenderluke. Veldig godt tilbud til de som har mulighet og får kapret ledige businesseter.

Jeanette, Upsaker and LaDuden like this.
  16. awt

awt Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,928
    Bonuspoeng:
    93
    Er ganske utplukket allerede ser det ut til.

Skarven liker dette
  17. Jensemann

Jensemann Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,256
    Bonuspoeng:
    93
    Business var jo helt umulig men røk på en helgetur til SFO 8-10. Februar. 30000 poeng i Plus kombinert med FlyPremium… Så får jeg se om jeg legger inn en oppgradering til Business på returen eller ber til høyere makter om en coplimentary upgrade som Diamant;)

GlennDi liker dette
  18. Kidnet

Kidnet Medlem

Likes mottatt:
    187
    Bonuspoeng:
    33
    Desverre for seint ute for biz t/r, men ble en oval helg til Chicago for 2 i plus ut, biz hjem for den nette sum av 60k poeng. God deal det.

Spielhaug and GlennDi like this.
  19. steve0

steve0 EBD

Likes mottatt:
    1,948
    Bonuspoeng:
    93
    Da får du konkurranse herfra, for jeg skal hjem fra SFO 10. februar jeg også :) Dog med betalt Plus-billett.

20. benair

benair Medlem

Likes mottatt:
    239
    Bonuspoeng:
    43
    POENGRABATT PÅ BONUSREISER
    Bestill senest 18. desember 2023
    Rejseperiode: 1. januar – 30. april 2024
    Poengrabatt: 25% i SAS Go Bonus og SAS Go Plus

Fra/til: Norge, Sverige, Danmark
    Til/fra: London, Amsterdam, Brussel og Paris

Gleder meg til det første reisebrevet fra noen som tester ut SAS Go Plus

Jeanette, petrate, Thomas123 and 3 others like this.

Del denne siden