SAS tilbudstråd 2024

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av LN-FHU, 02. jan 2022.

1. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    873,724
    Bonuspoeng:
    293
    ATL er hovedhuben til Delta og derfor er CPH-ATL en form for materute fra Nord-Europa inn til hele det amerikanske kontinentet.
    Det blir helt sikkert en mye brukt rute når SAS er fullt integrert i SkyTeam …
    Allerede i dag selger SAS billetter til ulike steder i sørstatene til ATL og videre med Delta.

NoLimit, Flyrlavt, Maggie and 2 others like this.
  2. Flyrlavt

Flyrlavt Veteran

Likes mottatt:
    4,038
    Bonuspoeng:
    113
    Om man ser bort fra 2020 så har dette vært verdens travleste flyplass siden 1998, man skulle ikke tro at det blir noe problem å fylle opp flyene.

Cumulus, Shyneno and Eddie47 like this.
  3. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,708
    Bonuspoeng:
    293
    20 % POENGRABATT PÅ HELE SKANDINAVIA + FINLAND

Middelhavet her og Rivieraen der. Alle vet at den nordiske sommeren er best. Derfor får du for øyeblikket 20 % rabatt på poengprisen for alle destinasjoner i Sverige, Danmark, Norge og Finland.

Reis: 1. juni – 31. august 2024

Bestill senest: 19. mai 2024

Reis til: Alle reisemål i Sverige, Danmark, Norge og Finland

Tilbudet gjelder både én vei og tur/retur i SAS Og eller Plus. Barn mellom 2–11 år får 50 % rabatt, også på kampanjeprisen. Begrenset antall plasser. Skatter og avgifter kommer i tillegg.

jgroneng, Spielhaug, Rapolo and 2 others like this.
  4. freddyen

freddyen Veteran

Likes mottatt:
    1,489
    Bonuspoeng:
    113
    Helt utrolig hvor lite robust nettsiden/appen er.
    Utallige meldinger av typen "sjekker om du er en ekte person", spontane utlogginger midt i bestillingsprosessen (men du var likevel ikke HELT utlogget, for du kan IKKE logge inn på nytt og må bruke en annen nettleser), "du har ikke nok poeng" (Jo, det har jeg!), "det har oppstått en feil" osv.

Så topper det seg når du avbestiller en poengbooking og får bekreftelse på skjermen.
    Minuttene teller... og når du spør den reisende: "Nei, bestillingen er fortsatt aktiv i appen!".
    Selv fikk hun IKKE avbestilt, for reisen var booket via min konto (med hennes kontaktinfo og EB-nummer).
    Hun var snarrådig og ringte kundeservice før avbestillingsfristen gikk ut.
    Nå mangler det vel bare en regning for telefonhjelp.

Her var det en enkel rebestilling av EB-billetter som ble booket igår (dagen før tilbudet).

Edit: Hvordan kunne jeg glemme:
    upload_2024-5-14_20-12-48.png

Det var dagens utblåsning :oops:

Last edited: 14. mai 2024
  5. interface87

interface87 Medlem

Likes mottatt:
    376
    Bonuspoeng:
    63
    Samme her når det gjaldt avbestilling. Måtte ringe inn for å avbestille… Ser ut som at det kun gjelder dette tilbudet. Avbestilte to andre reiser som ikke hadde noe med tilbudet å gjøre og det gikk fint.

freddyen liker dette
  6. Norwegian_Traveller

Norwegian_Traveller Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,843
    Bonuspoeng:
    93
    Har det vært noen F&F-kampanjer i vår?

Shyneno liker dette
  7. FlyMCO

FlyMCO Senior Medlem

Likes mottatt:
    791
    Bonuspoeng:
    93
    Just went Live
    a7.png

8. Shyneno

Shyneno Okama

Likes mottatt:
    1,552
    Bonuspoeng:
    113
    Lurer på hvor lenge det er siden jeg så et tilbud fra SAS som faktisk var bra

9. themichael

themichael EBD

Likes mottatt:
    4,126
    Bonuspoeng:
    113
    Som ofte på et forum, er jeg usikker om du er seriøst eller sarkastisk ;).

Men jeg er seriøst når jeg sier at det er en del svært gode priser å finne :). Så må man også huske at EBS+ sannsynligvis kommer til å få gratis bagasje i Go Light i SkyTeam fra 1. september (selv om jeg ikke har fått det bekreftet noe sted ennå).

upload_2024-5-21_20-53-0.png

10. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,578
    Bonuspoeng:
    183
    Om det er ett tilbud eller ikke er jeg usikker på, men gode priser på OSL-MIA i Business til vinteren.
    Sjelden jeg har sett SAS så lavt.

Nær halv pris av konkurrenter etter hva jeg kan se på google flights

Skjermbilde 2024-05-23 225933.png

Cumulus, Insomnia4u, sheim and 8 others like this.
  11. FlyMCO

FlyMCO Senior Medlem

Likes mottatt:
    791
    Bonuspoeng:
    93
    Vanelig sas tilbud.
    Biz t/r til statene er "alltid" på rundt 16.000kr.
    Dette tilbudet gjelder for utreise 1 Nov 2024 og hjemmreise før 29 Mars 2025.
    Langt billigere en konkurrentene. Norse er grunnen til sas tilbuds priser.
    Bestill innen Mandag,på Tirsdag er prisen rundt 27,000kr som er "vanelig" pris i lavsesong.

Chag liker dette
  12. LL_Air

LL_Air Medlem

Likes mottatt:
    103
    Bonuspoeng:
    33
    Feilprising eller svært godt tilbud i Pluss? I alle fall billigere i Pluss enn Minus for de som skal fra OSL til SVG i august... SAS Pluss.png

13. Ololsen

Ololsen M

Likes mottatt:
    1,850
    Bonuspoeng:
    93
    Det er meget gode priser til USA kommende vinter. Jeg klarte ikke holde meg og booket AES-SFO i mars som en MR/kosetur. Kr 12.600 totalt(i plus bortover og business tilbake)Begge er smart billetter. Jeg så at MIA var bitte litt billigere

14. Wanderlust

Wanderlust Senior Medlem

Likes mottatt:
    793
    Bonuspoeng:
    93

Dere som er flinke til å følge med på tilbudskampanjer:

Bør man kjappe seg å bestille for kommende vinter allerede nå, eller vil det dukke opp flere slike kampanjer før vinteren?

15. Ololsen

Ololsen M

Likes mottatt:
    1,850
    Bonuspoeng:
    93
    Business en vei til 8-9 tusen er veldig lavt spør du meg. Og du finner eco til 2000kr, jeg kan ikke være sikker så klart, men tviler det blir veldig mye billigere

16. Schlandy

Schlandy Veteran

Likes mottatt:
    4,549
    Bonuspoeng:
    113
    Røyk på en me til MIA i Januar her. Synes ikke 11000,- er så halv gærnt for plus ut og biz hjem. Skulle gi småpene 21000 poeng også

17. FlyMCO

FlyMCO Senior Medlem

Likes mottatt:
    791
    Bonuspoeng:
    93
    Ja,disse prisene vil dukke opp igjen etter sommeren,hvist ikke overgangen til SkyTeam vil forandre sas sprisstruktur. Sist denne prisen var tilgjengelig var for ca 5-7 uker siden.
    Generellt sett har sas akkuratt samme tilbuds-pris når det er tilbud.
    Eneste gang det er noe forskjell er når det har vært "Now or Newer" tilbud,der er også prisene stort sett det samme,som vanlige tilbud, men somregel så er Plus-Pro og Biz-Pro priset likt som Plus-Smart/Biz-Smart.

Last edited: 24. mai 2024
  18. steve0

steve0 EBD

Likes mottatt:
    1,938
    Bonuspoeng:
    93
    Kunne ikke motstå en vintertur til MIA heller til disse prisene. Kostet 6080 NOK i Plus, og gir 17124 poeng tilbake på konto. Det er den laveste prisen jeg har sett siden de startet opp ruten. Jeg tok poengbetaling og endte opp med å betale ~46k poeng + ~1500 kroner, og med poengene som kommer tilbake blir det da ~29k + ~1500kr som er ca halvparten av prisen til en ren bonusbillett, samtidig som det gir statusgivende poeng... No-brainer i min bok :D

Såklart er de preget av konkurranse på ruta fra Norse, men samme tur i Norse Premium koster 14k+, så SAS hadde nok ikke trengt å legge seg såpass lavt i pris. Man kan nesten få SK biz til prisen av Norse Premium i dag...

19. Norwegian_Traveller

Norwegian_Traveller Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,843
    Bonuspoeng:
    93
    Heldig! For meg har Chicago-ruten vært på ca 15.000 poeng for 7200 kroner (fra SVG), men den har blitt så dyr nå...

20. steve0

steve0 EBD

Likes mottatt:
    1,938
    Bonuspoeng:
    93
    Om det er noen som lurer på raskeste måten å finne datoer med tilgjengelighet til disse prisene: anbefaler sterkt å bruke enten Google Flights med filter på SAS og Premium Economy, eller et enda bedre verktøy som heter ITA Matrix.

Søkeparametere som ga meg min reise:
    - Avgang OSL, destinasjon MIA
    - Under advanced controls:
    - Routing code: SK+ (betyr en eller flere SAS flighter)
    - Extension codes: F bc=A;MAXCONNECT 5:00 (vis kun billigste Plus-klasse og maksimalt 5 timer mellomlanding for å unngå å vise alternativer med overnatting i CPH/ARN)
    - 'See calendar of lowest fares'
    - Duration: 5-7 (5 til 7 netter på destinasjon)

upload_2024-5-27_9-54-16.png

Kalenderen som kommer opp gir deg mulige løsninger opptil en måned fra den datoen du satt som start. Skal du søke videre må du justere start date med en måned fram/bakover.

Som man ser: fremdeles gode muligheter i vinter :cool:
    upload_2024-5-27_9-55-54.png

Del denne siden