SAS tilbyr oppgradering til gull ved 5 enkeltreiser

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av nick5000, 08. mars 2023.

  1. nick5000

    nick5000 Medlem

    Innlegg:
    129
    Likes mottatt:
    44
    Bonuspoeng:
    28
    Fikk mail fra SAS. Litt uklart om det betyr at jeg må booke disse reisene etter 13.mars, eller om reiser jeg allerede har booket også teller?

    quote:
    Du er spesielt utvalgt til et unikt tilbud akkurat nå. Vi vil gjerne ha deg som Gull-medlem, og fem enkeltreiser er alt som skal til for at vi oppgraderer deg.
    Vi vil se deg fem ganger innen 1. juni
    Det spiller ingen rolle om du reiser innenlands eller utenlands, om det er privat- eller jobbreiser. Gjennomfører du fem enkeltreiser, ønsker vi deg velkommen tilbake som EuroBonus Gull-medlem fra og med 15. juni, 2023.
    Meld deg på tilbudet senest 14. mars ved å klikke på lenken og husk å registrere ditt EuroBonus-nummer (se øverste hjørne i e-posten) ved bestilling.
    Bestillings- og reiseperiode: 13. mars – 31. mai 2023


    Men når jeg klikket linken for å melde meg på så står det tre reiser??!
    quote"
    Vi har registrert påmeldingen din. Gjennomfører du tre enkeltreiser, ønsker vi deg velkommen tilbake som EuroBonus Gull-medlem fra og med 15. juni, 2023.

    Vi sender deg en e-post med en bekreftelse i løpet av noen timer.
     
    jonss, SVG_flyer, Kristian and 2 others like this.
  2. LL_Air

    LL_Air Nytt Medlem

    Innlegg:
    43
    Likes mottatt:
    86
    Bonuspoeng:
    18
    Tidligere har det alltid vært reisetidspunktet og ikke bookingtidspunkt som gjaldt. Regner med at det samme gjelder her.
     
  3. chrolar

    chrolar Nytt Medlem

    Innlegg:
    26
    Likes mottatt:
    33
    Bonuspoeng:
    13
    Samme opplevelse her. Fikk mailen med at jeg var valgt ut og måtta ta fem enkeltreiser, meldte meg på, og så sto det plutselig at det holdt med tre enkeltreiser.
    Jeg foretok riktignok to enkeltreiser i februar, så mulig det er disse som regnes inn (5-2), selv om disse jo lå utenom bestillings- og reiseperioden.
     
  4. chrt

    chrt EBD og litt annet ...

    Innlegg:
    515
    Likes mottatt:
    1,925
    Bonuspoeng:
    93
    Savner de gamle kampanjene der man fikk X-antall titusen når man gjorde Y-antall reiser... De var til tider svært gode for å samle poeng. Kanskje er denne kampanjen et hint om at SAS igjen vil kjøre flere kampanjer? Og for de som allerede er gull/høyere/life - er det vel kun poeng som er merverdien?
     
  5. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,367
    Likes mottatt:
    28,911
    Bonuspoeng:
    183
    Kanskje SAS ikke synes det er trangt nok på Loungene sine.
     
  6. Mysterio

    Mysterio Senior Medlem

    Innlegg:
    608
    Likes mottatt:
    1,290
    Bonuspoeng:
    93
    Dette er vel kun for gull/diamant som har falt ned? Så overskriften er vel litt misvisende.
     
  7. Fleksnes

    Fleksnes Aktivt Medlem

    Innlegg:
    394
    Likes mottatt:
    700
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg er diamant som gikk ned til gull 1.3, (er i grace perioden nå) har ikke fått tilsvarende tilbud.

    Sku jo tro at vi som vaker mellom EBD og EBG er mer verdt enn de som ligger mellom EBG og EBS.
     
    Mbj liker dette
  8. nick5000

    nick5000 Medlem

    Innlegg:
    129
    Likes mottatt:
    44
    Bonuspoeng:
    28
    Jeg har ikke flydd SAS på lenge. Har dog allerede booket 5 reiser i mars apri (før denne kampanjen) så er litt spent på om det funker da.
     
  9. Norwegian_Traveller

    Norwegian_Traveller Aktivt Medlem

    Innlegg:
    295
    Likes mottatt:
    960
    Bonuspoeng:
    93
    Alle får opp tre visstnok, men det sa SAS i går at var en feil. Det er fem fra du mottok tibudet.
     
  10. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,730
    Likes mottatt:
    7,655
    Bonuspoeng:
    183
    Hehe, ja det er et skikkelig stort problem at det er så romslig plass der. Både ARN og OSL gullstuer er i alle fall vanskelig å finne sitteplasser i ganske så ofte.

    Når det er sagt, dette er vel kanskje enda et SAS-triks for å opprettholde omtrent antallet gull-medlemmer som de hadde før covid? Det har jo vært et uttalt mål.
     
  11. mrhaakon

    mrhaakon Aktivt Medlem

    Innlegg:
    463
    Likes mottatt:
    1,384
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg hadde ny periode fra 1/2, og har gått ned fra EBD til EBG og har ikke fått denne. Hadde vært nice om man fikk noe samme for å gå opp til EBD :p
     
    Mbj, jonss and Staralliance like this.
  12. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,798
    Likes mottatt:
    2,029
    Bonuspoeng:
    113
    Samme tilbudet er gitt tidligere EBS'ere som er rykket ned (selvsagt da bare for å få sølv på nytt). SAS vil nok bare ha flere til å fly litt ekstra...
     
  13. Bonusolsen

    Bonusolsen Medlem

    Innlegg:
    170
    Likes mottatt:
    614
    Bonuspoeng:
    93
    Er det et grep SAS har gjort for å øke verdien i (konkurs)boet? Det har jo blitt sagt at både Norwegian og SAS sine lojalitetskonsept er mer verdt enn selve flyselskapet og vært spekulert om de skal fusjoneres ut.

    Kan det være at hvert gullmedlem eller diamant har en pris på hodet som gjør at SAS prøver å få flest mulig medlemmer? Enten som et ledd i en kapitaløkning eller som innledende arbeid for å selge porteføljen?
     
  14. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,793
    Likes mottatt:
    57,178
    Bonuspoeng:
    293
    Eller bare å få folk til å bestille et par ekstra flyturer som de ellers ikke hadde tatt. Det blir penger av slikt..
     
    magnusant, trygveat and Hanen like this.
  15. DonC3

    DonC3 Nytt Medlem

    Innlegg:
    26
    Likes mottatt:
    7
    Bonuspoeng:
    3
    Under påmeldingen så står det 3 reiser. Er det noe sted man kan sjekke dette?
     

    Attached Files:

  16. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,730
    Likes mottatt:
    7,655
    Bonuspoeng:
    183
    Det skal du absolutt ikke se bort fra.

    Eurobonus er et eget AS. Og det har en solid verdi.

    Der hvor selve flyvirksomheten har en verdi i balansen på kr 0 pga gjelds-forpliktelser (inkl leasing) som langt overgår verdiene i de ganske få flyene og annet som de faktisk eier selv. Samtidig som det selvsagt er en verdi i merkevaren, slots, osv.
     
    jonss liker dette
  17. Potedes

    Potedes Nytt Medlem

    Innlegg:
    22
    Likes mottatt:
    32
    Bonuspoeng:
    13
    Må man faktisk reise eller holder det å booke 5 turer hit og dit?
     
  18. Rscott

    Rscott Senior Medlem

    Innlegg:
    1,421
    Likes mottatt:
    3,230
    Bonuspoeng:
    113
    Så kravet til Gull er nå altså 625 grunnpoeng eller ca 2000 kroner? Dette er å p*sse på oss som faktisk putter flere titalls tusen og mer i kassa til SAS hvert år.

    På den positive siden er jo dette spikeren i kista til de som selger gullkort for 5000 kroner her inne ;)
     
    Frode789, kaijoar, sutenai and 7 others like this.
  19. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,730
    Likes mottatt:
    7,655
    Bonuspoeng:
    183
    Poengene blir ikke godskrevet før du faktisk var på flighten.

    En til to dager etterpå, som regel.
     
    Potedes liker dette
  20. veeegard

    veeegard Veteran

    Innlegg:
    1,725
    Likes mottatt:
    9,287
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, eller kreativ bruk av kredittkort.

    Synes det begynner å bli ganske latterlig hele greiene.

    På den positive siden, så vil jo ikke gullkortholdere som flyr 5 ganger i året eller er "flinke" med kredittkort ta opp så mye plass verken her eller der.
     
    chrt liker dette

Del denne siden