SAS trengte å fly en teknikker fra Oslo til Haugesund. Det endte med at de satte han på Bergen flyet og det tok en teknisk mellomlanding i Haugesund. Enkelte passasjerer synes det var passe frekt https://www.aftenposten.no/norge/i/OoQKm3/sas-fly-skulle-til-bergen-havnet-i-haugesund
Ser det nevnes ikke i artikkelen, men tenker det sikkert var noen som reiste HAU-OSL med SK315 som satte pris på at det ble bare 1:46 forsinket og ikke 3+ timer som de kunne blitt om alternativet var å vente på at tekniker skulle komme på neste oppsatte avgang OSL-HAU. Har vært med på lignende "mellomlanding" først annonsert ved avgang, en gang AES-MOL-OSL, men da var det for å ta med passasjerer fra kansellert flyvning MOL-OSL.
Var på et fly som tok en teknisk mellomlanding for noen år siden. Kveldsflyet CPH-BGO tok en æresrunde opp til Værnes for å slippe av oss som fikk CPH-TRD kansellert. Needles to say, ikke alle som skulle til Bergen var like fornøyde. Ble en veldig sein kveld/kort natt for de som skulle på jobb noen få timer etter landing i Bergen.
Ikke helt uvanlig at flyselskapene trikser litt for å få logistikken til å gå opp. Rundt det forrige presidentvalget i Nigeria var unnskyldningen til KLM at de ikke turte å ha folk på hotell i Nigeria, vi måtte derfor mellomlande i Ghana hvor alle ble sittende på flyet mens de byttet til nytt flymannskap som tok oss siste strekket til Nigeria. Skulle nok med nattflyet tilbake til AMS etter det. Merkelig nok så mener jeg å huske at jeg allikevel observerte en liten gjeng fra KLM i det vi forlot flyplassen i Nigeria.
You win some you lose some. Takknemlig for halvannet år siden når Bardufoss-maskinen svingte nedom Evenes når den var kansellert. Hadde dette vært kortbane Nord-Norge hadde ingen protestert.
Har vært med på TRD-OSL som stoppet innom KSU på morgenen for å plukke opp folk pga kansellering, greit nok det av og til for å få ting til å gå opp, neste gang er det kanskje jeg som setter pris på slikt.