SAS travel ready center

Tråd i 'Off-topic' startet av fly4fun, 22. juli 2021.

  1. fly4fun

    fly4fun Aktivt Medlem

    Innlegg:
    454
    Likes mottatt:
    338
    Bonuspoeng:
    63
    Hei,
    er det noen av dere guruer som har reist til utlandet med SAS i de siste dagene, helst med kun 1 dose vaksine, og som har noen erfaringer for hvordan dette med SAS travel ready center fungerer?
    Jeg har testet meg, og lastet ned pdf av EU covidsertifikat, og lastet opp det, men jeg får beskjed i SMS at det er ikke gikk og "please upload the name of the Covid19 test".
    Noen som klarer å gjette hva det betyr?
    Også, har det egentlig noe betydning med tanke på kø på avreiseflyplass i morgen?
     
  2. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,366
    Likes mottatt:
    1,286
    Bonuspoeng:
    113
    Hva står det i vaksinepasset på testsiden (side 2)?
    Krever landet du skal til en test før avreise?
    Det virker som at SAS ikke kan lese hvilken type test som er benyttet (PCR eller hurtigtest) og det kan være viktig tanke på tidspunktet for testen og reglene i landet du skal til. Det skal uansett være valgfritt å bruke Travel-ready center. Du kan få ordnet med dette på flyplassen.

    Men OBS OBS: om dokumentasjonen avvises digitalt kan det bety at den også vil avvises på flyplassen. Jeg ville sjekket dette nærmere.
     
    Last edited: 22. juli 2021
  3. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,901
    Likes mottatt:
    57,544
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har ikke noe å komme med her, men synes denne tråden ikke trenger å ligge på "off-topic". Er nok flere som kan ha nytte av denne informasjonen, og du får flere svar i feks. corona-tråden.

    Kan moderator flytte den, kanskje?
     
    Edvard and freddyen like this.
  4. fly4fun

    fly4fun Aktivt Medlem

    Innlegg:
    454
    Likes mottatt:
    338
    Bonuspoeng:
    63
    Hei,
    visste ikke helt om det var innenfor å ha det en annen sted, men jeg er åpen for flytting.

    Her gjaldt det frankrike, og EU koronasertifikat, andre side, der det står at testen er PCR og tatt i riktig tid iht. kravene for landet jeg skal til (i mitt tilfelle var dette Frankrike) ble ikke akseptert når jeg lastet det opp som covid test.
    Jeg tok da pdf filen av selve prøvesvar for samme test fra helsenorge, lastet den opp igjen som covid test i SAS travel ready center, og etter kanskje 10 minutter hadde jeg mottatt meldingen om at alt var ok.
    Status på min booking på SAS websiden var da "dokumentasjon godkjent" og jeg fikk tatt ut bagasjelapper og alt som i gamle dager uten at jeg trengte å stå i noen særlig kø.
     
    holmen and freddyen like this.

Del denne siden