SAS upgrade - dynamisk prising?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av FFlyer, 06. mars 2018.

Tags:
  1. FFlyer

    FFlyer Senior Medlem

    Innlegg:
    620
    Likes mottatt:
    2,081
    Bonuspoeng:
    93
    Er det noen som har erfaring med at prisene (poeng eller cash) for oppgradering endrer seg frem mot avreise? Det er jo en viss logikk at dette er avhengig av eterspørsel og kabinbelegg, men mange leger jo inn et bud lang tid i forveien uten å gjøre noe mer før de får beskjed om oppgraderingen er i boks eller ikke.....Så, hva gjør folket for å sjekke om prisene endrer seg? Sjekker jevnlig? Har man noen fordel hvis ditt bud har ligget inne uendret i lang tid før avreise? Har man en ulempe hvis man legger inn et bud kort tid i forkant? Eller er rett og slett money talks, dvs antall cash eller points som er avgjørende og ingenting annet (bortsett fra status da)?
     
    TigerTravel liker dette
  2. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Skal hvert fall være dynamisk prising. Er etter hva jeg vet ingen annen måte å følge med på dette enn å sjekke manuelt fra tid til annen. I følge SAS PlusGrade FAQ så skal det være best å sjekke prisene 30 dager før avreise.

    Ref;

    What is the best strategy to win a bid?


    Check the price 30 days before departure and bid the highest you are willing to pay, the higher bid the better chances to win. Also the higher tiers have a booster when bidding regardless of bidding in points or cash.
     
    FFlyer liker dette
  3. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Ingen tvil om at prisene (både poeng og cash) endrer seg, i alle fall på langdistanse. Men, det kan selvfølgelig gå begge veier og det er ingen garanti for at det skal bli billigere jo lengre man venter i alle fall.
     
  4. FFlyer

    FFlyer Senior Medlem

    Innlegg:
    620
    Likes mottatt:
    2,081
    Bonuspoeng:
    93
    Det virker hvertfall som prising, hverken i poeng eller cash, er særlig avhengig av antall ledige seter hvertfall. Har eksempel på en flight (retur fra US) hvor det er i overkant av 20 ledige seter i biz hvor prisen for å oppgradere er lavere enn avreisen hvor det er 8 ledige seter i biz.
    Antar de at det feks er mer populært å oppgradere til biz på nattflighter (retur fra US) eller brukes annet datagrunnlag som gjør dette logisk?
     
  5. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Det vet jeg dessverre ikke. Men at det er 20 seter "ledig" i Biz trenger ikke bety at det faktisk er 20 seter ledig men at det er 20 seter som ikke er valgt. Ikke alle er som oss her inne å bryr seg om hvilket sete man får så det kan hende at det bare er noen som ikke har valgt sete enda.
     
  6. FFlyer

    FFlyer Senior Medlem

    Innlegg:
    620
    Likes mottatt:
    2,081
    Bonuspoeng:
    93
    Kan en si det er en pekepinn på tilgjengelighet? 1-3 dager før avreise kan det hvertfall sies å være en sterk indikasjon, eller?
     
  7. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    Gale mennesker....
     
    Andre_, jgroneng, Misterix and 2 others like this.
  8. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Tja... vet ikke når man automatisk får tildelt sete.
     
  9. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,112
    Likes mottatt:
    114,462
    Bonuspoeng:
    350
    Det er litt hipp som happ virker det som.
    Fra HKG ble jeg bare tildelt sete, så når jeg fikk mailen var allerede setet valgt.

    Til SFO nå idag måtte jeg velge, men de blir vel uansett tildelt noen timer før boarding om ingen velger selv..
     
    Misterix liker dette
  10. FFlyer

    FFlyer Senior Medlem

    Innlegg:
    620
    Likes mottatt:
    2,081
    Bonuspoeng:
    93
    Jaja, ser dårlig ut nå 37 timer før avgang til LAX....la inn bud fra Plus til Biz, men har ikke hørt noenting pt. Ser også at jeg burde posta dette i en annen tråd.....
     
  11. Derussy

    Derussy Nytt Medlem

    Innlegg:
    1
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Noen som har erfaring på hvor mange poeng jeg må by for å fp upgrade fra oslo til NY? fra pluss til biz. Holder det med 30.000?
     
  12. Oslo1989

    Oslo1989 Senior Medlem

    Innlegg:
    558
    Likes mottatt:
    290
    Bonuspoeng:
    63
    Hopper på denne. Har selv en tur om noen dager, lagt inn bud på 26k. minimumsbud 23k. Fint med flere erfaringer. 9 ledige seter i biz per nå, hva tenker folket? Og er det 30 eller 35k i gate? Har bare 60k poeng, så fint å treffe på budet :p
     
  13. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Er vel ingen 100% fasit om hva man må by for å få oppgradering. Men mener å huske det fantes en side hvor man kunne sjekke hva av tidligere bud som hadde gått inn eller ikke på diverse ruter (husker dessverre ikke URL i farten).
     
  14. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Legg heller på litt ekstra via PlusGrade. Du får nemlig ikke poeng for ny klasse ved oppgradering i gate!
     
  15. Oslo1989

    Oslo1989 Senior Medlem

    Innlegg:
    558
    Likes mottatt:
    290
    Bonuspoeng:
    63
    Vet, men er evig sølvmedlem uansett, så hjelper meg ikke ekstremt mye..

    Legger kanskje inn litt høyere, men er det 30 eller 35k i gate?
     
  16. stensth

    stensth Aktivt Medlem

    Innlegg:
    327
    Likes mottatt:
    463
    Bonuspoeng:
    63
  17. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,112
    Likes mottatt:
    114,462
    Bonuspoeng:
    350
    Er 35 i gate
     
  18. Oslo1989

    Oslo1989 Senior Medlem

    Innlegg:
    558
    Likes mottatt:
    290
    Bonuspoeng:
    63

Del denne siden