Kjøper man bonusbillett er det 50’ t/r så det en ganske heftig slik sett, men ikke lett å få businessbillett på bonus så da ble det slik
Er det noen billetter det ikke går an å by på oppgraderinger? Har en innenlands go light-billett, men finner ikke oppgraderingsknappen på mine bestillinger.
Vet ikke om det passer med ditt tilfelle, men man kan ikke by på oppgradering dersom man har en infant i bestillingen. (Selv om man fint kan kjøpe billett til infant i plus/biz)
Opplevede det samme i Mars, det var en her på forumet som hadde tatt kontakt med SAS og fått følgende svar Det samme gjelder en booking jeg har. Ringte kundeservice forrige uke, som sjekket opp og ga meg dette svaret på mail: "IT-supporten har svaret, at fra d. 15 februar 2022 er det ikke muligt at byde på en upgrade på flyene SK 4000 - 4999. De skriver følgende: We currently have an eligibility rule which results in flights SK4000-SK4999 not being eligible for upgrade. This is to prevent upgrades on hopper flights which have SK4000-SK4999 numbers. We are working on making a new rule to allow upgrades on non-hopper flights with SK4000-SK4999 numbers.We currently have an eligibility rule which results in flights SK4000-SK4999 not being eligible for upgrade. This is to prevent upgrades on hopper flights which have SK4000-SK4999 numbers. We are working on making a new rule to allow upgrades on non-hopper flights with SK4000-SK4999 numbers." Jeg vet ikke hva "hopper flights" er, men ser ikke ut som det blir noen oppgradering på meg. https://insideflyer.no/forums/threa...ksjon-plusgrade-com.5354/page-158#post-442149
Nybegynner-spørsmål, men dersom man har første leg med ikke-SAS og andre leg med SAS bestilt hos ikke-SAS, kan man da by på oppgradering for kun for det andre leg-et hos sas.no?
Har du prøvd å "manage" bookingen på sas.no under "mine bestillinger" med referansenummeret eller eticket? Hvis du klarer det så kommer det muligens en "by på oppgradering"-knapp opp på bookingen
Hva er erfaringene her på forumet når det gjelder oppgradering av bonusbillett i Plus til Business på langdistanse til USA? Reiser til LAX på bonusbilletter. Har business t/r på meg selv, men Plus til LAX og Business tilbake til eldstemann på 18. Er Gull. Synes det er kjipt at han må sitte bak i Plus, så tenkte å svi av en del poeng for å få han over i Business. Så vidt jeg kan se er det minst 9 ledige plasser i business den aktuelle dagen. Prisen for oppgradering starter på 21 eller 22k mener jeg. Noen som har noen formening om hvor mange som benytter seg av denne type oppgraderinger, og hvor mye en bør by for å nærmest sikre seg en plass?
Hvis du har status boostes budet ditt med 20 eller 30% (Gold/Diamond) så det bør du ta i betraktning om du ikke har status. Vanligvis er det mange som byr, og da er det høyeste som vinner. Du kan også ta sjansen på at det fortsatt er ledig ved innsjekk. Da koster det 35.000 poeng fra plus til biz. Men det er risiko det og da Mange byr minstebudet pluss bittelitt. For å slå en diamond må du da by 30% over det. Pekepinn, ikke fasit
Og såvidt jeg skjønner er det nå status til den som flyr som gjelder ved boosting av bud, ikke status til den som byr. Var det ikke omvendt før? K
Prøvde meg på budgiving frå plus til biz for ein månad sidan på ruta ARN-MIA. La inn 40 000 poeng (som med EBD-boost betyr 52 000), men blei slått av nokon andre. Valde heller å møte opp tidleg til innsjekk og fekk ordna oppgradering der til 35 000 poeng. Når eg vart oppgradert var det 3-4 seter ledig i biz, men desse vart også fyllt opp etterkvart så når flyet gjekk var det heilt fullt der framme.
Håper SAS IT klarer å velge riktig status i en bestilling med flere personer med forskjellig status da. Siden sånne oppgraderinger behandles under ett.
Ja, ser slik ut. Jeg har booket tur for noen andre, der en er statusløs og den andre er sølv. Når jeg legger inn bud der sier den at budet får sølvfordel. K
Bød for noen andre selv også, i samme bestilling som meg selv (som er EBD). Da kom det ikke opp diamant-fordel, og budet gikk heller ikke gjennom. OSL-EWR. Og flyet var stappet opp i biz, så det var kanskje ikke ledige plasser uansett EBD eller ikke.
Jeg skal over dammen neste år. Jobben vil trolig foretrekke at jeg booke eco eller plus i flex billett enn at det står business på regninga. Jeg forstår at det gir lite mening å bruke poeng til upgrade, med mindre man deltar i plusgrade rulletten, men jeg har et ønske om garantert plass og ikke vente til 4 timer før avgang. Forstår det og at det koster 35k per vei fra plus til biz, altså nesten samme pris som CT, så det er ikke akkurat en god deal (får vel 20k plus EBD bonus inn igjen da). Men her er og problemet at man ikke kan booke poeng upgrade garantert på forhånd? Så spørsmålet mitt er, kan man upgrade med cash og hvis ja hva ligger ratene på?