SAS Upgrade

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av lundt, 28. febr 2018.

1. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    9,444
    Bonuspoeng:
    183
    man kan oppgradere med cash og cash bud varierer helt på hvilken rute det er og hvor mye som er solgt. Feks har jeg en plus billett til SFO i januar hvor utreise ligger på 2600 kr eller 22k poeng i minstebud mens retur er på 7000 kr eller 29k poeng i minstebud.

Du får heller ikke poeng lengre hvis du oppgraderer billetten med poeng. Bookingklasse forblir det samme og du mottar de poengene du skulle hatt i feks pluss.

2. Tore

Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

Likes mottatt:
    114,844
    Bonuspoeng:
    350
    Du skriver at du ønsker garantert plass. Eneste muligheten for å få en garantert plass er å bestille den klassen du vil sitte i. Oppgradering starter med budrunden som avsluttes noen timer før avgang og da vil man kunne kjøpe oppgradering ved gate om det er noe ledig ved ombordstigning. Prisen da er fast. 35.000 poeng fra plus til biz. Pengeprisen husker jeg dessverre ikke.

3. stashorizor

stashorizor Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    120
    Bonuspoeng:
    43

Takk det var skuffende av SAS, vil tro at det er mange som ikke bare kan bestille business via jobben. Da blir det en annnen carrier. Jeg orker ikke å finne ut at budet ikke gikk gjennom.

4. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,159
    Bonuspoeng:
    293
    alternativt får du legge inn et bud som ikke blir avslått. Om det da er ledige seter til salgs på din flyving.

5. trqen1

trqen1 Medlem

Likes mottatt:
    53
    Bonuspoeng:
    28
    Har tilgang til app som viser at eco + er overbooket med 15 seter, og at det er 20 ledige i biz på flight til MIA i morgen. På nett er det 5 ledige seter med biz pro med poeng, går man videre er det 13 setter man kan velge. Flere som tolker dette som at det er komp oppgraderinger for overbookede eco + ute og går? Har selv eco (var så snill og flyttet kone og barn fremover før meg selv), og håper på muligheten for oppgradering ved bud eller FP4..

EDIT: billetter ble lagt ut, dog havnet de ikke hos meg. Når vedkommende snakket med backoffice om hvordan det skulle utføres forsvant billettene TROSS lovnad om hold og "everything is ok". FML

Last edited: 15. des 2022
    Spielhaug liker dette
  6. Christian

Christian Senior Medlem

Likes mottatt:
    411
    Bonuspoeng:
    83
    Har det noe å si om jeg sjekker inn tidlig på nett eller ikke får å få budet til å gå gjennom? Sitter og lurer på om jeg skal sjekke inn nå med en gang eller avvente. Gjelder osl-cph-lax i morgen.

7. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,157
    Bonuspoeng:
    183
    Min erfaring er at det ikke har noe å si, nei. Eneste endring som skjer dersom upgrade går gjennom er at du får tildelt et nytt sete i riktig kabin.

Å bestille SPML eller annet ville jeg vært mer forsiktig med, dog :p

8. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,221
    Bonuspoeng:
    183
    Noen som vet om det går an å oppgradere en jobbreise innenriks bestilt med Berg Hansen? Jeg finner ikke noe «upgrade»-knapp på Sas sin nettside. 14 dager til avreise

9. democomputer

democomputer Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,617
    Bonuspoeng:
    183
    Ikke direkte svar, men noen målepunkter: Både Skandinavia og USA bestilt gjennom Egencia kan oppgraderes. Så det er ikke noe prinsipielt i veien for å oppgradere agentbestillinger.

K

10. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    845
    Bonuspoeng:
    113
    Er det Svalbard? Mener det ikke er mulig å oppgradere dit. I hvert fall på de via Tromsø. Kan være andre destinasjoner som også er litt sær?

11. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,221
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg klarte det før når vi hadde Egencia. Men ikke nå med BH.
    Heh, nei. En helt vanlig OSL-SVG

democomputer liker dette
  12. 415thNightFighter

415thNightFighter Nytt Medlem

Likes mottatt:
    108
    Bonuspoeng:
    33
    Det har vel noe med at:

Spielhaug and Brukernavnet like this.
  13. Brukernavnet

Brukernavnet EBD

Likes mottatt:
    3,641
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg tror OSL-SVG/SVG-OSL ikke lar seg oppgradere uansett (lenger). Der har vært blokkert på billetter både fra SAS og BH som jeg har hatt i den siste tiden, og de fra SAS jeg har fremover.

Lurer på om det har med flight-nr å gjøre, uten at jeg forstår helt hvorfor.

14. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,221
    Bonuspoeng:
    183
    WTF. Så basically halve rutenettet innenriks? Plus ihvertfall endel utenriks fra SVG. Merkelig

15. Apo

Apo Medlem

Likes mottatt:
    129
    Bonuspoeng:
    43
    Noen som tar igjen fastpris på oppgradering på flyplassen fra eco til sas plus, og fra eco til business? Vet bare det skal være 35k EB poeng fra Sas plus til biz, men jeg har eco. Er snakk om CPH-HND.

16. AndersWE

AndersWE Medlem

Likes mottatt:
    164
    Bonuspoeng:
    43
    Gikk på en MR i Plus til SFO i slutten av November nå på salget, er førstereis på langdistanse med SAS.
    Tenker å by på oppgradering til Biz på hjemturen fra SFO til CPH, minstebud er 29000 EBP, hvor mye bør jeg som EBD by for å være "sikker" på oppgradering?
    Gjelder flygning søndag 26/11

17. oleredv

oleredv Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,856
    Bonuspoeng:
    93
    Heilt umulig å vite. Einaste som er sikkert er at det kostar 35 000 å oppgradere ved innsjekk frå plus til biz.

AndersWE and petrate like this.
  18. Apo

Apo Medlem

Likes mottatt:
    129
    Bonuspoeng:
    43
    Er det mulig å legge inn to bud på oppgradering, dvs ha inne et bud både på eco til sas pluss og eco til biz samtidig eller må en begrense seg til en? Hvis det er mulig, hvordan blir da prioriteten mellom disse?
    .

Cumulus liker dette
  19. Apo

Apo Medlem

Likes mottatt:
    129
    Bonuspoeng:
    43
    La dette inn på SAS chatten nå og fikk bare:
    "Nej tyvärr!"
    Kjedelig. Hadde vært greit om den prøvde videre på sasplus om en fikk avslag på biz. Når en får svaret er det jo for sent å by på sas plus. (vet at det er fast pris på flyplassen men blir jo dyrere selvfølgelig og ikke sikkert en får)

20. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,888
    Bonuspoeng:
    293
    Budet mitt på oppgradering gikk gjennom og jeg fikk dette inn.
    upload_2023-11-25_11-25-28.png
    Det har jeg aldri sett før.

Earl and Eddie47 like this.

Del denne siden