SAS Upgrade

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av lundt, 28. febr 2018.

1. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    24,214
    Bonuspoeng:
    293
    Du skal få en papirlapp av slusene når setet er annerledes enn på boardingkortet.

Preference and lohelle like this.
  2. lohelle

lohelle EBD

Likes mottatt:
    518
    Bonuspoeng:
    93
    Slusene som i automaten, eller han som endte opp med å skanne meg manuelt?
    Jeg fikk en uleselig kvittering av han ved gate, men ingen beskjed om noen endring iallefall.

3. Rapolo

Rapolo Veteran

Likes mottatt:
    8,638
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, slusen som i automaten der du boarder. Du skal få grønt lys, beskjed på skjermen om endret sete og lapp som kommer ut av automaten. Jeg tipper maskinen enten var tom for blekk/papir, eventuelt at oppgraderingen ble gjort manuelt av vedkommende i gate.
    Jeg fikk op-up på starten av året. Da så jeg det i appen først. Ved boarding (bp i Apple wallet viste gammelt setenummer) fikk jeg grønt lys, lapp og beskjed om at jeg hadde fått nytt sete.

4. Norwegian_Traveller

Norwegian_Traveller Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,584
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har ofte forsvart SAS sitt oppgraderingssystem, men nå skjønner jeg egentlig mindre og mindre.

Tidligere var det som regel slik at poeng og NOK hang sammen. Minstepris til USA var 22.000p og cirka 2500 kroner. Dersom minsebud var på 35.000p var gjerne NOK-prisen 3600 kroner.

Nå virker det som minsteprisen har steget noe, men forholdet mellom NOK og poeng står ikke i stil. Jeg har fulgt noen reiser den siste måneden og selv ved ekstremt god tilgjengelighet, er det priser i NOK som jeg aldri har sett før.

Utreise 1: 30.000p / 8120 NOK (9+ ledig i C)
    Hjemreise 1: 28.000p / 5510 NOK (3 ledig i C)

Utreise 2: 30.000p / 8120 NOK (9+ ledig i C)
    Hjemreise 2: 28.000p / 5510 NOK (9+ ledig i C)

Altså er det jo mye større verdi i bud med poeng.

chrt and SundalBonus like this.
  5. mathiasfe

mathiasfe Veteran

Likes mottatt:
    13,583
    Bonuspoeng:
    183

Samme erfaring her nå.

Hadde bud fra økonomi til Premium på CPH-BKK i dag. 19100 poeng, med minstebud på 19000 poeng. 14.00 i går fikk jeg mail om at budet ikke var akseptert. Halvtime senere kom mail om live budrunde med 47000 poeng som øverste bud og 9. plass på meg. Gadd ikke å justere mitt bud og anså oppgraderingen som tapt. 08.38 i dag får jeg mail om at jeg hadde vunnet budrunden og blitt oppgradert til Premium.

Kristian and chrt like this.
  6. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    13,100
    Bonuspoeng:
    293
    Merkelig konsept.

Har fått et rart avslag selv, nylig. På en basic rute i Europa, til business.

Null problem, bare 2t flight, men business endte opp godt under halvfull. Jeg bød et godt påslag på minstebud og hadde EBG booster oppå. Ville vært en enkel måte for SAS å cashe inn noen poeng uten kostnad av betydning for dem, siden jeg likevel var på flighten i eco.

Kan nesten virke som noen sitter og gjør manual curation av listene over bud etter at første automatiske gjennomgang er ferdig på long-haul.

Ville ikke betalt nærmere på 5000 kr i poeng selv heller, med mindre det gjaldt oppgradering til Biz. Definitivt ikke til Premium.

1900 kr var litt mer spiselig. Særlig siden det er vanskelig å få nyttig uttelling for poengene generelt for tiden...

Last edited: 15. febr 2026
    chrt and kongenamundsen like this.

Del denne siden