SAS upsell-oppgraderinger

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Darkcho, 06. nov 2014.

  1. Darkcho

    Darkcho Senior Medlem

    Innlegg:
    1,186
    Likes mottatt:
    825
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg savner faktisk at SAS er bedre på å selge meg mer stash... No joke. Jeg er en lojal kunde som flyr med de 70-110 ganger i året. Hvorfor tilbyr de ikke oppgradering ved innsjekk for noen hundrelapper? Jeg er jo smart nok til å se at jeg ikke skal drikke brus for 200kr fra OSL-HAU, men den ene gangen jeg er trøtt og sliten, eller bare vil kose meg litt, da trykker jeg garantert på den ja knappen og stikker kortet i automaten. Her er SAS i sevja med alt for lang implementering på nye ting.

    For ikke å snakke om alle disse "dette skjer i september", men skjer ikke i september. Noen som enda holder pusten for de nye IC destinasjonene som skulle komme i sept?
     
  2. KristianSk

    KristianSk Senior Medlem

    Innlegg:
    1,444
    Likes mottatt:
    1,439
    Bonuspoeng:
    113
    Optiontown åpnet vel for oppgraderinger av Europa og domestic ruter sist uke, men fjernet det igjen. Så mulig noe er i ferd med å skje. Bare synd Optiontown er på nivå med arngren.net hva gjelder brukervennlighet...

    Jeg er også skikkelig for at SAS skal innføre noe sånt, mat, drikke og ikke minst poeng er for meg verdt et par hundrelapper, men koster ikke SAS noe som helst.
     
  3. Darkcho

    Darkcho Senior Medlem

    Innlegg:
    1,186
    Likes mottatt:
    825
    Bonuspoeng:
    113
    Problemet er jo at ingen, foruten oss nerder, kjenner til det. Sånn i tillegg til at tjenesten er elendig å bruke..

    Den jevne reisende som er litt spontan har jo ikke mulighet til det her, ei heller min mor som aldri i livet hadde sendt avgårde penger til en side med optiontown sin layout..
     
  4. tommy777

    tommy777 founder

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    5,562
    Bonuspoeng:
    113
    Enig at det er en god ide og jeg hadde garantert oppgradert dersom det ikke er outrageous, men utelukkende fordi du får 200% poeng. SAS "Plus" for meg som produkt er ikke verdt det.

    Men det er soleklart verdt de ekstra poengene for å oppnå status raskere.

    Men så var det dette med SAS og IT implementeringer. Appen kom ca. 4 år etter at de andre flyselskapene kom med app og appene funker ikke lenge etter alle oppdateringer.

    Og det tok 7 år før SAS viste på sine hjemmesider om du kjøpte economy billetter som opptjente 25% eller 100% :/
     
  5. Ida

    Ida Spoiler mixer

    Innlegg:
    3,158
    Likes mottatt:
    2,453
    Bonuspoeng:
    113
    SAS kom 1 år etter Norwegian, og hadde bedre funksjonalitet enn sistnevnte. Lufthansa og Widerøe var 2-3 år før, men samtidig har SAS gått forbi sistnevnte som ikke har implementert passbook selv den dag i dag. BA kom vel med en app i 2008, men jeg aner ikke hva som var i appen den gang da. Iallefall ikke passbook, tror ikke det var lansert at that time. Alle kan lansere en app, men kvalitet og innhold er kanskje ikke så nøye? :)
    SAS' app hadde, som mange andre apper, drøyt 1 uke med små problemer etter lanseringen av iOS 8.

    Igjen, skal vi se seriøst og realistisk på det er det kanskje greit å ikke sette ting så på spissen at man ikke kjenner de igjen :p
     
  6. tommy777

    tommy777 founder

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    5,562
    Bonuspoeng:
    113
    Nå var det en mobil verden før Passbook kom og det at SAS var en av de aller siste selskapene til å lansere en app er vel uomtvistet?

    Selv om Passbook kom i 2012, hadde man mobile boardingkort via app hos LH, BA, UA og AA i 2008-2009.

    SAS sin VoIP app funker fortsatt ikke etter ny iOS. BA, AA og UA, som jeg selv bruker, hadde fulgt instruksjonene til Apple og utviklet og testet ting på forhånd og det var ingen nedetid.

    Når det er sagt, tror jeg du skal være forsiktig med å hoppe i skyttergraven for SAS IT. Det blir for dumt. ;)
     
    Last edited: 06. nov 2014
    LN-FHU, KristianSk and PettR like this.
  7. Ida

    Ida Spoiler mixer

    Innlegg:
    3,158
    Likes mottatt:
    2,453
    Bonuspoeng:
    113
    Nå synes jeg du er litt overivrig med å tillegge meg meninger og holdninger jeg ikke har promotert. Som jeg skreiv, jeg kommenterte utelukkende at ting ble satt noget drøyt på spissen. Ikke at det er BRA eller fantastisk noe som blir levert, bare at det ikke er SÅ jalla dårlig som man skal ha det til. Skyttergraver er for mannfolk, jeg er dameforsker og pirker på detaljene. Rett skal være rett osv, ingen ting galt i å ytre kritikk så lenge den er velbalansert. Synes det er en trend om at ting enten er überfantastisk eller helt-uttpå-møkkelandet (intern harstad-joke) her inne, og at vi sjeldent klarer å balansere ut ting. Iallefall om SAS. Blir litt tendensiøst IMO :)
     
  8. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,511
    Likes mottatt:
    6,285
    Bonuspoeng:
    113
    BACK TO TOPIC:

    Jeg tror også SAS kunne tjent penger på å selge Upgrades alla det United, KLM, BA og (sikkert) flere driver med. Jeg husker en investor presentasjon jeg så for noen år siden fra et flyselskap (ikke SAS).

    "The future is selling UP" - stod det der. Jeg har tro på det. Selg noe som funker og så tilby å gjøre det gradvis bedre. På en billigbillett eks skatter tjener du kanskje 100,-. Evt kanskje bare 5,-.

    Klarer du selge "bedre benplass" ved innsjekk for kr 126,- slik som KLM gjør har du minst doblet marginen din. Eller kanskje "why not try our business class on your trip to helsinki for kr 945,-. You get a free middle seat, complimentary wraps..."

    Du selger når tilgjengelighet uansett er der. Da er kosten lav og du sperrer ikke for fullpris salg.

    BOOM!
     
    Baldrick, GinTonic and ILS2 like this.
  9. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,196
    Likes mottatt:
    2,342
    Bonuspoeng:
    113
    Ja..... Alt høres jo egentlig veldig greit og logisk ut.

    Too good to be true, lissom. Noe må jo SAS har funnet ut av som ikke resten av verden har skjønt enda. :rolleyes:o_O:confused:
     
    Last edited: 06. nov 2014
  10. GinTonic

    GinTonic Senior Medlem

    Innlegg:
    705
    Likes mottatt:
    568
    Bonuspoeng:
    93
    Kunne ikke vært mer enig! Fyrer lett av 80-90€ for ekstra legroom hos KLM når jeg står på Gardis og klokka er 05:00...
     
  11. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,511
    Likes mottatt:
    6,285
    Bonuspoeng:
    113
    Dessuten er det mye letter å kjøpe en billett for 1000,- og så senere bruke 800,- til for ledig midtsete, enn å kjøpe for 1800,- med det samme.

    Det er bare så sykt teite vi mennesker er.

    Som @GinTonic sier, så er man plutselig trøtt en dag. Eller så får man tilbudet ved innsjekk og kliner til for å overraske kjæresten. Eller så "er det ikke så nøye", men litt ekstra benplass for ***,- er da ikke så galt?
     
  12. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,451
    Likes mottatt:
    2,449
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg synes også det er merkelig at ikke SAS tilbyr diverse oppgraderinger ved innsjekk. Jeg er i alle fall "naiv" nok til å falle for ett tilbud som man f.eks. får på innsjekkingsautomaten på enkelte flyselskap i USA. Det kan jo hende dagsforma er en annen når man står der foran automaten og en lengre eller kortere flytur, enn den dagen man bestilte billetten. Og da er jo Optiontown ett dårlig alternativ for å si det sånn, selv om det fungerer greit nok på tross av en elendig brukervennlighet og layout.
    Minnes bl.a. en tur til Las Vegas sammen med en kompis og den dagen vi skulle reise hjem, selvfølgelig før sola stod opp og rett fra en nattklubb, så var vi ikke vanskelige å overtale når vi kunne oppgradere til Business for en helt grei pris på første strekket til Washington. DA var det jaggu deilig å kunne strekke ut bena og sove ut (b)rusen. Men hadde vi ikke fått denne muligheten på innsjekkingsautomaten så hadde vi nok da ikke tenkt på muligheten engang.
     
  13. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    513
    Likes mottatt:
    1,102
    Bonuspoeng:
    93
    Nå må vi ikke male fanden på veggen her. Joda, SAS burde helt klart kastet Optiontown på dyngen til fordel for noe eget. På den annen side; selv SAS klarer å få noen ekstra kroner ut av allerede bookede passasjerer. De krever f. eks. betalt for et glass juice ombord. Det er det ikke mange andre nettverksselskaper som gjør, så der ligger SAS helt i front mht. revenue management.
     
    AndersB liker dette
  14. Baldrick

    Baldrick Cunning Planner

    Innlegg:
    982
    Likes mottatt:
    982
    Bonuspoeng:
    93
    Haha :D Lo godt av denne. Arngren-siden er jo legendarisk!
     
    Espen Askeladd and KristianSk like this.
  15. Kjakan

    Kjakan Let There Be Dragons!

    Innlegg:
    1,248
    Likes mottatt:
    965
    Bonuspoeng:
    113
    What? Mener du at SAS heller vil tjene penger på å selge juice med 10 kr fortjeneste og bruke mer tid på å ta betaling fra passasjerene, enn å selge en oppgradering på ledig plass med mer fortjeneste og ingen jobb?
     

Del denne siden