SAS vurderer å innføre biz innen Europa

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Storbaba, 12. juni 2024 kl 13:32.

  1. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,863
    Likes mottatt:
    2,116
    Bonuspoeng:
    113
    Endelig en nyhet som lover godt, selv om konklusjonen ennå ikke er tatt. Men når Anko har nevnt dette i offentligheten vil jeg tro at det er stor sannsynlighet for at vi omsider kan få et løft hos SAS innen Europa. Blir godt å bli ferdig med C11-prosessen så SAS kan se fremover!

    Artikkel hos Final call!
     
    Frode789, tobeornot999, Lnbre and 9 others like this.
  2. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,154
    Likes mottatt:
    1,891
    Bonuspoeng:
    113
    Min første tanke var at FlyPremium kan bli mer verdifullt…
     
  3. mrhaakon

    mrhaakon Aktivt Medlem

    Innlegg:
    492
    Likes mottatt:
    1,408
    Bonuspoeng:
    93
    Spennende å se hva det blir til!

    Hva tenker dere kan være positivt eller negativt med dette?
    Bra med fritt midtsete, men antar at pris vil bli høyere enn hva det er i plus i dag
    Enig i at Flypremium kan absolutt bli bedre verdt
     
  4. larsmagnus

    larsmagnus Nytt Medlem

    Innlegg:
    31
    Likes mottatt:
    23
    Bonuspoeng:
    8
    Forhåpentligvis blir det endelig noe fornuftig å bruke CT fra Amex classic på
     
  5. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,502
    Likes mottatt:
    5,673
    Bonuspoeng:
    183
    Håper ikke SEB benytter anledningen til å "forbedre" sine vilkår...
     
    Frode789 liker dette
  6. pepperminte

    pepperminte Medlem

    Innlegg:
    185
    Likes mottatt:
    209
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg kan se for meg at Business for Go i europa kommer til å kreve mer enn 50.000p/året ja.
     
  7. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,353
    Likes mottatt:
    10,232
    Bonuspoeng:
    183
    Kilden til FinalCall sin artikkel:
    https://paxex.aero/sas-eurobiz-upgrade/

     
  8. Adrian E

    Adrian E Turbulensjeger

    Innlegg:
    1,307
    Likes mottatt:
    3,190
    Bonuspoeng:
    113
    Gir menining hvis SAS skal harmonisere produktet med sine nye eiere.

    Morsom påstand at SAS Plus skulle skli gjennom no-business reisepolicyer, det blir ikke noen booking når vanligste regel er billigste alternativ.
     
    Fly med oss liker dette
  9. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,544
    Likes mottatt:
    30,390
    Bonuspoeng:
    183
    Dette kan være en god nyhet. SK hadde er veldig greit businessprodukt før de introduserte go/plus.

    Rekesmørbrød og Sjampis til Køben er velkomment tilbake:)
     
  10. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,863
    Likes mottatt:
    2,116
    Bonuspoeng:
    113
    Da blir det mange Køben-turer (som jo er dejligt, bortsett fra kursen på DKK...)
     
    magnusant and Kristian like this.
  11. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,544
    Likes mottatt:
    30,390
    Bonuspoeng:
    183
    Kan fly tur-retur samme dag
     
  12. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,456
    Likes mottatt:
    36,544
    Bonuspoeng:
    293
    Mon tro om det da også blir businessklasse kun på ruter fra Skandinavia til europeiske destinasjoner eller om det også vil gjelde mellom de skandinaviske landene (og eventuelt også innenriks)?
     
  13. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,800
    Likes mottatt:
    32,845
    Bonuspoeng:
    293
    SAS sitt Plus tilbud pr i dag er jo dyrere enn mange business alternativer, hvis det å reintrodusere en anstendig business innebærer enda dyrere produkt vil jo flyktningestrømmen til andre flyselskaper bare øke.
     
    Frode789, Berlioz, Wiolenze and 2 others like this.
  14. FlyMCO

    FlyMCO Senior Medlem

    Innlegg:
    513
    Likes mottatt:
    651
    Bonuspoeng:
    93
    Greit å huske hvorfor SAS fjernet Biz i utgangspunktet,for Europa.
    De fleste,eller ganske mange SAS kunder reiser på "statens regning".
    En gang på 80 eller 90 tallet fikk plutselig ikke Stat og Kommune ansatte lenger lov til å reise Biz,med skattebetalernes penger.
    Derfor inførte SAS Biz light,aka Plus,så ikke byråkratene lenger kunne meske seg gratis i Biz.
    Håper ikke,eller jeg er ganske sikker på et vi kommer tilbake til slike tilstander at "alle" reiser Biz gratis,med mine skattepenger.
     
    Last edited: 12. juni 2024 kl 19:35
    EndreD and polvotten like this.
  15. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,863
    Likes mottatt:
    2,116
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis konseptet endres til Biz uten vesentlige påslag i pris, jfr. rimelig høy pris på Plus ift. Biz med andre i Europa, så er det ikke noe å være redd. Er lov å håpe på et bedre produkt uten vesentlig prisøkning, som trolig er vanskelig å ta ut i markedet.
     
  16. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,362
    Likes mottatt:
    870,580
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg var ikke ansatt i det offentlige og reiste SAS Business i hele Europa frem til 2003 (da byttet jeg jobb). Den gangen var det det en fornøyelse å reise med SAS i Europa og innenlands.
    Sett i ettertid var det jo «skrekkelig» høye priser og det måtte komme en endring etter at Norwegian ble en stor konkurrent utover 2000 tallet.
     
    Kristian and RoadKing like this.
  17. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,848
    Likes mottatt:
    7,886
    Bonuspoeng:
    183
    Finnair klarer det på små Embrair fly mellom Helsinki og Oslo: skikkelig service, gardin mellom business og billige billetter, og noe greit nok å spise.

    British Airways klarer det enda mye bedre, på A320 mellom OSL og LHR som jeg bruker ofte: gardin, privat toalett for bizzi, garantert ledig midtsete, skikkelig mat, på skikkelig tallerken, ekte bestikk, med skikkelig champis fra en ekte stor flaske, og minst 2 cabin crew som kun tar vare på Club class som pleier å være ca 10-20 pax.

    Klart dette er mulig i SAS også, oppskriften er enkel, og de har gjort det før. Men da må de kutte ut "#¤%#"¤ laks i pappeske, sperre midtsetene, innføre gardin og ansette noen cabin crew som faktisk har lyst til å gi service til passasjerene som betaler mest for billetten. Lykke til, SAS. "Ain't gonna happen"
     
  18. Flyrlavt

    Flyrlavt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,390
    Likes mottatt:
    3,616
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg ville ikke ha mat på flyet i dag og tok derfor ikke opp bordet, 1C hadde tydeligvis problemer med og forstå hvordan bordet fungerte og etterpå kom CC nærmest løpende inn til 1A for hun trodde jeg ikke forstod hvordan jeg fikk opp bordet. Tenk om alle hadde vært så innstilt på god service:D
     
    Storbaba, RoadKing, kiev and 3 others like this.
  19. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,848
    Likes mottatt:
    7,886
    Bonuspoeng:
    183
    Absolutt, det finnes jo positive unntak hos SAS også.

    Men hos feks BA skjer det, veldig avrundet for illustrasjon, på annenhver flight at man får service langt ut over det forventede. Hos SAS skjer det hver 20. flight.
     
    kiev liker dette
  20. Flyrlavt

    Flyrlavt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,390
    Likes mottatt:
    3,616
    Bonuspoeng:
    113
    Mulig de ansatte justerer innsatsen litt etter klasse? Plus er jo tross alt ikke business, men samtidig syns jeg servicen er litt fraværende på longhaul også, så det kan jo være at det er en kultur i SAS som ikke går i kundene sitt favør.
     
    Frode789 and kiev like this.

Del denne siden