SAS Youth billetter

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av gardamix, 14. nov 2016.

  1. gardamix

    gardamix Aktivt Medlem

    Innlegg:
    271
    Likes mottatt:
    90
    Bonuspoeng:
    28
    Hei,

    Tidligere idag så jeg på følgende flights hos SAS (Ungdomsbilletter):

    Utreise to 12 jan 2017 (SAS YOUTH GO)
    08:05 - 10:05 SK821

    Hjemreise sø 15 jan 2017 (SAS YOUTH GO)
    19:05 - 20:05 SK828

    Når jeg nå senere på kvelden søkte på disse igjen så var hjemreise-flighten ikke der lenger.
    Men dog hvis jeg søker på vanlig SAS billett (SAS GO) så var flight 19:05 - 20:05 SK828 der.

    Er det fortsatt mulig å skaffe ungdomsbillett på SK828? Eller der "kvoten" for ungdomsbillett fylt? Kan man unnvike fra denne kvoten hvis man f.eks. har metall som EBG? (Ringe inn til gulltelefon).

    Eller er alt håp om ungdomsbillett begge veier ute?

    Kan et alternativ være utreise som SAS YOUTH GO, og hjemreise med SAS GO?

    Trenger tips!

    Takk :)
     
  2. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,179
    Likes mottatt:
    3,118
    Bonuspoeng:
    113
    Ville ikke ha håpet for mye. Men opplevde for litt siden at ungdoms billetter ble tilgjengelig etter at "alle" som var ble utsolgt. Tripper det ikke skjer ofte. Kanskje andre har bedre svar.
     
    gardamix liker dette
  3. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,334
    Likes mottatt:
    19,543
    Bonuspoeng:
    293
    Du kan også kjøpe to enveisbilletter.
     
    gardamix liker dette
  4. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,685
    Likes mottatt:
    21,745
    Bonuspoeng:
    293
    Ungdomsbillettene er nok solgt, men de dukker opp igjen med en gang hvis noen skulle finne på å avbestille.
     
    gardamix liker dette
  5. gardamix

    gardamix Aktivt Medlem

    Innlegg:
    271
    Likes mottatt:
    90
    Bonuspoeng:
    28
    SAS GO YOUTH LIGHT kostet 879,- kr.
    Mens SAS GO YOUTH kostet rundt 1107,-kr.

    Mens SAS GO koster rundt 1709,- kr.

    Ser at på finn så finnes SAS GO på den tiden til rundt 1300kr-1600kr.
    Ettersom jeg er student så hadde det vært rimeligst å gå for SAS GO YOUTH LIGHT, ettersom at jeg kunne ha brukt resten på f.eks. mat senere :p.

    En mulighet jeg tenkte var å reise ut med SAS YOUTH LIGHT til 399,- kr og SAS GO hjem, men den enveis hjemflighten lå på omtrent 1200,- kr, og da var man back to square one.

    Men tenkte å bare prøve å ta en liten telefon til kunderservice i morgen, taper ingenting mener jeg. Flyr fort disse ungdomsbillettene..
     
  6. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,685
    Likes mottatt:
    21,745
    Bonuspoeng:
    293
    Book ungdomsbillett den ene veien mens den finnes, du kan avbestille den etter å ha snakket med de i morgen uansett.
     
  7. gardamix

    gardamix Aktivt Medlem

    Innlegg:
    271
    Likes mottatt:
    90
    Bonuspoeng:
    28
    OK. Da tar jeg sjansen på det. Takk for påminnelse om 24t åpent kjøp!
    Så skal jeg holde resten oppdatert om hvordan det går :)

    Takk for alle innspill!!
     
  8. chberge

    chberge Medlem

    Innlegg:
    166
    Likes mottatt:
    241
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg fikk inntrykk av det motsatte på telefon ved en anledning nå nylig. Jeg booket for en guttetur til Aberdeen under 70 års-salget, og måtte gjøre navneendring. Ringte SAS og fant ut at ved å avbestille billetten på Ungdom ville den ikke dukke opp igjen så jeg kunne kjøpe den på nytt for å sette den på korrekt navn...
     
  9. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,685
    Likes mottatt:
    21,745
    Bonuspoeng:
    293
    En ungdomsbillett jeg kjøpte mellom CPH og TXL dukket opp igjen med en gang jeg avbestilte den. Kan kanskje være avhengig av hvor fulle andre klasser er.
     
  10. rkvalvaa

    rkvalvaa Aktivt Medlem

    Innlegg:
    438
    Likes mottatt:
    665
    Bonuspoeng:
    93
    Hvordan er det med ungdomsbillett om man reiser sammen med andre, f.eks familie?

    Min eldste datter fyller 11 i år, og når hun til neste år blir 12, så er hun ifølge SAS ikke lenger barn, så da må jeg bestille vanlig voksenbillett til henne.

    Er det slik at jeg da bør bestille egen ungdomsbillett til henne for å spare noen kroner?
     
  11. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,179
    Likes mottatt:
    3,118
    Bonuspoeng:
    113
    Det ville jeg gjort ja. Mulig du kan bestille over TLF? Så kan de "merge" pnr om bestillingene blir foretatt sammen eventuelt om det går med forskjellige klasser på en pnr?
     
  12. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    @chberge
    Hadde en feil i navnet mitt på en bestilling gjort av andre og da sendte jeg bare en mail til Gull mailen og dem endret uten ekstra kostnad.
     
  13. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg bestilte i to omganger når vi skulle fly OSL-SVG nå i februar. Min billett kostet 799kr og hans 499kr, så det kan være litt på spare, men dere skal velge seter så må det vel være samme PNR, vet ikke om SAS fikser dette i etterkant.
     
  14. Ingrid91

    Ingrid91 Nytt Medlem

    Innlegg:
    16
    Likes mottatt:
    31
    Bonuspoeng:
    13
    Hver gang jeg reiser med sønnen min må jeg ringe for å bestille billett til han siden ungdom tydeligvis ikke kan ha barn.. da blir han lagt til i samme pnr som meg. Ufattelig tungvint og har kranglet mye med SAS om å få ha med spedbarn på ungdomsbillett oppigjennom årene, men det løser seg alltid. Nå er snart ungdomstiden min brukt opp og jeg trer inn i de voksnes rekker ;)
     
    RoadKing liker dette
  15. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,685
    Likes mottatt:
    21,745
    Bonuspoeng:
    293
    Det skulle vært mulig å kombinere voksne med ungdom, ungdom med barn og kjøpt plusbillett til ungdomspris.
     

Del denne siden