Hei. Det har seg slik at jeg muligens skal fly Norge Rundt og Rundt for å få fornya gullkortet med WF på antall segmenter. Problemet her oppstår jo gjerne at jeg har opptjeningsperiode til 31 juli og erfaringsmessig tar beregning av poeng noen dager hos SAS. Hvordan ordnes dette selv om segmenten er innafor opptjeningsperioden? Vet ikke helt om dere skjønte spørsmålet mitt. AKA man tar et segment 30 juli, men blir først kreditert feks 2 august da. Jeg vil jo at det jeg tar innafor opptjeningsperiodens skal telle.
Gjør ikke noe, det er derfor det er 3 måneders "grace period" - flightene blir kreditert med dato som flyvningen gjennomføres.
Har du mange segmenter fra før? Hvis ikke er det smartere å ta det i august, så har du gull ett år ekstra.
Ja nei har ikke så mange segmenter - har vel hele 12 og må ha 33 segmenter. Men ja kanskje lurere å ta det i august.
Dvs 45 segmenter på Norge Rundt? Tja går det an i august da? Er jo litt studier som starter da men har da noe tid de første to ukene.
Hm det er en oppveing jeg må gjøre her - men det ser ut som å ta ting på begynnelsen av opptjeningsperioden er det som "lønner" seg. Det er jo ikke sånn at jeg må være i Oslo hele tia under studiestart.
Ja det gir jo meg gull ut oktober 2017 da. Det er nok kanskje det som er best. Da får jeg finne på noe annet i mellomtida kanskje dra på en fjelltur til Rondane eller noe.
Er det mye ledige seter i august? Altså nok ledige seter til at man får såpass med segmenter? Eller berøres ikke Norge rundt billetten med at man må ha ledige billettklasser så lenge det er plass på flyet?
Godt spørsmål! Og hvor mange poeng tjener man egentlig opp per flight? Så at det var opp til 2.000? Jeg har allerede 20.000 poeng (dro til Houston), opptjeningsperioden begynte 1. juli, men bare 4 segmenter. Hva går raskest, 25.000 poeng eller 41 segmenter? (Jobber litt i hele sommer, så har ikke anledning til å reise hver dag i to uker)
Etter at Widerøe endret løsningen for Norge Rundt billetter må det nå være ledige V eller M billetter..
Raskest vil f.eks to rundturer Oslo-New York ta deg to dager og koste totalt 40.604,- i Pluss som gir deg 27.000 raske (og dyre?) poeng.. 41 segmenter med Widerøe vil med Norge Rundt koste 2790-3990 og ta fra 5 til 14 dager avhengig av hvor du har base og hvor mange segmenter pr dag du orker..
Da anbefaler jeg heller å spare 10.000kr og ta en tur OSL-ZRH-SFO i Swiss first og få 40.000 poeng på en tur....
Tror jeg ville tatt en ny tur til Houston (eller et annet sted i USA, men med oljeruta som utgangspunkt) dersom det kommer et nytt 9999,- tilbud. De resterende poengene tjener du ved å oppgradere reiser du uansett vil ta intra-europe/innenriks til Plus med Optiontown. Edit: Eller bare kjøp et gullkort for 5000,-, jeg har sett det har ligget kort på finn (ingen nå) og det finnes en egen forumtråd for kjøp av gullkort.
Forstår at jeg formulerte meg litt dårlig. Spørsmålet var om jeg kan klare å tjene opp 25.000 poeng på Norge Rundt med mindre enn 41 segmenter. Og hvordan vet jeg hvilken klasse jeg booker og hvor mye poeng den gir?