Segmenter i opptjeningsperioden

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Hypern, 17. juli 2015.

  1. Hypern

    Hypern Senior Medlem

    Innlegg:
    509
    Likes mottatt:
    181
    Bonuspoeng:
    43
    Hei.
    Det har seg slik at jeg muligens skal fly Norge Rundt og Rundt for å få fornya gullkortet med WF på antall segmenter. Problemet her oppstår jo gjerne at jeg har opptjeningsperiode til 31 juli og erfaringsmessig tar beregning av poeng noen dager hos SAS. Hvordan ordnes dette selv om segmenten er innafor opptjeningsperioden? Vet ikke helt om dere skjønte spørsmålet mitt. AKA man tar et segment 30 juli, men blir først kreditert feks 2 august da. Jeg vil jo at det jeg tar innafor opptjeningsperiodens skal telle.
     
  2. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Gjør ikke noe, det er derfor det er 3 måneders "grace period" - flightene blir kreditert med dato som flyvningen gjennomføres.
     
  3. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,801
    Likes mottatt:
    1,693
    Bonuspoeng:
    113
    Har du mange segmenter fra før?

    Hvis ikke er det smartere å ta det i august, så har du gull ett år ekstra.
     
  4. Hypern

    Hypern Senior Medlem

    Innlegg:
    509
    Likes mottatt:
    181
    Bonuspoeng:
    43
    Ja nei har ikke så mange segmenter - har vel hele 12 og må ha 33 segmenter. Men ja kanskje lurere å ta det i august.
     
  5. Hypern

    Hypern Senior Medlem

    Innlegg:
    509
    Likes mottatt:
    181
    Bonuspoeng:
    43
    Dvs 45 segmenter på Norge Rundt? Tja går det an i august da? Er jo litt studier som starter da men har da noe tid de første to ukene.
     
  6. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113

    Siste dag er 27. august
     
  7. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    @Cecilie er vel i gang med sinn rundtur med 54 segmenter på 2 uker så ja det er vel hvert fall mulig :cool:
     
  8. Hypern

    Hypern Senior Medlem

    Innlegg:
    509
    Likes mottatt:
    181
    Bonuspoeng:
    43
    Hm det er en oppveing jeg må gjøre her - men det ser ut som å ta ting på begynnelsen av opptjeningsperioden er det som "lønner" seg. Det er jo ikke sånn at jeg må være i Oslo hele tia under studiestart.
     
  9. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Personlig hadde jeg ventet til ny opptjeningsperiode :)
     
  10. Hypern

    Hypern Senior Medlem

    Innlegg:
    509
    Likes mottatt:
    181
    Bonuspoeng:
    43
    Ja det gir jo meg gull ut oktober 2017 da. Det er nok kanskje det som er best. Da får jeg finne på noe annet i mellomtida kanskje dra på en fjelltur til Rondane eller noe.
     
  11. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Er det mye ledige seter i august? Altså nok ledige seter til at man får såpass med segmenter? Eller berøres ikke Norge rundt billetten med at man må ha ledige billettklasser så lenge det er plass på flyet?
     
  12. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,801
    Likes mottatt:
    1,693
    Bonuspoeng:
    113
    Godt spørsmål! Og hvor mange poeng tjener man egentlig opp per flight? Så at det var opp til 2.000?

    Jeg har allerede 20.000 poeng (dro til Houston), opptjeningsperioden begynte 1. juli, men bare 4 segmenter.

    Hva går raskest, 25.000 poeng eller 41 segmenter? (Jobber litt i hele sommer, så har ikke anledning til å reise hver dag i to uker)
     
  13. Hypern

    Hypern Senior Medlem

    Innlegg:
    509
    Likes mottatt:
    181
    Bonuspoeng:
    43
    Det er mye ledig - har ikke hatt problemer med å booke det jeg ønsket hittil.
     
    Jørgen liker dette
  14. robban

    robban Where do you want to go today?

    Innlegg:
    47
    Likes mottatt:
    53
    Bonuspoeng:
    18
    Etter at Widerøe endret løsningen for Norge Rundt billetter må det nå være ledige V eller M billetter..
     
    Last edited: 18. juli 2015
  15. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Takker for svar! Synd de endret på dette :/
     
  16. robban

    robban Where do you want to go today?

    Innlegg:
    47
    Likes mottatt:
    53
    Bonuspoeng:
    18
    Raskest vil f.eks to rundturer Oslo-New York ta deg to dager og koste totalt 40.604,- i Pluss som gir deg 27.000 raske (og dyre?) poeng..
    41 segmenter med Widerøe vil med Norge Rundt koste 2790-3990 og ta fra 5 til 14 dager avhengig av hvor du har base og hvor mange segmenter pr dag du orker..
     
  17. RedLine

    RedLine Aktivt Medlem

    Innlegg:
    436
    Likes mottatt:
    935
    Bonuspoeng:
    93
    Da anbefaler jeg heller å spare 10.000kr og ta en tur OSL-ZRH-SFO i Swiss first og få 40.000 poeng på en tur....
     
    Islending and anders82 like this.
  18. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Tror jeg ville tatt en ny tur til Houston (eller et annet sted i USA, men med oljeruta som utgangspunkt) dersom det kommer et nytt 9999,- tilbud. De resterende poengene tjener du ved å oppgradere reiser du uansett vil ta intra-europe/innenriks til Plus med Optiontown.

    Edit: Eller bare kjøp et gullkort for 5000,-, jeg har sett det har ligget kort på finn (ingen nå) og det finnes en egen forumtråd for kjøp av gullkort.
     
    Last edited: 18. juli 2015
  19. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,801
    Likes mottatt:
    1,693
    Bonuspoeng:
    113
    Forstår at jeg formulerte meg litt dårlig.

    Spørsmålet var om jeg kan klare å tjene opp 25.000 poeng på Norge Rundt med mindre enn 41 segmenter. Og hvordan vet jeg hvilken klasse jeg booker og hvor mye poeng den gir?
     
  20. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Norge rundt billetten gir nå kun 250 poeng per segment.
     

Del denne siden