Setereservasjon hos KLM med EBG/EBD -

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av stashorizor, 28. sept 2024.

1. Preference

Preference EBD

Likes mottatt:
    1,897
    Bonuspoeng:
    113
    Yes, skjønner det er en forskjell der. Men det blir uansett vanskelig å ta saken videre med SAS når det ikke ligger noe dokumentasjon på nett som tilsier at jeg faktisk har krav på gratis setereservasjon på long haul business som SkyTeam Elite+ :/

2. Travelhacker

Travelhacker Medlem

Likes mottatt:
    119
    Bonuspoeng:
    33
    Jeg har hatt samme problem som dere og fant en løsning som virket for meg:
    Legg inn SAS bonuskort ved å ta opp reservasjonen på saudia.com.
    Fikk da valgt seter (standard) i økonomi på KLM.

Preference and Jorge like this.
  3. Preference

Preference EBD

Likes mottatt:
    1,897
    Bonuspoeng:
    113
    SAS (EBG) nummeret ligger allerede inne der og ser ikke at man kan se per leg hos Saudia. Har prøvd å fjerne det i SAS-appen og legge til på nytt. Chat, Dia-mail og kundeservice på telefon har prøvd å legge det inn på nytt. Fortsatt ingen mulighet for gratis setevalg for Biz strekket SIN-AMS..

4. mrt

mrt Veteran

Likes mottatt:
    1,131
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis du åpner booking i SAS app og og velger FFP, ser du nummeret ditt på SIN-AMS strekningen? Jeg hadde noenlunde samme problem, jeg fikk ikke lagt det til, ikke SAS heller, men KLM Kundeservice på WhatApps fikset det. Den endringen en dag (eller to) til å propagere ut til alle systemer. For meg tok det litt over en dag og jeg kunne velge sete i KLM app’en

5. Preference

Preference EBD

Likes mottatt:
    1,897
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, det ligger på det legget i SAS-appen. Har også hatt problemer med at det ikke går å lagre i SAS-appen når man legger inn per leg, men etter prat med KS har de lagt det inn. Koster allikevel hos KLM, både i app og nettside (og nei, jeg logger ikke inn hos KLM).

kongenamundsen liker dette
  6. Preference

Preference EBD

Likes mottatt:
    1,897
    Bonuspoeng:
    113
    Haha. Det forsvant for alle legs når jeg lagret på nytt for bare SIN-AMS i appen nå. Så la jeg det inn enda en gang for BARE SIN-AMS. Umiddelbart etterpå fungerte det med gratis setevalg for det legget ved å "logge inn" med booking ref og etternavn hos KLM uten å være logget inn med FlyingBlue-konto. Artige IT-systemer altså, men nå er det i boks. Takk for sparring og motivasjon til å prøve forskjellige varianter igjen og igjen :p Utrolig at hverken KLM eller SAS kundeservice klarer å fikse dette da!

mrt, Liza, DJasko and 3 others like this.
  7. yki

yki Medlem

Likes mottatt:
    55
    Bonuspoeng:
    18
    Merkelige greier det med KLM... I en og samme booking fikk jeg å reservere seter for en KL flight, men ikke for den andre. Begge biz langdistanse...

8. Teknolai

Teknolai EBD

Likes mottatt:
    262
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg har kjøpt billetter (for penger) med KLM & AF. Som EBD - hvilke seter burde jeg kunne få velge på økonomi? Alle seter eller bare de billigste?

9. Rapolo

Rapolo Veteran

Likes mottatt:
    7,734
    Bonuspoeng:
    183
    Bare standardseter

Teknolai liker dette

Del denne siden