Tror jeg klarte å ordne det. Sjekket i KLM-appen. Der lå jeg registrert med bonusprogram Skyteam, ikke SAS, men riktig nummer. Slettet dette og skrev inn med SAS Eurobonus. Dette ble automatisk omgjort til Skyteam. Men nå fikk jeg plutselig gratis setevalg på alle flyginger. Og bonusnummer riktig registrert i SAS appen.
Det forutsetter selvsagt riktig status/billett, men oppskriften er; 1) Legg til EB-nummer i bookingen (på alle flighter, sjekk i SAS-appen) 2) Legg til bookingen i KLM-appen uten å være innlogget 3) Velg seter NB; unngå å logge inn i appen/på nettsidene til KLM/AF/Flying Blue. Min erfaring er at dette er veldig rett frem og jeg har aldri hatt noe trøbbel med setevalg. Man får velge seter hos AF/KL, samt KQ. Nylig ble det også tilgjengelig med setevalg hos VN i KLM-appen. Seter hos SAS velges i SAS-app, ettersom systemene her ikke snakker sammen.
Jeg har en award booking med KLM intrkont i business. Er EBG. Jeg får ikke til å reservere sete uten at det koster kr 1700... Har sjekket at mitt EB nummer ligger inne i bookingen hos SAS. Logget meg inn hos KLM. Står der med mitt EBG nummer, men bonus program er blankt og Ikke mulig å endre. Har forsøkt rådene over, men finner ikke ut av det. Det er fortsatt gratis å velge seter i business hos KLM som Skyteam EBG?
Over står det at du ikke skal logge deg inn hos KLM. Dobbeltsjekk at EB-nummeret ditt ligger inne på hvert enkelt leg, ikke bare for hele bookingen. Deretter går du til KLM uten å logge inn.
Oppskriften står i mitt forrige innlegg. Jeg tør påstå at det er ganske bombesikkert og at det er brukerfeil i alle tilfeller hvor man ikke får valgt gratis. Åpne SAS-appen og trykk ‘Edit’ der du finner informasjon om EB-nummer. Jeg tipper det ikke ligger korrekt på alle flighter. Som Kopperud sier; å logge deg inn i KLM-appen er det dummeste du kan gjøre. Da har Flying Blue en tendens til å ‘ta over’ bonusinput fra det som lå inne i utgangspuntket.
Takker så mye Rapolo. Tok litt leting før jeg fant riktig sted i appen. Til andre som evt skulle slite med å få dette til så måtte jeg trykke på "edit" av Eurobonus nummeret mitt i angjeldende reise i SAS appen. Da får man opp en ny meny hvor man kan legge til EB nummer på hver flight. Der kan man så klikke på "bruk samme EB nummer på alle fligther".
Det fungerte for meg å laste ned KLM app, manage booking, fjerne frequent flyer nr. Definere SAS EB, legge inn nr (med EBG prefix). Da fikk jeg velge sete. Gikk ikke an å fjerne frequent flyer nr selv på nett eller hos noen partnere.
har booket bonus med KLM. det ble brukt 2CT på totalt 5 pax, så jeg har 3 separate bookinger. er det noen mulighet å få booket sete gratis for mine 4 resterende familiemedlemmer som er på de andre 2 bookingene? er diamond.
noen med tips her? har prøvd å ringe inn, og de la til på KL flight cph-ams, men ikke ams-dxb eller på retur. har også prlvd KLM på tlf og blitt satt over til Flyingblue uten hell.... blir jo helt jalla å måtte legge ut 10k for seter.
Har prøvd forgjeves selv. Nå er det mor og barn på den andre bookingen min, og de bedyrer at disse får sitte sammen, så vi stresser ikke så innmari med det enda. Etter sigende er jeg også diamant i god tid før det, så da får jeg gifte kona et gullkort så hun kan få valgt seter.
De er på annen booking. Da får de ikke dine fordeler der, så enten må du betale for seter eller ta det dere får
SAS på telefon fikset å gjerne FB nummer og så booke setene jeg ønsket på long haul 117 booking med KLM denne uken. KLM sin chatt klarte det ikke men krevde betaling.
Heisann. Skjønte ikke helt hva du mente der? Du sendte de resten av reisefølgets FB nummer og så kunne de legge til?
SAS kunne fjerne FB nummer på bookingen og legg inn igjen EB nr og dermed booke seter gratis. KLM klarte ikke det , og ville dermed ha betalt for tjenesten.
Agentrulett. Jeg fikk booket gratis for booking nr 2 med kone og datter for en Air France-flyvning ved å ringe SAS. AF og KLM skal visst ha samme regler. Viktig at ditt EB-nummer ligger inne på begge bookingene og at de er linket mot hverandre.
Sendte mail til diamanten etter innlegget her, og fikk svar i går med beskjed om at hun hadde lagt til setene jeg ønsket meg kostnadsfritt så ordnet det seg etter mye frem og tilbake. Takk for tips og hjelp