Sas har både sendt mail og sms som lyder som følger: Som er til en booking min frue (EBG) og datter (EBS) er på. Gjelder seff setevalg. KLM har endret tidspunkt med 10 min på reisen og dette har forstyrret noe i oppsettet med EBG registreringen. Setene står fortsatt som valgt i KLM appen, men koster å endre nå. Har sendt en mail til diamant for å høre om de kan legge inn fruens EBGnr, jeg får feilmelding i app og på nettet...
Hei, vet man åpne åpner seg for å velge slike seter gratis på ett eller annet tidspunkt rett før avgang? Eller er EBD muligheten kun på de aller rimeligste plassene fortsatt.
Jeg tror logikken har endret seg. Har forsøkt fremgangsmåten over (fjerne membership, legge til per leg i SAS-appen, og deretter velge sete i KLM-app uten å være innlogget). Det beste jeg får til er at setereservasjoner hos Air France i Business koster 1670 kr (ned fra ca 2200 kr) pr pax. Når jeg ser hos SkyTeam, så viser det seg at setereservasjoner kun er gratis i economy (Jeg er EBD) uavhengig av status. Edit: Priority Customer Service fikset gratis reservasjon for meg etter henvendelse pr e-post.
Drar med bonusbillett KLM biz AMS-NBO i morgen, og funderer på en sak: Da jeg hadde bestilt gikk jeg på KLM sin nettside uten å logge inn, og valgte sete gratis. Når jeg i ettertid (av ren nysgjerrighet) går inn og forsøker å bytte koster det plutselig de nevnte 1670,- enten jeg er innlogget eller ikke. Gjelder både i app og nettleser. Er det slik at billetten nå er "besudlet" av mitt statusløse FB-nummer etter at jeg i mellomtiden har vært innlogget? Eller er det slik at man kun får velge gratis én gang? Ikke noe problem siden jeg nå uansett har det setet jeg vil ha, men greit å vite til en senere anledning slik at jeg ikke roter det til. Gjorde jeg bare ting riktig "by accident" denne gang(?) Bør man for sikkerhets skyld kvitte seg med hele FB-kontoen som man uansett aldri har nytte av?
Enda merkeligere eksempel hos meg - dette er samme booking: Utreise CDG - SJO | A350 optima (v1) | gratis setevalg Hjemreise SJO - CDG | A350 opera (v2) | setevalg koster 1690 kr
Tør jeg vedde på at bonusnummeret ditt kun ligger riktig på CDG-SJO? Ofte havner bonusnummeret kun på en flight, så må man manuelt velge dette for alle flighter. Det er ofte som tidligere, må du betale for setevalg har man oftest gjort en feil. Gitt at man har riktig status og ikke velger ‘suites’.
Jeg sjekket i SAS-appen at "use the same frequent flyer program for all flights" er OFF, og at det står mitt SAS - Eurobonus membership number for alle flighter.
Da hadde jeg fjernet og lagt til på nytt. Merk at det er noen seter i de nye kabinene som koster penger uansett. Da står det ‘setevalg fra 1,690’, men man kan fortsatt velge de andre setene gratis. Det viste slik på CDG-SIN forrige uke.
Takk for tipset, jeg har faktisk gjort det. Da jeg forsøkte å velge seter på nytt gjennom AF sine nettsider (uten innlogging) så var det fortsatt slik at den ene legen hadde priser på samtlige seter, mens den andre var gratis. Det er mulig jeg har gjort noe irreversibelt eller at min itinerary change har gjort noe irreversibelt som gjør at min booking oppfører seg annerledes mtp setevalg. Usikker.
Prøv å slett eurobonus nr på alle legs i KLM appen og så legg de inn igjen i SAS. Prøv så å velge seter på ny.
I KLM-appen går jeg da til my trips > osl - sjo > passenger details > remove account. Det som da skjer er at eurobonusnummeret slettes også på sjo - osl, som er greit nok. Går over til SAS-appen, og ser at bookingen min er borte fra my trips. Legger inn på nytt. Får feilmeldingen "Sorry, something went wrong when we were processing your request. Please try again." Når jeg forsøker å legge inn reisen på sas.no (websiden) så får jeg opp en blank side
Jeg opplevde at jeg ikke fikk bonusnummer til å sitte ordentlig på alle leg når jeg hadde en booking med SAS, AF og KLM. Måtte knote for å kunne justere på seter på shorthaul-flyvningene (i økonomi) med SAS. Hadde booket seter på langdistanse tidligere gratis, men manglet f.eks. priority boarding og gruppe 1. Spesifisering av bonusnummer per leg fra SAS sine sider fungerte ikke. Oppdaget imidlertid at dersom jeg la inn på alle bortsett fra siste leg (som var shorthaul med KLM i C), så klarte den å lagre det ordentlig. Knotete, men det gjorde i det minste at jeg fikk det inn det jeg trengte, og jeg så at jeg også fikk mulighet til å endre seter på longhaul.
Prøv å legge til i SAS app'en, web og app er to forskjellige greier. Web feiler ofte og er nok litt lite prioritert av IT da fleste brukere er i app'en.
Ok, jeg forsøkte i appen men fikk som det står feilmelding. Skal kontakte kundeservice for å få lagt den til.
Samme bug som jeg har på en t/r med AF til SIN, har vært slik helt siden tillegg av feeder ble billettert og uansett hva jeg gjør med EB-nr. Booking ligger i SAS-app, men med feilmelding, blank side på nett. Har både snakket med kundeservice x2 og fått svar på diamant-epost, alle sier bookingen er helt ok og at det er et IT-problem. Diamant epost fikset seter.
Likheten med mitt tilfelle er at problemet oppstod da jeg endret retur (ikke feeder) fra KLM til AF. Seter har blitt fikset av tlf til kundeservices (er EBD).
Ny booking i dag, CDG - RUN - CDG med AF. Bestilte på nettsiden, gikk inn på KLM sin nettside uten å logge på, og jeg kunne da reservere seter fritt helt gratis.