Setereservasjon, SAS bonusreise som flys av WF

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av johanna, 26. jan 2023.

  1. johanna

    johanna Nytt Medlem

    Innlegg:
    18
    Likes mottatt:
    81
    Bonuspoeng:
    13
    Hei,
    Vi reiser (enveis) ALC-BGO-SVG i sommer, bonusbilletter i plus - men de er booket via sas sine nettsider, og jeg fikk dermed ikke reservert seter via sas.no når vi booket.
    Vi reiser to voksne og ett barn på 2 år i eget sete. Bookingklasse I, om det har noe å si.

    En sas-agent hjalp oss med å booke seter i dag, men han sier at han ikke får booket seter lenger fremme enn rad 15 til oss. De foran er visstnok opptatte. Jeg sjekker med en dummybooking på widerøe, og ja, alt frem til 11 er booket, men foran det er det nesten bare ledig. Det er selvfølgelig også foran rad 11 at seter har ekstra legroom. Han sier vi må kontakte Widerøe og høre ang. de andre setene.

    Jeg hadde en litt for lang chat (høflig altså) med Widerøe for å høre om de kunne flytte oss lenger frem, men det var umulig. Først fikk jeg til svar at setene var reserverte, og deretter at det lå en restriksjon der. Til slutt spurte agenten noen andre (vaktsjefen), og jeg fikk til svar at de dessverre ikke kunne booke de setene med ekstra benplass til oss fordi det var nødutgang. Jeg påpekte da at rad 5-10 ikke var nødutgang og at de var ledige når jeg gjorde en dummybooking (med barn som den ene passasjeren i liksombookingen også, bare for å teste), men fikk bare til svar at vi dessverre ikke kunne få dem.

    Hjelp.. satt på spissen, hva er da vitsen med å booke reise i sas plus? Litt ekstra benplass (som det står at alle setene foran rad 11 har, ikke bare nødutgangsplassene) har faktisk ganske mye å si når man reiser med en toddler.

    Noen med erfaringer her?
    Er det sannsynlig at evt. ledige seter lenger fremme i flyet vil åpnes opp for sånne som oss hvis det ikke blir fullt før avgang? Det er jo lov å håpe :D
     
  2. SVG_flyer

    SVG_flyer Veteran

    Innlegg:
    2,062
    Likes mottatt:
    3,260
    Bonuspoeng:
    113
    Setene er nok ikke helt fullt opp som de sier i Widerøe. Og det er faktisk Widerøe som endrer seter selv om bookingen er gjort hos SAS. Hadde samme problem jeg også da jeg skulle fly BGO-Tromsø ved flere anledninger. Jeg prøvde agenten rulletten. D.v.s du prøver deg fram på telefon flere ganger til du faktisk møter en person som fikser hele greia. Sånn er det hos SAS også, de har mange som ikke kan noe som helst, men så møter du plutselig ein som kan alt. Så bare prøv et par ganger. De fikset det hos meg vertfall, alle ganger faktisk :). Lykke til.
     
    johanna liker dette
  3. Brukernavnet

    Brukernavnet EBD

    Innlegg:
    405
    Likes mottatt:
    2,912
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har tidligere fått til å velge seter på SAS Bonus flydd av Widerøe ved å bruke fremgangsmåten beskrevet i en post av @holmen i denne tråden. (Klarte ikke finne linken direkte til posten nå på mobilen)
     
    johanna liker dette
  4. johanna

    johanna Nytt Medlem

    Innlegg:
    18
    Likes mottatt:
    81
    Bonuspoeng:
    13
    Takk for svar, begge to. Skal prøve begge deler med jevne mellomrom og se hva som skjer! Setene foran rad 11 ligger utilgjengelige i classic sas-visning også, men det var jo greit å ha sett i alle fall. Kan jo begynne å lure litt på om det står på viljen til agentene når dummybooking viste masse ledige... men da har jeg i alle fall sett det.

    Det er jo ikke krise å sitte lenger bak heller, men hvis man først har booka en klasse hadde det jo vært fint å få full uttelling på et vis :rolleyes:
     
    SVG_flyer and Brukernavnet like this.

Del denne siden