Hei,
Vi reiser (enveis) ALC-BGO-SVG i sommer, bonusbilletter i plus - men de er booket via sas sine nettsider, og jeg fikk dermed ikke reservert seter via sas.no når vi booket.
Vi reiser to voksne og ett barn på 2 år i eget sete. Bookingklasse I, om det har noe å si.
En sas-agent hjalp oss med å booke seter i dag, men han sier at han ikke får booket seter lenger fremme enn rad 15 til oss. De foran er visstnok opptatte. Jeg sjekker med en dummybooking på widerøe, og ja, alt frem til 11 er booket, men foran det er det nesten bare ledig. Det er selvfølgelig også foran rad 11 at seter har ekstra legroom. Han sier vi må kontakte Widerøe og høre ang. de andre setene.
Jeg hadde en litt for lang chat (høflig altså) med Widerøe for å høre om de kunne flytte oss lenger frem, men det var umulig. Først fikk jeg til svar at setene var reserverte, og deretter at det lå en restriksjon der. Til slutt spurte agenten noen andre (vaktsjefen), og jeg fikk til svar at de dessverre ikke kunne booke de setene med ekstra benplass til oss fordi det var nødutgang. Jeg påpekte da at rad 5-10 ikke var nødutgang og at de var ledige når jeg gjorde en dummybooking (med barn som den ene passasjeren i liksombookingen også, bare for å teste), men fikk bare til svar at vi dessverre ikke kunne få dem.
Hjelp.. satt på spissen, hva er da vitsen med å booke reise i sas plus? Litt ekstra benplass (som det står at alle setene foran rad 11 har, ikke bare nødutgangsplassene) har faktisk ganske mye å si når man reiser med en toddler.
Noen med erfaringer her?
Er det sannsynlig at evt. ledige seter lenger fremme i flyet vil åpnes opp for sånne som oss hvis det ikke blir fullt før avgang? Det er jo lov å håpe
Vis alt...