Setevalg SAS AIRBUS A321NEO

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Maraug, 30. jan 2024.

Tags:
  1. Maraug

    Maraug Bonusløvinne

    Innlegg:
    200
    Likes mottatt:
    190
    Bonuspoeng:
    43
    Dette er sikkert diskutert mange ganger, men jeg greier ikke finne linker. Og har ikke vært innom dette forumet på en god stund. Søker sikker feil. Del gjerne en link.
    Flyr til NY direkte fra Oslo nå denne uken. Ser at setene ser annerledes ut nå en sist (sommeren 22)
    Betyr dette at flyet er mindre? Er servicen ok?
    Og tips til hvor vi bør sitte?

    Er sånn 2 + 2, deretter neste rad 1+1

    På forhånd takk
     
  2. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,078
    Likes mottatt:
    36,335
    Bonuspoeng:
    293
    Det ligger litt bilder ute fra flyvninger / reisebrev om du vil se setene og service ombord.

    Røft sett oppfatter jeg at folk anbefaler 2 seter om dere er 2 og tronsetet om du reiser alene.

    Flyet er mindre, det er en single aile, så egentlig bare et langt A320. Setene er ikke fullt så store som på de store maskinene til SAS.

    Service ombord skal være sammenliknbar.

    Dette er som sagt mitt inntrykk. Har ikke fløyet kabinen selv. Dessverre.
     
    Maraug liker dette
  3. The_Dude

    The_Dude EBG / Asante Gold Elite Plus / LH Senator / Pompøs

    Innlegg:
    1,273
    Likes mottatt:
    2,226
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har fløyet og vil unngå det fremover, om jeg kan. Rad 1 er reservert for crew. Byssa er vel foran, såvidt jeg husker, så vil anbefale enten ett tronsete hver eller første ledige toseter-rad. Som nevnt er det ikke direkte adgang mellom midtgangen og innerste sete. Setet føles litt trangt i forhold til de større maskinene, men servicen går ikke nødvendigvis treigere - tror bare de jobbet saktere på 330.

    Catering fra Toronto var veldig bra, men tror det handler mer om Toronto.

    Til NY foreslår jeg høyre side - ingen sol og muligheter for å se Grønland. Motsatt andre veien. Sol i fjeset er en (god) ting, men lys bakfra på skjermen gjør den ubrukelig.

    Alt i alt en forringet opplevelse som business, men helt klart bedre enn noe økonomisete. Mye alkohol og (etter ryktet, men ikke selvopplevd) lenger tid på servering gjør at turen sikkert går raskt, uansett.
     
    Maraug liker dette
  4. Maraug

    Maraug Bonusløvinne

    Innlegg:
    200
    Likes mottatt:
    190
    Bonuspoeng:
    43
    Takk takk - da får vi krysse fingrene for at de har god champis ombord. Skulle egentlig fly via Køben ut - men fikk skiftet til direkte nå nylig. Litt usikker på om det var riktig å gjøre, men men greit å være effektiv.

     
    braathens safe liker dette
  5. The_Dude

    The_Dude EBG / Asante Gold Elite Plus / LH Senator / Pompøs

    Innlegg:
    1,273
    Likes mottatt:
    2,226
    Bonuspoeng:
    113
    Det er jo ikke dårlig. Om man senker forventingene man har til widebody biz, så går det nok veldig bra!
     
    Maraug and braathens safe like this.
  6. magnusant

    magnusant LTG

    Innlegg:
    701
    Likes mottatt:
    979
    Bonuspoeng:
    93
    Fløy cph-bos-cph med en kompis. Da var ikke 1. rad blokkert.

    Vi satt ved siden av hverandre på dag-flight mot USA, alene i trone-seter på vei tilbake.
    Begge deler helt ok.

    Litt trangere, definitivt mindre oppbevaringsplass.
    God mat, service og Champagne.
    For såpass korte flights, et veldig ok produkt og jeg hadde valgt det for å fly direkte.

    For lengre flights på 12-14 timer ville jeg foretrekke stort fly med mellomlanding.
     
  7. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,078
    Likes mottatt:
    36,335
    Bonuspoeng:
    293
    SAS Har konsistent god champagne ombord. så ikke bekymre deg for mye for det.
     
  8. democomputer

    democomputer Senior Medlem

    Innlegg:
    1,266
    Likes mottatt:
    5,513
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har fløyet hjem fra BOS i tronsetet i fjor og t/r IAD forrige uke på rad en.

    Heidsieck champagne forrige uke. God fisk, gode grønnsaker i vegetarretten ( død pasta) og veldig gode burnt ends. Skjønner ikke hvorfor de ikke mer grytekjøtt.

    Opplever service som like god som på widebody.

    Det er så og si ingen oppbevaring i toseteren. Det er veldig mye lagringsplass i tronen.

    Utenom dette og ulempen ved manglende tilgang til midtgang fra vindussetet er det ingen forskjell som bryr meg.

    Skal fly 321 igjen snart og gleder meg.

    K
     

Del denne siden