Setevalg SAS-Plus

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av flyhigh, 04. april 2016.

  1. flyhigh

    flyhigh Aktivt Medlem

    Innlegg:
    407
    Likes mottatt:
    296
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg lurer på om noen har seteradanbefaling på A340'en til SAS i Plus på strekningen CPH-NRT? Ser på Seatguru at rad 20 er bra. Vi er bare to stykker, så treer raden fristet ikke såååå mye. På SAS Call Center sa de at det ikke gikk an å reservere 20A og 20H. Så foreløpig har jeg gått for 21A og 21B, men dette kan jo selvsagt endres. Og på strekningen fra OSL-CPH tok jeg 1A og B. Er dette kurant? Spurte om softblock, men fyren i telefonen sa at det ikke var det der. Stemmer det?
     
  2. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,269
    Likes mottatt:
    1,249
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg liker Rad 20.......men som du fikk beskjed om på telefon så kan ikke de forhåndsreserveres. De holdes som bassinet plasser i tilfelle små barn.

    De åpner som regel opp noen dager før avreise dog - så hvis du følger med kan du snappe dem da. 21 A og B er fint det....

    Når det gjelder OSL-CPH så booker dere hhv. 1A og 1C. Så får du 1B ledig i midten såfremt det ikke er fullt fly.
     
  3. helged

    helged Sølvrev

    Innlegg:
    240
    Likes mottatt:
    174
    Bonuspoeng:
    43
    Større skjerm på rad 21 da. Men ellers er det bedre på rad 20.
     
  4. rimitone

    rimitone Senior Medlem

    Innlegg:
    965
    Likes mottatt:
    5,192
    Bonuspoeng:
    163
    Bedre på hvilken måte? Har booket ARL-LAX og SFO-CPH i pluss og har foreløpig reservert 20A begge veier. Er likevel tett opptil 2 meter, og leser litt ulikt, bør man velge 20 eller 21?
     
  5. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,645
    Likes mottatt:
    7,632
    Bonuspoeng:
    183
    Hei, Jeg er 173 og kan ikke anbefaler rad 20, du kommer ikke til å få strekt beina ordentlig , se forøvrig min rapport(m bilde) i en annen tråd
    https://insideflyer.no/forums/threads/beste-sete-i-a330-plus.9400/#post-172019
     
    rimitone liker dette
  6. rimitone

    rimitone Senior Medlem

    Innlegg:
    965
    Likes mottatt:
    5,192
    Bonuspoeng:
    163
    Da har jeg endret til 21, fortsatt vindu. Vet ikke om rad 27 er så mye bedre, hvordan var det mtp vindu og legge ned sete og gardinen bakover?
     
  7. Shyneno

    Shyneno Okama

    Innlegg:
    2,036
    Likes mottatt:
    1,471
    Bonuspoeng:
    113
    så lenge du har normale folk bak så er 27 topp.

    Sist hadde jeg en hongkongsk familie bak som drev og røsket i gardina ganske mye :eek:
     
  8. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,645
    Likes mottatt:
    7,632
    Bonuspoeng:
    183
    Hei,

    Hadde Aisle på rad 27 så husker ikke helt hvordan det var med vindu, uansett i mine øyne er alt bedre enn 20
     
  9. sutenai

    sutenai Not throw away...

    Innlegg:
    622
    Likes mottatt:
    3,073
    Bonuspoeng:
    93
    Største problemet med bulkhead på 340'n er disse skjermene som på død og liv skal lyse opp kabinen med SAS-slogans på full guffe. Sånn i tilfelle du glemmer hvilket flyselskap du flyr med :p
     
  10. Wanderlust

    Wanderlust Senior Medlem

    Innlegg:
    921
    Likes mottatt:
    706
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg er helt ukjent med SAS sin Plus-kabin, og har foreløpig valgt 20F på en 11 timers tur LAX-CPH. Tenkte å forsøke å sove litt. Hva ville folket her gjort? Beholdt dette, eller tatt et vindussete lenger bak? 20H er vel kanskje ikke så aktuelt når det allerede sitter en på 20G. Eller er det så romslig i denne kabinen at ledig sete ved siden av ikke betyr noe?


    upload_2023-11-25_18-19-15.png
     
  11. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,327
    Likes mottatt:
    35,302
    Bonuspoeng:
    293
    Folk er forskjellige, men av de setene som her er lista opp ville jeg kanskje ha beholdt rad nummer 20 fordi det her er bedre plass til føttene. Dersom man legger en pute oppå den fotstøtta som tilhører dette setet (er ikke å finne på andre enn rad 20) så er det ganske behagelig, mener jeg å huske. Riktignok min personlige erfaring og mening :)
     
    kongenamundsen and Wanderlust like this.
  12. Norwegian_Traveller

    Norwegian_Traveller Aktivt Medlem

    Innlegg:
    296
    Likes mottatt:
    960
    Bonuspoeng:
    93
    Plus-setene kan du ikke ta om armlenet på, så du kan ikke benytte flere seter, selv om de er ledige...
     
    Wanderlust and Kristian like this.

Del denne siden