Beste sete i A330 Plus?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av KristianR, 03. nov 2017.

  1. KristianR

    KristianR Incurably jetlagged

    Innlegg:
    1,201
    Likes mottatt:
    996
    Bonuspoeng:
    113
    Hei,

    Har fløyet Plus på SK A330 tidligere, men vurderte å booke rad 20 denne gangen. Er det verdt det?
    Har lest litt motstridende omtaler av raden. Noen sier det er mindre benplass der, andre sier det ikke er det, og at det uansett er verdt det siden du ikke har noen foran deg, i tillegg til leggstøtten? Hvor god er denne leggstøtten?

    Noen her som har testet denne raden på A330'en? Hva mener dere? :)

    Kristian.
     
  2. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,775
    Likes mottatt:
    10,107
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg syns personlig at alle andre rader bortsett fra 20 er best.

    Legstøtten er grei nok den, men jeg syns IFE er såpass mye dårligere og jeg klarer ikke å strekke beina helt ut på rad 20, så da blir det de andre radene (er ikke blant de lengste heller).

    Nå skal det sies at jeg vanligvis ikke irriterer meg over at folk legger ned ryggen, så lenge jeg kan gjøre det samme.
     
  3. knutfin

    knutfin Medlem

    Innlegg:
    362
    Likes mottatt:
    290
    Bonuspoeng:
    63
    Liker de bakerste sideradene jeg, pga jeg kan lene meg tilbake uten å tenke på de bak meg. Ellers virker det for meg som om alle setene er ganske like (unntatt fremste rad).
     
    KristianR liker dette
  4. tkrunning

    tkrunning Infrequent frequent flier

    Innlegg:
    78
    Likes mottatt:
    123
    Bonuspoeng:
    33
    Personlig unngår jeg bulkhead (i Plus og minus) siden IFE ikke kan brukes før man kommer i marsjhøyde, og må legges vekk før landing.

    Ellers mener jeg på at rad 22 eller 21 mangler et vindu. Dvs at du kun har 2/3 vindu istedenfor 1 2/3 vindu, så du må lene deg litt fremover for å se ut.

    EDIT: Rad 22 var det visst.
     
    Insomnia4u and KristianR like this.
  5. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,345
    Bonuspoeng:
    183
    ARN - HKG ---> nattflyging mot tidssone

    Jeg ville unngått rad 20, det er trangere sete, litt mindre beinplass også er det mye trafikk rundt toalettet der setet er. Ett annet sete jeg ville unngått er sete 22A som mangler vindu, og er innesperret av 22B. Kanskje gå for rad 27 da du ikke vil plage noen om du legger ned setet. Har du derimot noen poeng som du kan svi av, så du kan legge inn ett minstebud for oppgradering til Business på flygingen ned til HKG.

    HKG - ARN ---> Dagflying med tidssone

    Jeg ville valgt ett sete med tilgang til midtgangen, også ville jeg sitte slik at jeg kan jobbe på PC. Da er ikke oppgradering så viktig, da ville jeg vært fornøyd med å sitte normalt, jeg skal tross alt ikke sove på den flygingen der :)
     
    Last edited: 03. nov 2017
  6. PVflyer

    PVflyer Medlem

    Innlegg:
    82
    Likes mottatt:
    149
    Bonuspoeng:
    33
    For oss som liker å se ut av vinduet er rad 21 best. Lenger bak stjeler vingen mer av utsikten.
     
    KristianR liker dette
  7. KristianR

    KristianR Incurably jetlagged

    Innlegg:
    1,201
    Likes mottatt:
    996
    Bonuspoeng:
    113
    Hvor høy er du?
     
  8. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,647
    Likes mottatt:
    7,654
    Bonuspoeng:
    183
    Hei!

    Jeg flydde Plus tur retur EWR for to uker siden.

    Jeg hadde rad 20 en vei og bakerste rad(26 eller 27?) hjem igjen.

    Må si jeg absolutt ikke likte rad 20:
    a) fikk ikke strekt beina helt ut, selv om jeg kun er 173
    b) leg/benstøtten i rad 20 er en vits, eller så skjønte jeg den ikke, den støttet leggene, men jeg liker også og ha noe og sette beina på, beinstøtten er ikke langt nok ned, slik at når jeg prøve ha beina på den satt jeg veldig sammenkrøket
    c) skjermen her er mindre enn i de andre setene og må foldes vekk under takeoff og landing.

    Foretrakk soleklart og sitte bakerst i Plus fremfor foran.


    20171018_150952.jpg
     
    animals and Insomnia4u like this.
  9. KristianR

    KristianR Incurably jetlagged

    Innlegg:
    1,201
    Likes mottatt:
    996
    Bonuspoeng:
    113
    That settles it. Jeg er 183.
     
  10. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,775
    Likes mottatt:
    10,107
    Bonuspoeng:
    183
    182-183
     
    KristianR liker dette

Del denne siden