Seychellenes, Mauritius, Maldivene eller Madagaskar?

Tråd i 'Reisemål' startet av Pyro, 23. febr 2019.

1. Pyro

Pyro Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    173
    Bonuspoeng:
    43
    Hei.

Driver å planlegger en 2ukers tur i romjula 2019. Mange som skryter av forskjellige øystater i det indiske hav. Seychellenes, Mauritius, Maldivene eller Madagaskar? Er det noen som har noen sterke anbefalinger til hvor og hva man kan gjøre?

Vi liker å være aktive og vil gjerne dykke. Har ikke roen til å ligge på en solseng i 2 uker. Har CT og poeng nok

2. a3t

a3t Medlem

Likes mottatt:
    208
    Bonuspoeng:
    43
    Slenger meg på denne. Skal på tur att i vinterferien. Lignende tur, er på Bali nå.

3. mathiasfe

mathiasfe Veteran

Likes mottatt:
    11,575
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg trivdes meget godt på Seychellene og det er faktisk en av de plassene jeg tenker oftest på å dra tilbake til.

Om man skal se på det rent poeng-messig, så er det den billigste destinasjonen også. 105k poeng (Seychellene) vs. 165k poeng (Mauritius) vs. 140k (Maldivene) i C.
    Nettopp det utelukker personlig Mauritius for min del på poengreise, da det er samme pris som å reise til Asia i C og dit har du mange flere og bedre alternative måter å komme seg til. For betalte billetter kunne jeg nok dratt til Mauritius om prisen var rett.

Det fine med Maldivene er at det relativt lett kan kombineres med Sri Lanka, om det skulle være av interesse, ved å bestille open jaw.

Pyro liker dette
  4. flying_all

flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

Likes mottatt:
    7,006
    Bonuspoeng:
    183
    Helt enig i denne. Seychelles er utrolig bra om man vurderer en av de øyene. Vært på flere av de og likte seychelles bedre enn Maldivene pga det ble for ensformig på Maldivene i lengden. Ikke stikk til Male hvert fall, bortkastet tid og ingenting å se. God tur :)

Pyro liker dette
  5. Pyro

Pyro Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    173
    Bonuspoeng:
    43
    Takk for tips. Hva gjorde du Og hvor var du på Seychellene?

6. Pyro

Pyro Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    173
    Bonuspoeng:
    43
    Takk for tips. Hva gjorde du Og hvor var du på Seychellene?

7. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    23,013
    Bonuspoeng:
    293
  8. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    17,994
    Bonuspoeng:
    293
    Veldig bra, planlegger nye turer mens man er på tur ;)

RoadKing and a3t like this.
  9. mathiasfe

mathiasfe Veteran

Likes mottatt:
    11,575
    Bonuspoeng:
    183
    Var på Mahe (hovedøyen). Tok mye buss rundt på øyen og gikk av på plasser som så fin ut. Så gikk jeg rundt derfra til jeg ble lei og tok bussen videre til neste plass. Buss er et ekstremt billig framkomstmiddel, men beregn god tid, for de «kommer to ganger i timen» men man vet ikke når de to gangene er.

Profilbildet mitt på IF er rett utenfor det ene gjestehuset jeg bodde på og det så sånn ut over nesten hele øyen.

Xflipper, DanH, Sonictravel and 4 others like this.
  10. veeegard

veeegard Veteran

Likes mottatt:
    9,394
    Bonuspoeng:
    183
    246BD9C5-40CA-4EB3-BEF7-972F112CBDEA.jpeg

EndreD, Malmo, Sunnfjordingen and 3 others like this.
  11. flying_all

flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

Likes mottatt:
    7,006
    Bonuspoeng:
    183
    Mahe og lå på The H. Supert hotell. Gikk på fjellet og var innom byen noen ganger å ruslet. Var mest på hotellet, flott basseng og strandlinje like ved :D

Pyro liker dette
  12. Krimal

Krimal Medlem

Likes mottatt:
    12
    Bonuspoeng:
    8
    Noen som har prøvd å fly med Turkish eller Austrian til Seychellene? De flyr også, men visstnok kun i «høysesong»...

13. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,675
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg er på Mauritius nå ..har vært her før og reiser gjerne tilbake igjen.

Har vært på Seychellene, Madagaskar og La Reunion (en fransk øy mellom Madagaskar og Mauritius).

Seychellene er et tropisk paradis, men jeg kommer ikke til å reise tilbake dit fordi lokalbefolkningen var arrogante og lite gjestfrie. Jeg vet det er en subjektiv betraktning.

Madagaskar er en spennende øy med en utrolig historie og rike muligheter for opplevelser og strandliv. Reiser gjerne tilbake dit.

Hvis du virkelig vil oppleve noe helt spesielt så ville jeg reist til La Reunion! Turgåing til over 3000 m skogkledde fjell, fosser og daler. Levende vulkaner og ikke minst deilige strender og hoteller. Det er et fransk departement og dermed en del av Frankrike.
    Det går ikke *A fly dit, men det tar bare 45 min å fly fra Mauritius.
    Hvis du ikke har vært her nede tidligere så ville jeg foreslått en uke på La Reunion og en uke på Mauritius.

RoadKing, SAJblue, Kristian and 3 others like this.
  14. Sonictravel

Sonictravel Veteran

Likes mottatt:
    29,539
    Bonuspoeng:
    183
    Skal fly hjem med Turkish fra SEZ om drøye to uker (flyr Ethiopian ned), skal prøve å få skrevet en liten rapport når den tid kommer.

Gullars and Pyro like this.
  15. Krimal

Krimal Medlem

Likes mottatt:
    12
    Bonuspoeng:
    8
    Fant du t/r med SAS sin award-søkemotor, eller lagde du din egen rute og ringte SAS ?

16. Sonictravel

Sonictravel Veteran

Likes mottatt:
    29,539
    Bonuspoeng:
    183
    Fant den på SAS sin *a award side når den opprinnelig ble lansert, booket turen i august, måtte ringe inn i etterkant av at jeg la den inn for å få ferdigstilt bestilling, men dette skal vel være bedre i versjon 2.0 av søkemotoren om jeg har skjønt riktig :)

17. a3t

a3t Medlem

Likes mottatt:
    208
    Bonuspoeng:
    43
    Må posisjonere seg, så man er klar.

Attached Files:

jgroneng, Eddie47 and Xflipper like this.
  18. Malmo

Malmo Status: EBD

Likes mottatt:
    797
    Bonuspoeng:
    93
    Er min oppfatning også etter å ha vært der i januar 2018. Bodde da hos svigersøster og samboeren som bodde der ca. 1 år, som mente lokalbefolkningen kunne være noe smårasister mot turister:p Ellers går det buss men disse er veldig uforutsigbare på tid og ingen AC. Beste er å leie bil, men er dyrt og du ender opp med VW Up(eller mindre) for prisen av det du betaler for SUV i andre land.

Pyro and Eddie47 like this.
  19. Krimal

Krimal Medlem

Likes mottatt:
    12
    Bonuspoeng:
    8
    Blir det en 737-max8 på hjemreisen med Turkish?

20. Sonictravel

Sonictravel Veteran

Likes mottatt:
    29,539
    Bonuspoeng:
    183
    Nei, flyr ikke IST-OSL, direkte, men IST-FRA-OSL, har en A330 på distansen IST-FRA og vanlig SK derfra og hjem.

Del denne siden