Seychellenes, Mauritius, Maldivene eller Madagaskar?

Tråd i 'Reisemål' startet av Pyro, 23. febr 2019.

  1. kaijoar

    kaijoar Bonusnisse

    Innlegg:
    511
    Likes mottatt:
    620
    Bonuspoeng:
    93
    Maldivene er uaktuelt for min del, fordi det er en ekstremistisk islamistisk stat .

    Seychellene var en flott opplevelse, og spesielt øya La Digue var et av de vakreste stedene jeg har vært. Stor forskjell mellom øyene! Bare ikke ha for høye forventinger til maten der.. .
     
    Pyro and watchaddicted like this.
  2. Elmo

    Elmo Medlem

    Innlegg:
    183
    Likes mottatt:
    673
    Bonuspoeng:
    93
  3. Arvid1410

    Arvid1410 Veteran

    Innlegg:
    1,531
    Likes mottatt:
    6,716
    Bonuspoeng:
    183
    Skulle gjerne likt å høre hva du legger i ordet "ekstremistisk"
     
    holmen liker dette
  4. kaijoar

    kaijoar Bonusnisse

    Innlegg:
    511
    Likes mottatt:
    620
    Bonuspoeng:
    93
    Et bedre ord er ytterliggående, og et regime som bruker voldelige tolkninger av islam som utgangspunkt (wahhabisme), og som har innført sharia- eller sharialiknende lover. Landet har den høyeste andelen IS-krigere utenom arabiske land. Om du mener regimet der ikke er ekstremt, må du gjerne utdype hva du selv synes.

    Poenget mitt er at jeg ikke støtter regimer som tar såpass lett på menneskerettigheter når jeg gjør mine valg om hvor jeg reiser.
     
    lMartin, Kalsnes, haakonvt and 2 others like this.
  5. Krimal

    Krimal Medlem

    Innlegg:
    67
    Likes mottatt:
    12
    Bonuspoeng:
    8
    Men fra Seychellene til IST er det vel 737 ? Blir intr å høre hvordan du opplevde den flighten, da det enten blir Turkish eller Ethiopian på meg ser det ut som.
     
  6. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,945
    Likes mottatt:
    3,902
    Bonuspoeng:
    113
    Som om jeg skulle sagt det selv! Men slikt bryr folk seg fint lite om. Samme gjelder alle sandkasse-selskapene og ikke minst Tyrkish. Eid av stater som har ca. null respekt menneskerettigheter, kvinners rettigheter og ikke minst har vært, eller er, involvert i rimelig lysky virksomhet. Tyrkia for eks. handlet villig billig olje fra isis da de kontrollerte store landområder i området. De handlet altså med noen av de verste udyrene verden har sett, sammenlignbare med udådene som ble begått av Nazi-Tyskland under 2. verdenskrig.
    Folk må gjøre som de selv kjenner er riktig, men frem til disse landene begynner å respektere menneskerettigheter og slutter med terrorfinansiering setter jeg ikke mine bein på verken flyene eller landejorden deres.
     
    flying_all, anders82 and Klubba like this.
  7. Sonictravel

    Sonictravel Veteran

    Innlegg:
    2,625
    Likes mottatt:
    24,745
    Bonuspoeng:
    183
    Skal være en A330-200 på distansen SEZ-IST, og etter det jeg skjønner med 1-1-1 konfigurasjon i biz så blir spennende å se hvordan det funker BCA5168C-F9A0-4ACD-BB25-8746B213E7EC.png
     
    Xflipper liker dette
  8. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Ser ut til å være samme smått håpløse konfigurasjon som bl.a. Air New Zealand og Virgin Atlantic har. Men men, man har jo overlevd begge deler.
     
    Sonictravel liker dette
  9. Krimal

    Krimal Medlem

    Innlegg:
    67
    Likes mottatt:
    12
    Bonuspoeng:
    8
    Du nevner ikke muligheten for Zanzibar. Kunne det vært noe? Kanskje noen andre her inne har vært der?
     
  10. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,679
    Likes mottatt:
    32,534
    Bonuspoeng:
    293
    @jgroneng har gjort Zanzibar.
     
    jgroneng liker dette
  11. Arvid1410

    Arvid1410 Veteran

    Innlegg:
    1,531
    Likes mottatt:
    6,716
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg mener i og for seg ikke så mye om det, men var bare interessert i å høre andres tolkninger, og spesielt når den gikk såpass langt...
    Jeg klarer dog ikke helt å få teorien til å stemme med det jeg faktisk opplevde selv da jeg besøkte landet, men det er nå en helt annen sak. For meg opplevdes det heller som om tilnærmingen til religion var meget pragmatisk på de aller fleste områder.
     
  12. Raffen

    Raffen Nytt Medlem

    Innlegg:
    33
    Likes mottatt:
    17
    Bonuspoeng:
    8
    Jeg vil bare legge inn et godt ord for Rodrigues som er en selvstyrt øy som er en del av Mauritius 1,5 times flytur nordøst for Mauritius. Flere fly per dag med Air Mauritius fra Mauritius. Noen fine strender og bra dykking. Jeg vil også anbefale Reunion som er en del av Frankrike 45 min flytur vest for Mauritius. Dette stedet har like fine strender som Mauritius men er det perfekte stedet for en aktivitetsferie. Flere fly direkte fra Paris daglig. inkl. Air France. Ingen av disse 2 øyene har dog resorter som på Maldivene, Mauritius eller Seychellene.
     
    Last edited: 28. febr 2019
    Eddie47 and Pyro like this.
  13. Pyro

    Pyro Aktivt Medlem

    Innlegg:
    279
    Likes mottatt:
    173
    Bonuspoeng:
    43
    Var der ifjor sommer. Helt OK. Fint med strand og sånt. Ikke så veldig spesielt ellers...
     
  14. Pyro

    Pyro Aktivt Medlem

    Innlegg:
    279
    Likes mottatt:
    173
    Bonuspoeng:
    43
    Spennende :)
     
  15. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Var der i 2007 og 2010. Enig i kommentaren over.
     
  16. Krimal

    Krimal Medlem

    Innlegg:
    67
    Likes mottatt:
    12
    Bonuspoeng:
    8
    For to voksne og to små, så skal det nok sikkert være godt og spennende nok. Bading, sol og avslapping som er fokuset :) Gunstig med 105k poeng også
     
  17. SVGflyer

    SVGflyer Medlem

    Innlegg:
    56
    Likes mottatt:
    111
    Bonuspoeng:
    33
    Maldivene er et av de verste landene når det kommer til islam og menneskeretter. Her blir bl.a unger pisket offentlig for å ha blitt voldtatt.
    https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/Gpzbm/voldtektsoffer-15-fikk-100-piskeslag

    Men dette ser jo ikke den vanlige dumme turisten som ikke leser seg opp på reisemålet på forhånd, for i turistområdene er alt bare fint, luksus og alle har det bra.

    Og ja, jeg har vært på maldivene, men det holdt med 2 netter for min del, det var mer en "been there, done that", enn en romantisk ferie i sharialovens paradis.
     
    kaijoar and watchaddicted like this.
  18. SVGflyer

    SVGflyer Medlem

    Innlegg:
    56
    Likes mottatt:
    111
    Bonuspoeng:
    33
    Avsluttet en 10 dagers safari i Kenya med 6 dager på Zanzibar. Og for å si det med en gang, dama maser om å dra tilbake hele tiden. Bodde på Hideaway of Nungwi Resort & Spa (tror de har skiftet navn nå) til en pris av 3000-4000kr natten med all inklusiv. Var meget imponert av stedet, mens maten var som typisk afrika, litt "hit and miss". Men Zanzibar er jo rimelig muslimsk det også, og det har vel vært noen mindre angrep på turister i Stone Town (hovedstaden på øyen). Så av de 94 landene jeg har vært i, så er Zanzibar en av favorittene hvis jeg vil slappe av i fine omgivelser.
     
    EndreD and jgroneng like this.
  19. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,220
    Likes mottatt:
    17,304
    Bonuspoeng:
    293
  20. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,184
    Likes mottatt:
    869,721
    Bonuspoeng:
    293
    Pyro liker dette

Del denne siden