Seychellenes, Mauritius, Maldivene eller Madagaskar?

Tråd i 'Reisemål' startet av Pyro, 23. febr 2019.

  1. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,078
    Likes mottatt:
    68,759
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har da bodd på resort på La Reunion .. sør-øst med store deilige strender .. før man tar en fjelltur til 3000 moh.
     
  2. Pyro

    Pyro Aktivt Medlem

    Innlegg:
    279
    Likes mottatt:
    173
    Bonuspoeng:
    43
    Eddie47 liker dette
  3. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,078
    Likes mottatt:
    68,759
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg er nok ikke den rette til å si mye om Seychellene, men det er mye å ta seg til. Kiting, snorkling, båtturer osv.

    Mitt svar til det er at vi likte oss ikke noe særlig på Seychellene. Vi kommer ikke til å reise tilbake dit.
    Seychellene er et fantastisk og frodig paradis.
    Vi opplevde lokalbefolkningen arrogant og uvennlig overfor turister. Dette opplevde vi både på hotellet, i taxi, i hovedstaden Victoria.

    Vi er nå på Mauritius, har vært her før og kommer gjerne igjen.
    Som jeg skrev tidligere i denne tråden. Med dine ønsker både om aktivitet og strand ville jeg foreslått en uke med aktivitet på La Reunion og en uke på Mauritius. Flere *A selskaper flyr til Mauritius og «lokalflyet» til La Reunion tar 45 min, er du heldig skjer det med en A340, men oftest med en ATR72.
     
    Pyro liker dette
  4. Arvid1410

    Arvid1410 Veteran

    Innlegg:
    1,531
    Likes mottatt:
    6,716
    Bonuspoeng:
    183
    Ikke at jeg har noe som helst behov for å forsvare det politiske systemet på Maldivene, og ikke noen kompetanse til å diskutere det heller (så jeg går vel under din kategori dum turist da, men ok det lever jeg greit med at du synes... :p). Jeg synes dog det singler i glasshus i og med at du tydeligvis har vært der selv, til tross for at du er ikke er en dum turist, og som tar avstand fra det politiske systemet...

    Funderer også litt hvor langt denne moralen rekker ettersom du i posten nedenfor varmt forsvarer Zanzibar. Om du f.eks. leser i Store Norske Leksikon om Zanzibar kan du lese følgende:
    "Etter valgene i 1995, 2000 og 2005 ble CCM utpekt som vinner, mens CUFs støttespillere protesterte på valgfusk – ofte med støtte fra internasjonale valgobservatører. Følgelig har valg og konflikt gått hånd i hånd på Zanzibar de siste tiårene, med voldsutøvelse, frihetsberøvelse og diskriminering, særlig mot opposisjonelle."

    Jeg har ingen intensjon om å begrense min reising til land der jeg er nødvendigvis er enig i det politiske systemet (f.eks. er jeg i mot dødsstraff og synes det er ille at landet har en president som er en lystløgner, men har ingen intensjon om å slutte å reise til USA for det...), og så får nå heller du eller andre mislike det.

    Jeg synes vi skal fortsette å diskutere selve reiseopplevelsen i dette forumet og så finnes det masser av forum rundt omkring der man kan diskutere politikk, så da lar jeg det være mine siste ord i den diskusjonen.
     
    milehigh, ELEM, jgroneng and 6 others like this.
  5. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,200
    Likes mottatt:
    17,201
    Bonuspoeng:
    293
    Word!
     
  6. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Husk at dere må ha forsikring som dekker COVID-19 og PCR-test fra infant.

    https://advisory.seychelles.travel/

    http://www.health.gov.sc/
     
    Spielhaug and snik like this.

Del denne siden