Ser i transaksjonsoversikten på mitt Shell Mastercard at jeg den 3. desember er belastet et "Mnd.gebyr" på kr. 45. Er det noen som vet hva dette er? Får for øvrig faktura på eFaktura så skal ikke betale noe gebyr. Hele fakturaen betales alltid ved forfall. Er det flere som er belastet dette gebyret?
Har ikke Shell MC lenger, men ble belastet 45kr engang, visstnok for å ha rentebærende saldo, selv om det ikke var tilfelle. Tok kontakt med kundeservice og de fjernet det..
Jeg fikk også gebyret på regningen denne måneden selv uten rentebærende saldo. Regner med de har det travelt hos kundeservice nå
Snakket med kundeservice. Er en feil i systemet som har generert at alle har fått 45kr i mnd gebyr. Feilen blir rettet og faktura generert(er derfor fakturaen for forrige mnd ikke har kommet)
Mitt 45-kroners gebyr var datert til 3. desember og vil vel således ikke kommer på faktura før i januar. De lovet forøvrig å fjerne gebyret før faktura for januar ble utstedt.
Har i lang fått dette gebyret på 45 kroner. Kontaktet kundeservice for lenge siden, synes å huske de sa det var fakturagebyr for utsendelse av faktura. Har aldri klart å fått aktivert e-faktura hos dem (har aktiv avtalegiro), inntil nylig har regningen kommet i postkassen, men de siste fakturaene har kommet på Digipost.
Det er snakk om 2 forskjellige gebyrer her. Et papirfakturagebyr og et månedsgebyr for rentebærende saldo.
Beklager svar i gammel tråd, men fant ingen andre sånn umiddelbart. Oppdaget plutselig at jeg er blitt fakturert for dette i flere måneder, altså månedsgebyr for utestående, rentebærende saldo. Hva er måten å unngå dette på?
Jeg ble også fakturert for dette, da var det "fordi de hadde gjort en feil" i forbindelse med en refusjon. Fikk beskjed om at jeg skulle få igjen på neste faktura.
Relatert til dette synes jeg de er raske med å gebyrlegge, og ikke så veldig medgjørlige med å få fjernet dette i ettertid. Eksempelvis er jeg tilbakevennende kunde, og fikk nytt kontonummer som ikke var koblet til efaktura. Fikk dermed gebyr på første faktura. Dette synes jeg var uryddig, og ba om å få det refundert. Men det kunne jeg bare glemme; "Du hadde mulighet til å opprette eFaktura før din første faktura ble sendt. Ha en fin dag". Dette var ordlyden fra Kundeservice. Ikke det største beløpet, men å gebyrlegge første faktura er uansett ikke standard, ei heller ryddig. Ikke første gang jeg opplever slik kundeservice fra Shell Ikano Mastercard, så jeg dropper det kundeforholdet og tar hatten min og går tilbake til SAS MasterCard Premium som jeg vurderte å si opp. Pris er ikke alt, tross alt.