Det som er det fine med SIA er at de gir 200 % opptjening på biz, selv når det er salg som nå! Det betyr vel en opptjening mellom 40 og 50 k et sted
Bare hyggelig. Og det er vel litt forskjellige tidspunkt folk skal på tur, men jeg og @Stuttfeiten f.eks. reiser 5. mai.
Jeg fant likevel en tur til 21.330 i august, med 36 timer i Auckland. Kjenner lysten kommer snikende, ettersom et slikt stunt gir meg EBD. ...Kjenner jeg min ufattelig mye bedre halvdel rett, vil hun nok beskylde meg for MBD, men det er jo bare en liiiiten skrivefeil unna. 52 timer i biz. 36 timer i AKL 8,5 timer i lounge, hovedsakelig i SIN 50.000 EBP 21.330kr. Jeg kan vanskelig se for meg en bedre anvendelse av disse pengene.
Booket du dette på SIA sin side, eller OTA? Hvis OTA, hvordan vet du hvilken bookingklasse det var før billetten var bekreftet?
Hvor mange Eurobonuspoeng gir en billett OSL-CPH -SIN-SGN-SIN-FRA-OSL? Gis det forresten også poeng på legsene til CPH og fra FRA, henholdsvis operert av SK og LH?
I Business med Singapore Airlines? Viss ja, så blir det ca 30 000 poeng, om du booker i R, F, A, Z, C, J, U, D (noen av disse er first class). Og ja, du får også poeng med SK og LH. Antallet avhenger igjen av bookingklasse.
Har kikket på en tur til Denpasar, Bali. Ca 5900 i medio oktober. 1 uke. Hvis jeg fortrinnsvis vil gjøre dette til MR finnes det ganske så rimelige hoteller (med bra rating) å finne. Noen som kjenner "strøket"? evt hvor mange EB poeng dette roughly gir?
Min august og september er "all work and no fun" ( vel, jobben er ganske så grom -og gir meg avspasering), men jeg har bl.a. sett tilsvarende rimelig Biz til Auckland ultimo Nov- primo Des (totalt 4 døgn på turen til omtrent samme pris) Skal innrømme at det er litt fristende.
Fra Oslo? Viss du booker billigste billetter så er det bookingklasse K som bare gir 10% (!) til EuroBonus. Så viss du f.eks. reiser via Moskva den ene veien og København på returen så vil det bli ca 1500 poeng totalt (pluss/minus). Ellers så er det riktig som du skriver at det finnes mange bra hoteller til ok priser på Bali. Men du ønsker nok ikke å bo i selve Denpasar.
Du må nok en del opp i pris for å komme på 100% opptjening i alle fall, men 50% opptjening kan du nok få for noen hundringser ekstra. PS! Elsker nicket ditt forresten! Tror det er den boka jeg har lest flest ganger
Da klemte jeg til og booket vinterferie 2018. OSL-ARN B737 Y ARN-DME-SIN A359 C SIN-MEL A388 C MEL-SIN B773 C SIN-DME-ARN A359 C ARN-OSL B737 Y Gjerrig av Singapore ikke å tilby Plus mellom OSL og ARN. Pris ble 20 504,- Jeg har allerede booket Auckland i sommer, derfor gadd jeg ikke reise tilbake dit selv om det er hårfint mer "bang for the buck".