SIA på farten igjen

Tråd i 'Reisedeals' startet av watchaddicted, 22. febr 2017.

1. FFlyer

FFlyer Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,081
    Bonuspoeng:
    93
    Interessant at du velger "russer" ruta begge veier, men jeg tipper denne var billigst...?!
    Ser du kjører 777-300 MEL-SIN, hvordan vet man om det er ny Biz som i A350?

2. Herlov

Herlov Poengsanker

Likes mottatt:
    6,015
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, jeg sparte vel noen få hundrelapper på å kjøre russerbussen, men det var ikke motivasjonen. Jeg ville ha den nye A350-900. Jeg valgte seter før jeg betalte, og da fikk jeg bekreftet at det var "ny" B777-300ER til MEL fordi det var fire seter i bredden. De har vel seks på de gamle? Hvis de hadde fire på den gamle også, så jeg vet ikke hva jeg har havnet på. Men pass på for noen dager har de den sure B777-200'en til MEL, og der er det stor risiko for seks seter i bredden. Jeg måtte leke meg litt fram og tilbake mellom dagene.

Jeg tror det kan bli gøy å ta turen via DME. Noen nyrike russere skal jeg nok takle bra, og det kan vel hende at den sindige nordmannen er den som får best service. ;)

Last edited: 05. mars 2017
    Eddie47, FFlyer and Travellingalf like this.
  3. olekvi

olekvi Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    540
    Bonuspoeng:
    93
    Inne på websiden til SIA kan man se f.eks "777-200ER (Refitted)" der hvor man velger sete - jeg antar det ikke er "den sure" du snakker om. Den har i hvert fall fire seter, så jeg satser på det blir bra.

For min del får jeg testa litt ymse med A380-800 FRA - SIN, 777-300ER SIN - SYD, 777-200ER SYD - SIN og A350-900 SIN-AMS :)

Last edited: 06. mars 2017
    Robamu, FFlyer and Herlov like this.
  4. Bernd

Bernd Medlem

Likes mottatt:
    2,161
    Bonuspoeng:
    93
    Da blir det en over-middels-bra vinterferie 2018 også for undertegnende og familien :)
    OSL-FRA A320 LH C (P)
    FRA-SIN B777-300 SQ C (D). 12/14 D,F Expertflyer "bulkhead alert" aktivert
    SIN-SYD A380-800 SQ C (D) Bulkhead 18D,F pluss 19D,F (oppe)
    SYD-SIN A380-800 SQ C (D) Bulkhead for alle 4, rad 11 (nede)
    SIN-ARN A350-900 SQ C (D) Bulkhead for alle 4, rad 11 (russeairbus)
    ARN-OSL B737-700 SK (S) SASPlus (det står Economy i SQ sin email, men i SAS appen står det SASPlus)

FFlyer, Origo, Herlov and 3 others like this.
  5. Salvador

Salvador Medlem

Likes mottatt:
    175
    Bonuspoeng:
    43
    Kan jeg spørre hvordan du fikk bookingen inn i SAS appen? Det har jeg nemlig ikke fått til selv..

6. Bernd

Bernd Medlem

Likes mottatt:
    2,161
    Bonuspoeng:
    93
    Gikk - som vanlig - helautomatisk. Reisen er tilgjengelig under "My booking" både på min (Android, Galaxy 6) og konas (iOS, iPhone 6) SAS app. Både oversikt og detaljene vises korrekt.
    Tror det som må til er å registrere EuroBonus nummer ved registrering
    På "sas.no classic" vises ingen av mine to SQ C bookings. Kan se på bestillingen via "Andre bestillinger" lenken men det lagres ikke.
    På "beta.sas.no" blir flyreisen til Auckland presentert som 3 forskjellige reiser, og reisen til Sydney som 1. Men ingen av de kan åpnes. Go figure...

Last edited: 08. mars 2017
  7. Origo

Origo Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,759
    Bonuspoeng:
    113
    Fikk heller ikke lagt det inn i SAS-app (hverken automatisk eller manuelt). Eurononusnummer lagt inn. Bestilt via Expedia.
    (PS! My Flights appen er uansett ett godt tips, og fungerer veldig bra på flere områder)

Bernd liker dette
  8. Salvador

Salvador Medlem

Likes mottatt:
    175
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg bestilte, som @Origo under, også via Expedia. Kanskje det er årsaken?
    Jeg la selvsagt inn EB-nr ved bestilling, og jeg ser også på Singapore sine hjemmesider/mobilapp at EB-nr er registrert. Men jeg klarer ikke finne igjen bookingen, verken på sas.no eller i mobilapp. Har prøvd å legge til under "andre bestillinger" på sas.no og manuelt i app...

9. Bernd

Bernd Medlem

Likes mottatt:
    2,161
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, det er godt mulig at det ikke fungerer via Expedia. Etter min erfaring fungerer det (nesten?) alltid via sas.no / lh.com / singaporeair.com / lot.com...etc. Men det hender at bookingen forsvinner igjen på appen. SAS IT walks in mysterious ways...

10. snartur

snartur Medlem

Likes mottatt:
    533
    Bonuspoeng:
    93
    Er det bare jeg som synes den nettsiden til SIA er helt ubrukelig? Er det noe jeg ikke har skjønt?

Mbj liker dette
  11. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    34,138
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg er helt enig, den gjengen som har laget de greiene der har ikke mye kompetanse innen UX.
    Syns Swiss har nesten like dårlig.

12. TomF66

TomF66 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,344
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg prøver å få booket en storfamilie ferie til neste vinter mens SIA kjører salg....

Hva er dealen med at du kan booke maks 4 pax (i eco / prem eco) eller maks 2 (i biz) på av gangen sidene deres hvis du har andre selskaper involvert i flighten (og det har du jo fra Norge) ? Jeg vil jo helst ha alle på samme PNR.

Ikke får jeg booket dem hos Expedia eller noe sånt heller for de åpner ikke siste uken av feb neste år før SIA er ferdig med salget den 27.....

13. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,259
    Bonuspoeng:
    293
    Det er ett merkelig system ja. Men ta kontakt med SIA i Danmark på e-post eller telefon så får du god hjelp der.

Email [email protected]
    Telephone +45 33143456

Thomas123, Bernd and TomF66 like this.
  14. TomF66

TomF66 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,344
    Bonuspoeng:
    113
    Prøvde en mail tidligere i uken - men fikk ikke noe respons. Litt rart egentlig, siden jeg har fått grei respons fra dem tidligere.

Prøver igjen ! Kan ha skjedd noe med eposten.

Bernd liker dette
  15. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,259
    Bonuspoeng:
    293
    Det var merkelig ja. Jeg og @Stuttfeiten har i alle fall fått upåklagelig service fra den kanten, både på e-post og telefon.

Stuttfeiten and Bernd like this.
  16. Bernd

Bernd Medlem

Likes mottatt:
    2,161
    Bonuspoeng:
    93
    Jepp, dette er merkelig. Jeg "løste" saken ved å kjøre 2 bestillinger (i two forskjellige browsere) nesten samtidig. Da har vi 2 PNR (1 voksen og 1 nesten-teenager hver), men det spiler ikke så stor rolle for oss, og det er jo muligens større sjanse for oppgradering med færre pax per PNR (mest relevant for eco/prem eco).
    Ulempen er jo at du må avbestille innen 24t dersom en av de bestillinger ikke går gjennom.

17. TomF66

TomF66 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,344
    Bonuspoeng:
    113
    Det løste seg med ny mail........ må ha vært at jeg klippet inn for mye fra websiden i den forrige mailen og den endte i spam filteret :)

Bernd, Travellingalf and Stuttfeiten like this.
  18. nissen

nissen Medlem

Likes mottatt:
    194
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg prøvde meg litt i dag..

Fruen - Vi skal på jentetur til Spania i høst.
    Jeg - Så bra, jeg satt og så på helgetur selv.
    Fruen - Hvor da?
    Jeg - Auckland
    Fruen - Helgetur?
    Jeg - Ja. Langweekend. "torsdag-tirsdag"
    Fruen - Sånn gjør man ikke. Man drar ikke på helgetur til New Zealand. Ditt kan vi heller dra en annen gang.
    (bla, bla, bla, bla..)

Shutdown.

Men siden fruen har vært i Sydney før virket ikke det helt utenkelig. Utreise en torsdag morgen så kan man være fremme fredag rundt 17:xx lokal tid. Retur mandag 16:00 og framme 08:30 på tirsdag.

Frister.. galskapen lenge leve.. Må bare finne en strategi for å få dette gjennom

19. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    34,138
    Bonuspoeng:
    293
    Herlig!

20. Melwood

Melwood Nytt Medlem

Likes mottatt:
    15
    Bonuspoeng:
    3
    Fort gjort å høre forskjell på Åland og Auckland..

bor_i_en_koffert, DanH and RoadKing like this.

Del denne siden